Emigreren naar Colombia

• sabina

Hallo Martijn

Doe maar, ga weg van hier, wees vrij en blij.

en zoek iemand dat samen met jou daar gaat wonen

geniet van de zon, de muziek, het leven, het eten, de mooie landschappen en vooral de mensen!!

Het is waar dat sommige mensen arm zijn, maar kijk ze in de ogen en je zult zien dat zij

de gelukkigste mensen in de hele wereld zijn. want ze zijn vrij, vrij van belasting, van papieren,

van post, van incassos en tocht is er geld voor alles,Ze beleven iedere dag als een nieuwe uitdaging.

en het belangrijkst, er zijn d'r vrienden voor het leven! mensen die jou hun hele liefde schenken

wees niet bang, het is daar leuk om te leven,

Dat is wat je voelde toen je daar was.

zoals jij, zou ik de moed willen hebben om hieruit te vertrekken.

Geloof niet in wat andere mensen zeggen, geloof in wat je hebt gezien en gevoeld

Sabina.

• Renata

ik ga naar Colombia wonen. mijn vriend is Colombiaan en hij wilt terug, ik ben Braziliaanse en Portugese

alles is al geregeld voor mijn vertrek

ik woon hier 5 jaar en heb 1 jaar in Denemarken gewoond, het is zo moeilijk om te vertrekken

ik ben hier zo gewend, maar ik denk dat het met deze crisis het moment is om iets anders te proberen

ik had een leuke baan, mooi salaris maar met de crisis is mijn tijdelijke contract niet verlengd geworden, en dat is tegenwoordig heel moeilijk om een baan te vinden, ook met een goed portfolio en mooi cv

ik zie het wel, hoop dat ik me makkelijk zal kunnen adapteren

heeft iemand een dergelijke situatie?

groeten en alvast bedankt,

Renata

• ernesto

ik was heel de maand mei in Colombia en begrijp werkelijk niet degene die stellen dat Colombia veilig is. Zelfs in het noord-oosten, bij Cartagena en Santa Marta, is het gevaarlijk. Ik zou zo teruggaan en een paar maanden blijven in het dorpje Taganga, aan de kust, vol met rugzak-toeristen, een prachtig en rustig plek, maar ho maar de rest. Zelfs in aangrezende dorpjes is het vol met para-militairen die bij gebrek aan guerrilla (de farc is grotendeels nu al verslagen, ze zijn alleen in het zuiden actief) zich toeleggen op buitenlanders, Colombiaanse middenklassers en andere pech vogels. Zelfs in Tanganga vertelden mij hostel eigenaren dat ze afgeperst worden door para-militairen.

• jose

Beste mensen

Emigreren naar colombia is ook een optie. Een land van ongekende mogelijkheden om te wonen en veel meer. Ik kan jullie advies geven indien nodig.

saludos

• stella

sabina je hebt helemaal gelijk wat je zegt. ik ben zelf afgelopen zomer naar colombia geweest,

het was iets speciaals want ging mijn biologische familie ontmoeten.maar buiten dat.

ik was voor het vertrek bang voor de vooroordelen die je hoort over het land zelf.

maar ik heb helemaal niks negatiefs er aan over gehad,of meegemaakt of wat dan ook. de colombiaanse mensen zijn denk ik de meest vriendelijke mensen van de wereld.je kan altijd aankloppen, alles is mogelijk in colombia.

de deuren staan voor je open, ik heb nog nooit zo'n warmte gevoeld,als wat ik daar voelde,en dan heb ik het nu niet alleen over mijn eigen familia daar.

het leven is goedkoop,alleen moet je er wel hard voor werken,maar kijk wat voor moois je er allemaal voor zult terug krijgen. want mensen leven daar samen, en niet zo hard als hier in NL iedereen is maar individu,en is alleen maar met zijn eigen probelemen bezig. ik heb zeker met de gedachte gespeeld,om daar over een paar jaar naar te emigreren.

en voor de mensen die alleen van colombia gehoord hebben,en er zelf niet zijn geweest.

hou je mondje erover,en het recht van spreken heb je, als je er zelf bent geweest.

stella

• Marcel

Ik weet precies wat jij bedoeld Stella, ik ervaar NL ook zo op dit moment, en het wordt alleen maar erger.Bij Colombia wordt hier vaak alleen gedacht aan : Cocaine….leer het land en de mensen zelf kennen en je ontdekt pas wat het echte Colombia is.

• Mausman

Halo allemaal,

Ik ga ook emigreren naar Colombia medio volgend jaar.

De bestemming is rond Santa Marta.

Ik vind het een mooie streek en ben er al eens geweest met mijn colombiaanse vriendin.

Haar ouders wonen nu in Bogata maar komen ook daar wonen.

Nederland begin ik een beetje zat te worden.

Iemand die zegt dat het hier beter is dn daar zou er toch maar eens naartoe moeten gaan zonder eerst te oordelen.

Tuurlijk moet je daar oppassen wat je doet, maar is het hier anders dan?

Via nieuw opgedaande vrienden daar heb ik veel kennis opgedaan.

Diegene die er naartoe willen gaan geef ik groot gelijk.

• reinier

Hello Mausman,

Ik vertek zeer binnenkort naar medellin om met mijn vriendin daar een nieuw leven op te bouwen. hoe gaat dat met de hele papier winkel. Ik woon al 5 jaar in the USA, maar ben nog steeds nederlands staatsburger. hoop dat je misschien wat tips voor mij hebt

thanks,

reinier

• eric

goeiedag zou iemand mij aub wat meer info kunnen geven?

ik ga in december voor 3 maanden naar mijn vriendin in barraquilla en wil dan ook gaan kijken om misschien een huisje te kopen langs de kust ik heb bijvoorbeeld cartagena op het oog maar hoe te beginnen en wat zijn de beste opties en waar moet je als buitenlander vooral op letten.

is het een beetje het zelfde als in nederland met een notaris, koopkosten en dergenlijke.

of gaat het daar heel anders?

gr eric

• Omega`

Huis kopen kan niet de eerste 2 jaar. Of een ander moet het voor je kopen. Bedenk wel dat je je geld niet zo makkelijk exporteert: 25% belasting.

Zorg voor de juiste papieren bij aankoop. Anders heb je het huis illegaal.

Blijf je er lange tijd wonen is aankoop van een huis wel aan te bevelen. Huren kunnen gigantisch stijgen. En de waarde van de peso tov de euro is de afgelopen 5 jaar gestegen.