Emigreren naar Colombia

• Hans

ja helemaal mee eens…je moet wel GOED GEK zijn om naar een Land als Colombia te willen gaan emigreren.Niet alleen buitenlanders zijn hun leven onzeker maar ook Colombianen zelf. Vaak zijn het mannen die voor een vrouw daarheen willen gaan omdat men in NL de papieren niet rond krijgt mbt het visum. Jongens AUB…er zijn zat mooie dames te “heb”ook in andere landen..!!! Denk eens effe met je grote kop ipv met je kleine koppie;-)

paar andere voorbeeldjes die wat beter zijn (in mijn optiek)

*Paraguay (leuk voord e boeren cq. paardenfokkers onder ons;tevens spot goedkoop….)

* Peru (de nieuwe opkomende economische ster in ZA)

*Brazilie…need i say more?? geweldig groot en geweldig veel voordelen; wel wegblijven uit Rio of SP…;-)

*Bolivia als je mijnbouw kunde gestudeerd hebt of iets wilt gaan doen in de olie. Toerisme kan ook…maar wordt lastiger.

Costa Rica/Panama…voor als je iets meer geld hebt en het rustig wilt houden.Ook goed voor logistiek onderlegde mensen…vooral panama dan.

OO ja bijna vergeten…de geheim tip…MEXICO!!!!!!!!;-) ook zo'n opkomende tijger.

landen als Haiti,Honduras.Nicaragua,El Salvador of Guetamala kun je beter mijden. Het is nl doffe ellende daarzo. Veel HIV, geweld,jeugdbendes en mega corrupt. Ideaal dus om naar te emigreren…NOT!!!

succes.

hans.

• Hans

Pat,

vaak ben ik het niet met je eens …maar laat deze 2 idioten aub hun gang gaan…ze komen er wel achter.

Colombia is een mooi land…en heeft mooie vrouwen 9ik kan het weten!) maar het is gewoon geen emigratieland. Als de meeste Colombianen konden waren ze eergister alw eg…ja behalve dan de corrupte bovbenklasse van Uribe en zijn vriendjes…dan..die blijven mooi zitten in hun zwaar beveiligde villas en woonwijken…;-)

zoals ik al zei er zijn zat andere alternatieven in ZA om te emigreren

Peru,Brasil,Paraguay,Bolivia,Chilie…en misshcien voor deze of gene Argentinie. Maar zeker NIET Colombia!!!

suerte!!

hans.

• luisa

hallo allemaal (algemeen)

ik ben luisa een meisje van 17 jaar.

ik ben geboren in colombia dus jullie voelen hem al aankomen.

ik vind persoonelijk dat mensen zich te snel beroordelen over iemand anders land of cultuur. dat heeft dat ook weer mee te maken. ik kan jullie wel wat dingen vertellen over colombia. mensen zeggen inderdaad bij het horen van naam gelijk: ow daar komt aldie drugs verdaan!

tuurlijk wordt er ook gedeelte van colombia drugs gehandelt en gekweekt.

maar nee het is geen drugsland als mensen daar betrapt worden bij het kweken van drugs of dat ze zelf weilanden vol hebben staan.. kunnen ze levenslang krijgen.

colombia is echt een heel mooi land. je kunt er van alles zien en doen.

het is niet zo als je in colombia bent dat je al 10 gewapende mannen om je heen hebt staan. het is niet echt veilig daar maar dat is ook niet in nederland.

in nederland wordt dagelijks moorden en overvallers gepleegdt etc.

in colombia gebeurdt dat niet dagelijks. natuurlijk weten we allemaal dat er groepen van de farc die ook een stukje gevaarlijke zijn dan wij als burgers in nederland. maar het speelt zich meestal af in bergen. het stad zelf zoals bogata is het veilig maar als nog moet je altijd oppassen voor diefstal op straat. je kunt beter je portomonee achterlaten in je hotel. neem alleen briefjes mee en doe ze in je zak. zodat mensen ook niet snel zien dat je geld bij je hebt. dus loop met zo min mogelijk tassen. maar jah.. dat kunnen we ook over hier in nederland zeggen.

ik wou alleen fftjes zeggen dat colombia een prachtige land is met leuke mensen en hele spontane mensen als je colombia wil leren kennen zal ik eerst naar toe gaan maar ga niet beoordelen over iets wat je hebt gehoordt en niet zelf heb gezien. heel erg bedankt voor mensen die toch proberen om goeie indruk te maken op colombia.

gr luisa

• Lina

ik ben 22 jaar en ik wil ook een bedrijf beginnen in colombia. ik ben er zelf geboren en wil daarmee ook de werkgelegenheid een handje mee helpen. ik vind het heel gaaf dat je er mee bezig bent.

hier in nederland zijn de 1e paar jaar cruciaal en haal je geen winst maar in colombia zal dat niet anders zijn.. lastig om zaken mee te doen en gaat niet makkelijk zijn maar zelfs dat staat mij ook niet in de weg om het te doen.

en daarbij je gaat wel in een ontzettend mooi land wonen…

veel succes en misschien treffen onze bedrijven elkaar een keer!

groet,

lina

• charanga campesina

Heb wel plannen om er heen te gaan mooi land, disco,zon ,goedkoop benzine

vrijheid. wel hard werken !!

• Assisi

Hallo Martijn,

Ik las je berichtje over je plannen te emigreren naar Colombia, en heb alle reacties naar aanleiding van je berichtje gelezen. Ik vroeg mij af of je al wat verder gevorderd was met je plannen, of dat je je plannen hebt laten varen naar aanleiding van alle reactie's. Ik loop zelf ook met de gedachte rond, en ben heel benieuwd naar je ervaringen!!

Of zijn er misschien andere die ook deze stap ondernomen hebben, en die hun evaring willen delen?

In ieder geval bedankt voor de reactie's

• Lucila

1 ding,

niet geloven voor dat je het zelf hebt gezien !

mijn vader, al vanaf het begins af aan, ja colombia ja dag ik ga daar niet heen ondanks dat mijn colombiaanse moeder daar familie had en al.

tot dat hij toch eens de stap waagde.

en nu ? mijn vader LOVES COLOMBIA

en terecht.

het is een geweldig land en ik zeg niet dat er geen gevaar is maar je moet het zowieso ook niet uitlokken door middernacht alleen over straat te lopen met een ipod of een hele mooie mobiele telefoon.

en dat eigen colombianen bang zijn om terug te gaan?

kijk eens naar de background zelf.

misschien waren bepaalde familie leden met contacten bedreigd en werden er met bedreigingen gestrooid. zal jij zelf dan niet vluchten?

zo kunnen er ook verschillende redenen zijn

dus alsjeblieft , houd gewoon allemaal jullie onwetende hoofd als het om colombia of andere landen gaat die word afgeraden als touristen als je neit eens weet wat er zelf afspeelt.

nog 1 weetje. alles wat je in colombia kan vinden is heel zuidamerika bij elkaar, en dat is niet dollen.

daarbedoel ik ermee, platteland, los andes, caribisch gebied etc.

QUE VIVA COLOMBIA CARAJO

• helen

Mijn man is nederlands, zijn vader colombiaans. Toch is hij voor een groot deel opgegroeid in Colombia, en hij wil en graag naar terug. Hij woond nu 7 jaar hier en hij word er alleen maar slechter op. We hebben samen 2 kleine kinderen.

Ik denk wel dat ik ook met hem mee wil.

• helen

wuhahaha, ga jij eerst maar even heen voor dat je oordeeld. je denk dat je weet waar je over praat maar das bullshit. anders had je echt niet Mexico genoemd….Hans schreef:

>

> ja helemaal mee eens…je moet wel GOED GEK zijn om naar een

> Land als Colombia te willen gaan emigreren.Niet alleen

> buitenlanders zijn hun leven onzeker maar ook Colombianen

> zelf. Vaak zijn het mannen die voor een vrouw daarheen willen

> gaan omdat men in NL de papieren niet rond krijgt mbt het

> visum. Jongens AUB…er zijn zat mooie dames te “heb”ook in

> andere landen..!!! Denk eens effe met je grote kop ipv met je

> kleine koppie;-)

>

> paar andere voorbeeldjes die wat beter zijn (in mijn optiek)

> *Paraguay (leuk voord e boeren cq. paardenfokkers onder

> ons;tevens spot goedkoop….)

> * Peru (de nieuwe opkomende economische ster in ZA)

> *Brazilie…need i say more?? geweldig groot en geweldig veel

> voordelen; wel wegblijven uit Rio of SP…;-)

> *Bolivia als je mijnbouw kunde gestudeerd hebt of iets wilt

> gaan doen in de olie. Toerisme kan ook…maar wordt lastiger.

> Costa Rica/Panama…voor als je iets meer geld hebt en het

> rustig wilt houden.Ook goed voor logistiek onderlegde

> mensen…vooral panama dan.

>

> OO ja bijna vergeten…de geheim tip…MEXICO!!!!!!!!;-) ook

> zo'n opkomende tijger.

>

> landen als Haiti,Honduras.Nicaragua,El Salvador of Guetamala

> kun je beter mijden. Het is nl doffe ellende daarzo. Veel

> HIV, geweld,jeugdbendes en mega corrupt. Ideaal dus om naar

> te emigreren…NOT!!!

>

>

> succes.

>

> hans.

• timo

nee nederland is lekker en oordeel alsjeblieft niet over colombia als je het land niet kent kk sukkel

meneer timo, wilt u om uw woorden denken aub,1e en laatste waarschuwing,bedankt voor je medewerking