Emigreren naar Colombia

  • ari79

    Bas

    Werk kan moeilijk zijn maar het ligt helemaal aan je behaalde diplomas in nederland, alswel aan wat je eisen zijn hier.

  • ari79

    Precies helen

    Hij weet niet waar hij het over heeft, maar ja, van die Rambo figuren hebben we nu eenmaal niet genoeg is ons land.

  • ari79

    Eric, het is heel makkelijk

    Je kijkt teveel televisie. restaurantje openen?? We zijn niet in spanje of griekenland. Er zijn altijd wel mensen op deze wereld die nooit ergens zijn geweest maar praten als brugman over de feiten in deze wereld. Er is altijd wel iets slechts over een land te vertellen. Dus ik hoop dat jij die roze bril afdoet enmensen in hun waarde laat en zo langzaam de intelligentie opdoet die een man moet hebben.

    Gr. een gelukkige hollander in Colombia

  • ari79

    Oh ja nog vergeten

    Ik ben hier niet gekomen omdat mijn vrouwtje geen visum kan krijgen, ze heeft een bovenmodaal salaris hier en ik ook. Het leven is veel goedkoper en de mentaliteit is gewoon wat beter dan in Nederland. Vooral sinds de crisis is het geluk van de normale hollander flink gedaald. maar ja dat zal ook wel de reden zijn voor jou buitensporige opmerkingen die kant nog wal raken. Bemoei je niet in discussies waar je toch niets mee doet en het niet hebben van een normale hobbie alswel tijdverdrijf geeft al aan dat je je ongeluk maar gaat botvieren op anderen. en hou alstublieft op met die opgedane kennis te verspreiden, want zoals je al merkt er zijn mensen met meer verstand van zaken

    Hopelijk tot nooit horens

  • bob_tiago1

    Ik heb hier nu een aantal meningen gelezen, zeer veel van deze meningen zijn gebaseerd op vooroordelen, oftewel oordelen vn mensen die graag mee willen praten maar er eigenlijk niets van weten.

    Ik woon zowel in holland alsook in colombia, ik kan jullie wel vertellen dat ik mij meer thuis voel in colombia als in nederland, alhoewel ik er geboren ben.

    In Colombia ben ik vrij, ik kan er alles doen wat ik wil, ok, ik pas mij er ook aan, ik ben er tenslotte te gast, alleen wordt ik er heel open ontvangen, zij zien mij na 5 jaar nog steeds als gringo maar behandelen mij als een van hun.

    Ik heb tot en met nu nog geen nare ervaringen gehad mbt. overvallen of de zog. gevaarlijke Farc, ja natuurlijk zijn ze er nog steeds, net zoals Ira of die groep in oost duitsland maar zullen niet zo vaak meer de gewone burger

    Ik denk, en daar ben ik niet de enige, dat het veiliger is in colombia dan in bijv. amsterdam of new york, daar ben je je leven ook niet zeker, ik weet alleen dat in het zogenoemde rijke westen de inwoners door de overheden voor de gek worden gehouden en hier in colombia hoeft je van de overheid niet veel te verwachten, maar je wordt er in ieder geval ook niet uitgekleed, jullie weten wel, het kwartje van kok enzo, en dan nu weer een bonusje van 3,5 miljoen voor de meneer van shell, bovenop een salarisje van 6,5 miljoen, ja en maar klagen dat de benzine zo duur is, gek hè, weten jullie wat je daaraan kunt doen, gewoon naar colombia komen, nou ja, ook eigenlijk weer liever niet, het is wel lekker zo, geen klagende nederlanders in colombia.

    Nee, weten jullie, degene die het er zo gevaarlijk vinden moeten dat maar voor zich zelf houden en er eens een keer zelf gaan kijken, geloof me, je wilt daarna niet meer terug naar het rijke westen gg.

    Colombia, que linda eres

  • Ron L.

    Goedenavond, zijn er Nederlanders op dit forum die in Cartagena wonen?

    Ben 10 jaar met mijn Colombiaanse echtgenote in Nederland en we denken er over misschien naar Cartagena te vertrekken.

    Medellin is ook een optie, daar komt mijn vrouw vandaan, en daar zijn we al een paar keer geweest.

    Ik ben vroeger al eens in Cartagena geweest en daar is het natuurlijk prachtig.

    Het zou fijn zijn als er iemand meekijkt die mij iets wijzer kan maken over wonen in La Costa.

    Reacties mogen ook rechtstreeks naar de mail als dat zo uitkomt: roli56@gmail.com

    Gracias y saludos, Ron

  • Rob Kraan

    goedendag,

    Mijn Colombiaanse vriendin, die 12 jaar in Spanje heeft gewoond, wil weer terug naar haar vaderland.

    Graag wil ik met haar mee.

    Zou graag practische informatie willen ontvangen om deze stap te ondernemen.

    Wie kan mij hier enigzins in helpen ?

    vr.gr.R. Kraan

  • Peter Henderickx

    Mijn goede raad om te emigreren naar Colombia is een bedrijf te beginnen of over te nemen. Wij hebben een restaurant met internationale keuken in Marinilla, halfuurtje van Medellin gelegen. Omzet is heel goed maar om gezondheidredenen denken we er toch aan om het over te laten, mijn vrouw is veel ziek en met mijn gezondheid gaat het niet veel beter. Je moet wel serieus uit de pijp komen, openenen om 09:00 uur, frietjes maken op voorhand … zie www.facebook.con/RestauranteLaTorre maar je kunt van de opbrengst goed leven en belastingen bgetalen is helemaal een lachertje, je moet geen BTW aangeven en geen belastingsaangifte doen. Ongelooflijk maar waar. Marinilla heeft mild klimaat, overdag warm en s'avonds frisjes dus lekker om te slapen. Real Estate is echt goedkoop en er komen meer en meer buitenlanders wonen die allemaal klant zijn, sommigen komen zelfs iedere dag eten want er is eigenlijk geen concurrentie, allen de traditionele restaurants die enkel frijoles serveren. Als je een beetje kunt koken kun je zelf achter het fornuis gaan staan en de echtgenoot(note) kan ober spelen en voila, pure winst ! Winstmarge op meeste maaltijden is maal 3. Op winst gebaseerd zouden we ongeveer 50.000 euro kunnen vragen voor onze zaak maar omdat we ze wegdoen wegens gezondheidsredenen dachten we aan een lager gedrag, 20.000 euro daarmee heb je de hele zaak alles inbegrepen tot en met de layouts. Huur is belachelijk laag, 800.000 pesos of ong 300 euro. We zijn best bereid om enkele maanden zonder bezoldiging je op weg te helpen zodat de overname vlot kan gebeuren. Zaak is geregistreerd bij de kamer van koophandel en wordt dus volledig op je naam gezet. Zaak is volledig schuldenvrij uiteraard en wordt zo overgegeven.

  • Peter Henderickx

    Mijn goede raad om te emigreren naar Colombia is een bedrijf te beginnen of over te nemen. Wij zijn eigenaar van een restaurant met internationale keuken in Marinilla, halfuurtje van Medellin gelegen. Omzet is heel goed maar om gezondheidredenen denken we er toch aan om het over te laten, mijn vrouw is veel ziek en met mijn gezondheid gaat het niet veel beter. Je moet wel serieus uit de pijp komen, openenen om 09:00 uur, frietjes maken op voorhand … zie www.facebook.con/RestauranteLaTorre maar je kunt van de opbrengst goed leven en belastingen bgetalen is helemaal een lachertje, je moet geen BTW aangeven en geen belastingsaangifte doen. Ongelooflijk maar waar. Marinilla heeft mild klimaat, overdag warm en s'avonds frisjes dus lekker om te slapen. Real Estate is echt goedkoop en er komen meer en meer buitenlanders wonen die allemaal klant zijn, sommigen komen zelfs iedere dag eten want er is eigenlijk geen concurrentie, allen de traditionele restaurants die enkel frijoles serveren. Als je een beetje kunt koken kun je zelf achter het fornuis gaan staan en de echtgenoot(note) kan ober spelen en voila, pure winst ! Winstmarge op meeste maaltijden is maal 3. Op winst gebaseerd zouden we ongeveer 50.000 euro kunnen vragen voor onze zaak maar omdat we ze wegdoen wegens gezondheidsredenen dachten we aan een lager gedrag, 20.000 euro daarmee heb je de hele zaak alles inbegrepen tot en met de layouts. Huur is belachelijk laag, 800.000 pesos of ong 300 euro. We zijn best bereid om enkele maanden zonder bezoldiging je op weg te helpen zodat de overname vlot kan gebeuren. Zaak is geregistreerd bij de kamer van koophandel en wordt dus volledig op je naam gezet. Zaak is volledig schuldenvrij uiteraard en wordt zo overgegeven.

  • Peter Henderickx

    Mijn goede raad om te emigreren naar Colombia is een bedrijfje te beginnen of over te nemen. Wij hebben een restaurant met internationale keuken in Marinilla, halfuurtje van Medellin gelegen. Omzet is heel goed maar om gezondheidredenen denken we er toch aan om het over te laten, mijn vrouw is veel ziek en met mijn gezondheid gaat het niet veel beter. Je moet wel serieus uit de pijp komen, openenen om 09:00 uur, frietjes maken op voorhand … zie www.facebook.con/RestauranteLaTorre maar je kunt van de opbrengst goed leven en belastingen bgetalen is helemaal een lachertje, je moet geen BTW aangeven en geen belastingsaangifte doen. Ongelooflijk maar waar. Marinilla heeft mild klimaat, overdag warm en s'avonds frisjes dus lekker om te slapen. Real Estate is echt goedkoop en er komen meer en meer buitenlanders wonen die allemaal klant zijn, sommigen komen zelfs iedere dag eten want er is eigenlijk geen concurrentie, allen de traditionele restaurants die enkel frijoles serveren. Als je een beetje kunt koken kun je zelf achter het fornuis gaan staan en de echtgenoot(note) kan ober spelen en voila, pure winst ! Winstmarge op meeste maaltijden is maal 3. Op winst gebaseerd zouden we ongeveer 50.000 euro kunnen vragen voor onze zaak maar omdat we ze wegdoen wegens gezondheidsredenen dachten we aan een lager gedrag, 20.000 euro daarmee heb je de hele zaak alles inbegrepen tot en met de layouts. Huur is belachelijk laag, 800.000 pesos of ong 300 euro. We zijn best bereid om enkele maanden zonder bezoldiging je op weg te helpen zodat de overname vlot kan gebeuren. Zaak is geregistreerd bij de kamer van koophandel en wordt dus volledig op je naam gezet. Zaak is volledig schuldenvrij uiteraard en wordt zo overgegeven.