Weg uit Nederland

• appieb

Ja ik heb daar werk

• Cindy

Hi Jack,

Daar ben ik nog niet helemaal over uit, dus de komende jaren ga ik daar eens goed over nadenken.

Mijn hart ligt in Australië, maar dat is heel moeilijk om daar permanent te kunnen gaan wonen!

In ieder geval ergens met een stabieler klimaat als Nederland en vlakbij de kust :-)

• Erik

appieb Schreef:

——————————————————-

> Ja ik heb daar werk

Mooi man , ga 'r voor (tu)

• Erik

Het klimaat is inderdaad een belangrijke reden voor emigratie.

Heb gelezen dat bijna 1 miljoen nederlanders in mindere tot maximale depressie krijgen als de wintertijd aanbreekt.

Dat dat voor een deel psychologisch is begrijp ik, maar het houd een keer op, want je zit hier gewoon opgesloten swinters.Klimaat is heel erg belangrijk, ik heb eens een aantal mensen gesproken die woonden op Gran Canaria waar het in december bv rond de 25 graden is, die gaan nooit meer terug en wonen er al 16 jaar, kids daar naar school, alles werkt.

Australie is een giga groot land met verschillende klimatologische verandering landbreed.Als je echt iets wil, lukt het nagenoeg altijd of de financiele middelen belemmeren dit.

Je persoonlijke eisen vwb levensstandaard in het land van aankomst, zijn uitermate van belang.Wil je een villa met zwembad of een reguliere standaard woning, ik noem maar wat.

• Chris

Hallo Allemaal

Bedankt voor de leuke reacties

Jack hoe het verder gaat, lastig als ik geen appartement had waar ik niet vanaf kan komen is weggaan ook erg moeilijk, verhuren kan maar de salarissen in Brazilie liggen enorm laag dus dan moet je bijbetalen (hypotheekrente aftrek krijg je niet meer) en werk vinden in Brazilie is vooralsnog niet gelukt. En ik heb maar 1 iemand in mijn omgeving die het compleet snapt (ze komt ook uit Suriname). Ik ben dus net begonnen met promoveren en dat duurt 4 jaar en dan nog 2 jaar blijven bij mijn werkgever. het is een mooie kans dus heb het maar gepakt alleen het idee van nog 6 jaar hier en dan breekt het angstzweet me uit. Ik denk dat Cindy dit wel begrijpt. Ik heb een mail adres aangemaakt voor mail contact mochten jullie dat op prijs stellen breda81@hotmail.nl

groet Chris

• Cindy

Ja klimaat is voor mij iets wat geen positieve werking heeft op mijn gemoedstoestand ;)

En die depressies,… ja helaas behoor ik tot die 1 miljoen Nederlanders.

Rond de 25 graden zou perfect zijn en een keer wat minder is natuurlijk ook prima, maar niet zoals hier in Nederland.

Als je ook kijkt naar de zomer die we hebben gehad, ik kan daar gewoon echt niet tegen.

En omdat ik toevallig hier ben geboren, wil niet zeggen dat ik het daar dan maar mee moet doen…

Want ik geloof echt dat er veel meer mensen met de wens zitten, maar het niet doen omdat ze nou eenmaal hier alles op hebben gebouwd.

Ik kwam laatst een oude collega tegen en zij heeft ook altijd de wens gehad om te emigreren maar is nu getrouwd met 2 kindjes en haar man wil niet weg…

Zij drukte me echt op het hart… doen!! Je bent vrij, nu kan het, maarja.. geld, dat moet eerst op orde.

Ik hoef zeker geen groot huis met zwembad…

Wat ik het liefste zou willen is een leuk klein huisje ergens vlakbij zee, met weinig spullen, eigenlijk zo simpel mogelijk!

Weinig kleding en een baan vlakbij huis, zodat ik tevoet naar mijn werk kan.. haha.

Ja het plaatje zit in mijn hoofd, hopelijk gaat het op zijn plek vallen!

• Erik

Ik begrijp het cindy, maar als je er al zo lang mee rondloopt zou je het gewoon moeten doen als het financieel-technisch haalbaar is.

Er zijn veel mensen met die wens omdat ze hier alles opgebouwd, ja ok, maar kijk nu eens om je heen en naar je eigen ik zou ik dan zeggen.

Is geld alles ? Waarom moeten wij steeds meer hebben hier, zijn die spullen allemaal wel zo nodig bijvoorbeeld.Het is vaak d eballen hebben om echt die stap t enemen, weet je t pas erg is als je dit ECHT wil…straks als je 80 bent hier weggestopt zitten in een tehuis en denken “”had ik het maar geprobeerd, had ik maar“”….alleen die gedachte al vind ik vreselijk.

Dus gewoon proberen, lukt het niet,jammer dan, maar je hebt het geprobeerd, overigens als je voornamelijk voor klimaat gaat zijn 1 van de canarische eilanden ( behoort tot Spanje dus EU en vrij ? ) tot je opties ?

Bonaire is ook heel erg in trek nu het een gemeente van NL is geworden maar dan moet je wel snel zijn want daar gaat het in rap tempo en de Antilliaan daar staan niet te juichen.

Intussen vliegen de jaren voorbij, de tijd gaat zo hard, voor je het weet ben je hier in NL afgeschreven en ben je “”lastig en vervelend“” omdat je een bejaarde bent.

• Cindy

Bedankt voor de tips!!!

Ik heb inderdaad aan Spanje zitten denken, want Australië is iets wat ik uit mijn hoofd zal moeten zetten ben ik bang.

Daarnaast is Spanje nog te overzien met eventueel een keer terug naar Nederland reizen voor familie e.d.

Ik ben nu al bezig met mijn woning op te ruimen, qua spullen, gewoon omdat ik het niet nodig vind om zoveel te hebben.

Kleding ben ik aan het verkopen en verder heb ik nooit de interesse gehad in dure spullen.

Ik heb geen auto meer, doe alles op de fiets of met de bus en mijn mobiele abonnement gaat er ook uit.

Het zijn allemaal dingen waar ik in mee ben gegaan, maar het past niet bij me, stiekem ben ik best een beetje ouderwets :D

Toen ik net mijn rijbewijs had heb ik een lening afgesloten voor een auto, dat is echt het domste wat ik ooit heb gedaan en ook iets wat ik nu echt niet meer begrijp van mezelf

(jong en niet nadenken ;-) )

dat drukt echt heel erg op me.. Want die auto heb ik al jaren niet meer, maar ik betaal me nog steeds scheel aan die lening…

Maar misschien moet dat geen belemmering zijn, ik neem aan dat ik dat ook verder af kan betalen als ik in het buitenland werk en woon.

Bonaire of Curacao lijkt me ook heerlijk, Curacao ben ik 2x geweest en dat is me heel goed bevallen.

Ik vind het wel fijn dat ik voor mezelf heb besloten, voor mijn 35e ga ik, dat vind ik ook een mooie leeftijd en dan ben ik ook weer wat verder en sta ik nog wat sterker in mijn schoenen. Tot die tijd ga ik hier alvast opruimen, nadenken over de locatie, me verdiepen op internet, sparen enz enz!

om de stap te zetten!!

• Erik

Ja sparen…pffff…leningen…pfff…ik snap het (td)

Leningen: Zijn allemaal grove fouten die je toch vaak maakt waar je later veel van leert, later wil je dan andere grotere dingen ( emigratie is een mega stap ) en dan zit je tegen een lening aan te hikken.

Destijds wij alles zsm afgelost, vooral bij die neckermann en wehkamp, wordt allemaal zo gezellig over gedaan maar je betaald je helemaal scheel aan rente.

Laat nog wat weten als je nieuws hebt, is wel gezellig zo :)-D……

• Cindy

Ja zeker leuk om erover te kletsenB)

Ik zit in een behoorlijke dip momenteel…

Een kennis gaat emigreren naar Curacao samen met haar gezin en ik kan alleen maar jaloers zijn…

Het is voor mij nog zo ver weg en daar baal ik echt even heel erg van:(

Maar je bent dus geëmigreerd Jack?? Sorry als ik daar ergens overheen gelezen heb!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.