Weg uit Nederland

• wegwezen

Beste mensen,

Na het lezen van verschillende berichten, merk ik dat ik niet de enige ben die zeer teleurgesteld is geraakt in Nederland.

Nu ben ik zelf 30 jaar oud en ben ik geboren en getogen in Rotterdam. Ook heb ik gemerkt dat mijn (financiële) vrijheid elk jaar, stap voor stap ernstig wordt ingeperkt door de overheid. Hierbij kan je denken aan zaken die in Den Haag worden besloten, waar ik als kiezer nooit mijn stem voor heb gegeven.

Hierbij even een korte schets van de ontwikkelingen in de laatste 10 jaar:

1. Ik herinner mij dat ik voor mijn ziektekostenverzekering 25 gulden betaalde per maand. Nu is dit circa 286 gulden met een eigen risico van 220 gulden. Dit is een toename van een factor 10 t.o.v. 10 jaar geleden.

2. Sterke afname in tolerantie tussen de mensen onderling. Dat er momenteel serieuze discussies gaande zijn in Den Haag inzake de beperking van godsdienstvrijheid is al een schande en druist in tegen de basisprincipes waar Nederland ooit op gebouwd is.

3. Overheidswege zijn er allerlei indirecte heffingen. Hierbij kan je denken aan een verhoging van de Woz waarde terwijl we in een recessie zitten, parkeerboetes die worden uitgeschreven in discutabele situaties, leges die omhoog gaan voor relatief simpele documenten. In ruil daarvoor krijgen we een overheid die bezuinigt op veiligheid, persoonsgebonden budgetten, etc. Alsof het de schuld is van de burger voor het “mismanagement” van de regering. Nederlanders staan bekend als gierige mensen, maar dit hebben we aan de overheid te danken, doordat we continu op de centen moeten letten.

4. En dan al die regels die elk jaar maar lijken toe te nemen met daarop volgend, jawel hoor…—->>financiële sancties. Het lijkt net een gevangenis. Niks mag en alles moet maar en dat dienen we maar te accepteren.

Met mijn HBO opleiding, kan ik niet eens meer rondkomen met mijn gezin, terwijl ik een mooie CV heb opgebouwd en altijd hard gewerkt heb.

Ik zit nu in de schulden, omdat ik uitgekleed wordt door allerlei onvoorziene heffingen. Zelf ben ik nooit in aanraking geweest met justitie en toch heb ik het gevoel als een crimineel behandeld te worden op het moment dat ik een beroep moet doen op de gemeente of een overheid, terwijl allerlei hangjongeren wegkomen met bedreigingen en vechtpartijen. Trek maar een nummertje en dan krijg je zo een ambtenaar voor je die je aankijkt alsof je zijn ouders iets hebt aangedaan of zo.

Maar goed. Ik ben momenteel getrouwd met mijn huis, middels een hypotheek en financieel ben ik al aan de grond genageld.

Wie kan mij eventueel tips geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken en waar ik eventueel naartoe zou kunnen verhuizen waar je tenminste nog wel beloond wordt voor hard en eerlijk werken? Waar mensen niet naar elkaar wijzen en elkaar de schuld geven i.p.v. hun eigen verantwoordelijkheid nemen?

Zo ja, schroom niet om even te mailen. De beslissing heb ik al genomen, alleen begint nu het lange en moeizame proces om dit nadere invulling te geven.

Hopelijk kan ik de wiettelers, criminelen en politici hier binnenkort achterlaten, aangezien zij het nu in Nederland voor het zeggen hebben.

Gr,

B.S.

• nederlands getrouw

Er is niks mis met Nederland ..,In Nederland zitten veel rode lijst en karakteristieke soorten wat flora een fauna betreft. Veel variaties met natuur.

Het enige probleem is dat er teveel mensen wonen en ik zou ze niet aan willen wijzen maar soms kun je het beste er 10 miljoen afschieten en cremeren

Dan word het daarna een stuk rustiger :D

• ha.ns

Ach waar je ook woont op de wereld naar mate de mens langer uit de luiers is word hij of zei toch steeds gekker

• Boris

Dat zei je op het bijbelprikbord ook al onder de naam DL.

• Boris

Lekker belangrijk.

• Henk Velden

Zo is het Mr Wegwezer;

Met de komst van de euro zijn we allemaal de helft van ons geld verloren,

Inflatie cijfers“ EEN GROTE LEUGEN” elk jaar 10% of meer inflatie das de waarheid.

Als je veel over de wereld fladdert dan realiseer je je dat we nu voor de tweede ronde de helft van ons geld aan het verliezen zijn.

Kijk maar eens naar Euro ten opzichte van Thaise bath, Braziliaanse real, Australien dollar , Singapore dollar, zwitserse frank enz.

Nee niet naar de US Dollar kijken want dat geld is niet echt das monopoly geld, als er in het spel wat te kort is drukken ze gewoon een stapel bij.

En dan maar niet te spreken over de banken en Beurzen in de wereld, een grote oplichterij, meestal doe ik het tegenovergestelde wat mijn bank me adviseert, ik heb de laatste 10 jaar per saldo “niets verdient” daarmee, als ik alle advies van de bank gevlogd had was ik ook daar de helf verloren.

Dat is de reden dat er meer en meer mensen in de wereld in goud en zilver beleggen.

Grappig dat ik verschillende mensen in mijn omgeving een klein boerderijtje zie kopen , waar ze wat groente kunnen verbouwen, zonnepanelen en een waterwel heben, dat als het finaciele systeem geheel klap, dat ze zich zelf kunnen bedruipen.

“ de wereld is ernstig ziek”

• dennis

hallo dennis hier dennis lol, (uit arnhem .

ik zit met precies de zelfde problemen als jij zoals adhd schulden etc etc dat komt wij voornamelijk niet mee kunnen komen met de maatschappij ik ben al vanaf mijn 17de aan het nadenken :weg hier , maar waarheen.heb wel wat ideeen maar wil het liefste buiten de europese unie !!!! maar waarheen en met welk doel????????!!!!!

ik zie het wel en ik wacht mijn kans af onder het genot van me pret sigaret!!!!!

groeten van dennis (uit arnhem)

• andre

ik snap je wel ik wil dit ook maar waar heen en zonder geld dan is de dood wel heel digt bij :X

xxjes andre

• Marcel

andre Schreef:

——————————————————-

> ik snap je wel ik wil dit ook maar waar heen en

> zonder geld dan is de dood wel heel digt bij :X

> xxjes andre

Zonder geld ?

En werken ? Kan je dat ?

• Cindy

Hallo allemaal!

Ik ben hier al eventjes niet geweest!! Maar veel herkenning zie ik wel :-)

Zullen we met zijn allen gaan…? Kopen we gewoon een heel groot huis ergens aan zee, scheelt weer in de kosten :-D

De rest van de kamers verhuren we en de rest van de tijd kunnen we relaxen!

Dennis, ik snap echt heel goed dat er nog niks concreets uit is gekomen hoor, het is ook niet makkelijk.

En geld is een groot struikelblok… Als ik genoeg geld zou hebben zou ik ik allang weg zijn geweest hier.

Tuurlijk, je hebt familie en vrienden, maar ik kan ze gek genoeg goed missen.

In het jaar Australië heb ik het eigenlijk totaal niet gemist… Ik ben ook een echte einzelganger.

Ik doe sowieso alles alleen! Tijdens dat jaar kon ik zo intens genieten van lekker rondslenteren door Sydney met een starbucks in mijn hand.

En het jobhoppen beviel me ook prima, geld verdienen en weer verder!!

Nu heb ik tot nu toe nog steeds moeite met blijven bij één baan.. maarja, wie beslist eigenlijk dat dat moet?

Mijn omgeving zeurt altijd over het feit dat ik een baan moet zoeken wat ik gewoon lang kan blijven doen.. ehm, maar dat wil ik helemaal niet.

Ik heb het gewoon heel snel gezien ergens, en wat is er mis met verschillende banen, ik heb altijd fulltime gewerkt en mijn geld verdiend.

Ik werk nu anderhalf jaar ergens en ik ga weer wat anders doen, so be it… de muren komen daar op me af, ik wil weer wat nieuws!

Ik kan me ook totaal niet voorstellen hoe het is om bijvoorbeeld 20 jaar voor hetzelfde bedrijf te werken en huisje boompje beestje te hebben

en dat dus ook de rest van je leven…. IK KRIJG GEEN LUCHT

Op mijn huidige werk zijn veel mensen statusgericht, het is een goede baan, maar ik word er niet gelukkig van dus ik pak mijn biezen.

het is voor mij totaal niet belangrijk, zoals ik al eerder zei, ik droom echt van een simpel leven.

Al mijn vriendinnen willen kinderen, dat is iets wat ik ook echt niet wil, ik wil kunnen doen en laten wat ik wil.

Ik wil ook geen koophuis, maar hoe vaak mensen dat al niet aan mij gevraagd hebben ( ik huur gewoon) dan ga je toch een huis kopen…?

Nee… ik wil namelijk nergens aan vast zitten, en wie bepaald dat dat zou moeten omdat ik nou eenmaal 31 ben.

En dan materialisme…

Ik ben dus een persoon die bijvoorbeeld geen flatscreen heeft hahaha. Waar mensen mij soms om uitlachen, maar ik ben gewoon niet materialistisch.

Kan mij het schelen wat voor blik eromheen zit.. hetzelfde met een auto… i really don't care, maar soms lijkt het wel een wedstrijd.

Wie heeft de mooiste auto, mooiste huis en meubels….

Soms voel ik me een vreemde eend in de bijt en vervreemd van alles en iedereen, maar ik weet dat ik ooit mijn droom ga verwezenlijken, nu nog een manier vinden hoe!!

Liefs, Cindy.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.