Beste mensen,
Na het lezen van verschillende berichten, merk ik dat ik niet de enige ben die zeer teleurgesteld is geraakt in Nederland.
Nu ben ik zelf 30 jaar oud en ben ik geboren en getogen in Rotterdam. Ook heb ik gemerkt dat mijn (financiële) vrijheid elk jaar, stap voor stap ernstig wordt ingeperkt door de overheid. Hierbij kan je denken aan zaken die in Den Haag worden besloten, waar ik als kiezer nooit mijn stem voor heb gegeven.
Hierbij even een korte schets van de ontwikkelingen in de laatste 10 jaar:
1. Ik herinner mij dat ik voor mijn ziektekostenverzekering 25 gulden betaalde per maand. Nu is dit circa 286 gulden met een eigen risico van 220 gulden. Dit is een toename van een factor 10 t.o.v. 10 jaar geleden.
2. Sterke afname in tolerantie tussen de mensen onderling. Dat er momenteel serieuze discussies gaande zijn in Den Haag inzake de beperking van godsdienstvrijheid is al een schande en druist in tegen de basisprincipes waar Nederland ooit op gebouwd is.
3. Overheidswege zijn er allerlei indirecte heffingen. Hierbij kan je denken aan een verhoging van de Woz waarde terwijl we in een recessie zitten, parkeerboetes die worden uitgeschreven in discutabele situaties, leges die omhoog gaan voor relatief simpele documenten. In ruil daarvoor krijgen we een overheid die bezuinigt op veiligheid, persoonsgebonden budgetten, etc. Alsof het de schuld is van de burger voor het “mismanagement” van de regering. Nederlanders staan bekend als gierige mensen, maar dit hebben we aan de overheid te danken, doordat we continu op de centen moeten letten.
4. En dan al die regels die elk jaar maar lijken toe te nemen met daarop volgend, jawel hoor…—->>financiële sancties. Het lijkt net een gevangenis. Niks mag en alles moet maar en dat dienen we maar te accepteren.
Met mijn HBO opleiding, kan ik niet eens meer rondkomen met mijn gezin, terwijl ik een mooie CV heb opgebouwd en altijd hard gewerkt heb.
Ik zit nu in de schulden, omdat ik uitgekleed wordt door allerlei onvoorziene heffingen. Zelf ben ik nooit in aanraking geweest met justitie en toch heb ik het gevoel als een crimineel behandeld te worden op het moment dat ik een beroep moet doen op de gemeente of een overheid, terwijl allerlei hangjongeren wegkomen met bedreigingen en vechtpartijen. Trek maar een nummertje en dan krijg je zo een ambtenaar voor je die je aankijkt alsof je zijn ouders iets hebt aangedaan of zo.
Maar goed. Ik ben momenteel getrouwd met mijn huis, middels een hypotheek en financieel ben ik al aan de grond genageld.
Wie kan mij eventueel tips geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken en waar ik eventueel naartoe zou kunnen verhuizen waar je tenminste nog wel beloond wordt voor hard en eerlijk werken? Waar mensen niet naar elkaar wijzen en elkaar de schuld geven i.p.v. hun eigen verantwoordelijkheid nemen?
Zo ja, schroom niet om even te mailen. De beslissing heb ik al genomen, alleen begint nu het lange en moeizame proces om dit nadere invulling te geven.
Hopelijk kan ik de wiettelers, criminelen en politici hier binnenkort achterlaten, aangezien zij het nu in Nederland voor het zeggen hebben.
Gr,
B.S.