Dit zijn de vragen die mijn verzekeringsmaatschappij aan mij stelde toen ik met mijn vragen over de voortzetting danwel stopzetting van mijn basisverzekering bij hen aanklopte. Mijn verzekeringsmaatschappij is Zilveren Kruis Achmea:
Basisverzekering
Uw recht op de Basisverzekering vervalt mogelijk. De reden hiervan is dat u
in het buitenland woont/gaat wonen. In een aantal situaties blijft het recht
op de basisverzekering bestaan. Om dit te kunnen bepalen heb ik aanvullende
informatie nodig. Als er geen verzekeringsplicht meer is beëindigen wij de
verzekering.
Bij deze wil ik u vragen om alle onderstaande vragen te beantwoorden zodat
alle benodigde informatie bij elkaar in 1 e-mail staan:
Hartelijk bedankt voor uw medewerking.
- Blijft u ingeschreven in Nederland of wordt u uitgeschreven bij de
gemeentelijke basisadministratie?
- Per welke datum bent u uitgeschreven uit de gemeentelijke basisadministratie?
- Per welke datum vertrekt u uit Nederland?
- Blijft u werkzaam bij een Nederlandse werkgever en draagt u in Nederland
loonbelasting af?
- Bent u gedetacheerd voor een Nederlandse werkgever?Zo ja, begin- en
einddatum detachering.
- Is er sprake van stage of studie?
- Werkt u in het internationaal transport? Binnenvaart of anders namelijk:
- Werkt u op een boorplatform in het Nederlands continent plat?
- Is er een andere reden voor uw verblijf in het buitenland?
Zo ja, welke?
Omdat ik me uitschrijf uit de gemeentelijke basisadministratie (dus officieel ga emigreren), ik dan niet meer voor een Nederlandse werkgever werk en geen loonbelasting in Nederland afdraag, ik niet voor een Nederlandse werkgever gedetacheerd ben, alle andere genoemde zaken ook niet op mij van toepassing zijn, heeft Zilveren Kruis mijn basisverzekering stopgezet per de datum dat ik me uitschrijf uit Nederland. Of ik al dan niet na een paar jaar weer terugkom in Nederland was niet relevant, omdat ik niet in Nederland ingeschreven blijf en niet voor een Nederlandse werkgever werk.
Dit is slechts mijn eigen situatie natuurlijk, ik heb ook op internet gezocht van tevoren en kwam toen bij www.vertreknaarhetbuitenland.overheid.nl waar ik allerlei informatie gevonden heb. Wil je het echt zeker weten, dan zou ik professionals inschakelen aangezien de mensen op dit forum in het algemeen alleen van hun eigen ervaringen kunnen vertellen.