en wilde de VVD nu iets gaan veranderen zodat je toch in dit gezelluggi land zou blijven? ja, de politiek wordt steeds daadkrachtiger moet ik toegeven.
Nee, de VVD heeft plannen om te onderzoeken waarom hoogopgeleide Nederlanders vertrekken, om vervolgens een onderzoek te doen welke maatregelen genomen kunnnen worden om dit te voorkomen, waarna dit nog in een plan moet worden gezet, zodat ze het over een jaar of 10 misschien eens kunnen uitvoeren.
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=1906
Eigenlijk zin alle punten die ze daar opnoemen reden tot vertrek. Die los je dus nooit snel op, zodat je beter kan emigreren.
Euh, Hans!? Je zegt net zelf dat het in Amerika al jaren zo gaat! Er zijn nauwlijks ‘ beschaafde’ landen op de wereld waar op zo'n waardeloze manier met zieken, ouderen, gehandicapten, zwakke of arme mensen wordt omgegaan als in de U-jeweetwel- States of A! Dus geef jij al die Nederlanders gelijk die dat aan den lijve willen gaan ondervinden?
Ik ook. Als het je in NL niet bevalt, ga je toch lekker ergens anders heen, kijken of je daar wel met open armen wordt ontvangen en er nog wel mensen zijn die naar je zeurverhalen willen luisteren. Ik zit vast op 't verkeerde board om deze boodschap te verkondigen, maar please mensen, tel je zegeningen en als je gaat emigreren hoop ik dat je erg gelovig bent zodat je heel hard kunt bidden dat je gezond blijft, dat je geen gehandicapt kind krijgt, dat je je achterblijvende familie en vrienden niet al te erg gaat missen, dat je kunt berusten in het beroerde onderwijs (ja lieve mensen, het kan Echt veel slechter dan in Nederland), dat je de financiele zorgen aankunt enzovoorts.
Maar als je de kans krijgt: GAAN! Het is een hartstikke leuke ervaring. Het eerste jaar is bloed, zweet en tranen en daarna kun je pas een beetje beoordelen of je de goede stap gezet hebt. De ervaring pakt niemand je meer af.
heeft mevrouw/meneer stippel wel echt kijk op de “kwaliteit” van het gebodene hier in nederland? ik gun u uw mening en ongetwijfeld de hier geventileerde in uw ogen gefundeerde mening, maar kunnen mensen er iets aan doen in welk land hun wieg stond? en moeten ze het systeem van dat land dan ook maar als de meest ideale standaard beschouwen, alleen omdat ze daar geboren werden?
Wat doe je in hemelsnaam op een emigratie forum????
Ik ben het heus niet eens met alles wat er in Amerika gebeurd, wat ik aangaf was dat wij steeds meer op de Amerikaanse samenleving gaan lijken en dan kun je net zo goed meteen de stap nemen. 10 jaar geleden was een reden om niet te gaan emigreren nog de Nederlandse verzorgingstaat, pensioen met 55, altijd een uitkering ongeacht of je werkt of ooit gewerkt hebt.
Daar is niet veel meer van over en daarom wordt de reden om hier te blijven steeds minder. Als jij vindt dat we hier moeten blijven omdat we Nederlanders zijn, dan kunnen we nog wel even door discussieren.
Het is overduidelijk dat Stippel ons wilt laten weten dat ze een slechte ervaring had toen ze geemigreerd was. Daarom ging ze ook terug naar NL, wat uiteraard haar goed recht is.
Toch Stippel moet je anderen niet benijden omdat ze het wel aankunnen of dat ze meer geluk hebben dan jij. Als ik je reactie lees, ken ik plots één van de redenen waarom jij terug in NL bent en anderen niet.
Ook in andere landen of dat nu de USA, canada of een ander land is, zijn er dingen die minder goed geregeld zijn. Maar één ding staat als een paal boven water, hoe harder je werkt, hoe meer je verdient en dat is in NL en ook in B wel anders. Daar moet 25% van de bevolking zorgen voor het inkomen van 100%. Hoezo NL is een paradijs…. als je niet werkt wel ja, dan kan je inderdaad in de rij gaan staan met je handje open en dat kan in andere landen niet. T´is maar net wat je zelf wilt in het leven. Werken moet je overal, geluk op tijd en stond moet je ook hebben. Alleen als je werkt en je hebt geluk dan kom je overal vééél verder dan in NL en B.
Pat
Het probleem met Stippel is dat ze dingen leest zoals het haar uitkomt, hebben meer mensen last van en is een vervelend iets. Vooral om dat je er geen discussie mee kunt voeren omdat ze toch altijd die draai eraan geven dat ze gelijk hebben en anderen ongelijk.
Emigratie heeft niet altijd van doen met ontevredenheid met Nederland, het is een bepaald gevoel dat je hier niet op je plaats bent. Maar datzelfde gevoel hebben sommige Amerikanen ook, die willen graag hier wonen.
Het heeft niets te maken met het land, het is dat je op de verkeerde plek geboren bent. Toen ik 15 was wist ik al dat ik niets met Nederland had, maar ja je trouwt, krijgt kinderen etc.
Even reageren:
Wat ik hier doe? Ik vind het hartstikke leuk om te lezen wat mensen beweegt om te gaan emigreren. Nog leuker is het om te lezen dat er een hoop mensen zijn die de stap al gezet hebben, die andere mensen advies willen geven. Wij hebben de stap 8 jaar geleden gezet en zijn 3,5 jaar geleden terug naar NL verhuisd. Niet omdat onze emigratie mislukt was, maar omdat het altijd al de opzet was om tijdelijk te gaan. Wij hebben het prima naar onze zin gehad en hebben het hier ook weer prima naar onze zin.
Het verbaast mij dat veel mensen zo fel tegen Nederland lijken te zijn als ze gaan emigreren. Dat lijkt op vluchtgedrag, vind ik. Dingen waar je voor vlucht komen je vaak des te harder achterna. Ik heb het zien gebeuren met mensen die tegelijkertijd met ons emigreerden omdat ze het klimaat zo zat waren en na een jaar al huilend, psychotisch en onder de hitte-uitslag terug naar NL gingen. Of die hun huwelijk wilde redden door samen te emigreren en na 'n half jaar definitief uit elkaar gingen. De mensen die al geemigreerd zijn, die hier schrijven, kennen er vast ook allemaal wel een paar.
Mijn idee is dat je beter een realistischer beeld kunt hebben van wat je te wachten staat (inderdaad, in het begin keihard werken, geen geld, misschien heimwee, gek worden van de papierhandel, massa's nieuwe vrienden waarvan je nog niet weet wat je er mee moet of juist heel weinig contacten, etc).
Maar zoals ik al schreef: als je de kans krijgt moet je het zeker doen. En kansen moet je zelf maken. Het is een hele waardevolle ervaring die niemand je ooit nog afneemt, ook al blijkt na 'n tijd de het paradijs voor jou niet bestaat.
Wij gaan er volgend jaar ook van door. Hoeveel jaren het zal worden weten we niet. En misschien verhuizen we nog naar andere landen als we niet kunnen aarden.
Ten eerste doen we dit omdat het altijd een droom is geweest om de hele wereld te zien als we nog jong en gezond zijn (33/34). We hebben veel landen gezien en in zowel Azia, als Z-Amerika zie je dat er mooie landen zijn, goede sfeer, en daarnaast een hoop mooie kansen voor ondernemers.
In Nederland is er gewoon een probleem. Wij moeten betalen voor de oudere generaties, terwijl wij nu al weten dat we zelf geen rechten meer hebben op voorzieningen, die worden onbetaalbaar. Ik moet hier voor mezelf zorgen, flink premies afdragen en daarnaast genoeg opzij zetten voor de oude dag. Als ondernemer heb ik nergens recht op als mijn bedrijf niet zou lopen. Geen ww, etectra. Zometeen komen de goedkope arbeiders, waar wij tegen moeten concurreren.
Maar nu komt uit wat de VVD bedoelt en de rooien niet zien
Wij verhuizen omdat mede door de belasting opbouw en de steeds duurder wordende voorzieningen. In Nederland heb ik netto 3500 euro over als ik niet meer investeer. In het buitenland regel ik het zo dat ik 2% belasting betaal. Dan hou ik netto 10.000 euro over. (zorg)verzekering kost ons 350 euro p/m, dat is 100 euro goedkoper, dan in Nederland. Levensonderhoud is ook nog eens 40% goedkoper, BTW tarief 11%, een huis met zwembad voor 150.000 euro, terwijl je in nederland 220.000 kwijt bent voor een woning, benzine betaalbaar, wegenbelasting betaalbaar,. Personeel kost 300 - 500 euro per maand. Mochten wij kinderen willen en deze zouden gehandicapt zijn, dan neem je 1 of 2 fulltime nannies.
Dan kan ik mooi sparen voor de oude dag en sparen en starten met uitvoeren van mijn andere dromen. Ps, wij werken internationaal, uitsluitend via internet. (wel in dollar en euro landen) 1 labtop is voor mij voldoende om mijn inkomsten te genereren. Rogier, mijn opleiding - 35.000 euro - heb ik zelf betaald, omdat ik 40 uur werkte naast mijn dagstudie. Die 80 uur per week maak ik al jaren, daar wil je wel een keer vruchten van plukken. En men hoeft niet jaloers te zijn, als je twee full-time banen neemt van 40 uur zou je hetzelfde verdienen. Keuzes maken…
Ik heb het idee dat ik beter mij eigen zaakjes goed kan regelen, dan afhankelijk zijn van de politiek in dit land.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?