Nederlanders hier blijven!

• Paul

Mark H, het feit dat je hoogopgeleiden zakkenvullers noemt is een hol en typisch telegraafargument.

Bovendien, zijn er in aussie dan alleen maar laagopgeleiden?

• Joke.

De kam is ook wel erg grof, he?

Over de hoogopgeleiden, bedoel ik.

Wie zullen het zijn die vertrekken?

De zakkenvullers of de idealisten?

Joke. :)

• Stippel

Zo van: ‘Don’t ask what this country can do for you, ask what you can do for this country.' Over holle rhetoriek gesproken.

Bevolkingsafname wordt heel zielig voor mij en mijn kinderen later, en ‘n probleem voor de nederlandse economie, maar is heel prettig voor de planeet als geheel. Maar ik denk dat ons zonnestelsel er weer geen bal aan heeft. ’t Is maar net op welke schaal je 't bekijkt. Als we hier nog in berenvellen rondhuppelden zou er niemand zeuren over het sociale klimaat.

Laat iedereen lekker met z'n eigen argumentatie migreren. Kijk eens lekker rond in de wereld en word een wereldburger.

Ik heb er nog wel een: ‘Do as thou willt shall be the whole of the law’.

Maar wat wel lekker zou zijn is als al die klaagpatienten eens hun mond zouden houden over hoe rottig het hier allemaal is en hoe graag ze zouden emigreren, en eens zouden beginnen een klein beetje energie in hun eigen gemeenschap te steken. Daar bedoel ik jullie niet mee hoor, maar ik hoor zo veel mensen om me heen zeveren over emigratie zonder dat ‘t er ooit van komt. Tuut tuut wat hebben we ’t slecht…. En wat ligt dat toch altijd lekker aan 'n ander.

• Prikbord Bezoeker

Nou ik dacht het niet.Ik weet niet hoe het andere expats vergaat maar wij zijn blij als we weer weg kunnen.Nederland is goed voor bejaarden, buitenlanders en alles wat zwak stom en zielig is…laat dat maar zo blijven dan.

Rogier schreef:

>

> Nederland krimpt! En vergrijst.

> Meer emigratie dan immigratie!

> Nederland heeft werkenden nodig! Hier scholing

> studiefinanciering genoten e.d., dan nu ook bijdragen!

> Emigratie is egoistisch!

> De samenleving maken we samen!

> Ik pleit voor een stevige emigratie-belasting! Vooral voor de

> doctorandussen, ingenieurs etc.

• monique

Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keus maken, blijven of niet.

Ik heb het wel gehad in nederland, strak belastingstelsel en “to crowded”

Heerlijk nieuw leventje in canada begonnen, klein eigen bedrijfje (niks geen opleidingen gevolgd…gewoon verstand gebruikt)

Stuk minder regeltjes en touwtjes hier, lekker eigen baas zijn en blijven.

Geen moment spijt van emigratie gehad (5 jr geleden)

Lekker klimaat, goedkope wegenbelasting en belastingstelsel……als god in…

Nederland heeft intussen teveel mensen uit het buitenland binnen gelaten, iedereen vulde maar wat graag zijn papiertjes in om een uitkering te krijgen (ok er zijn ook veel echt werkende mensen bijgekomen)

Hier moet je het allemaal als emigrant zelf uitzoeken, niks geen uitkering……dat maakt een mens sterk en creatief.

Nee, ik en er alleen maar trots op wat we hier bereikt hebben, hadden we in nederland nooit voor elkaar gekregen.

Groeten vanuit een wit canada

• Prikbord Bezoeker

…enneh, als je af en toe (op kosten van de zaak?) terug naar NL gaat heb je het beste van 2 werelden…

Want hoeveel kost een pak Hagelslag in canadese dollars nou ook al weer,,,gesteld dát jullie een dutch shop hebben (of zoiets?)

In NY in ieder geval $6 per pakje…

• Pat

En toen was Rogier stil….

Pat

• Joke.

Ja, ik zat ookal te denken dat Rogier een èèndagsvlieg was. :D

• Willem

Er zijn heel veel mensen die nog altijd de Nederlandse luxe van een uitkering hebben die vervolgens alles wat filosofisch onterecht is (vanuit een solidariteitsgedachte enzovoorts) flink bekritiseren.

Terwijl de meer pragmatische mensen moe zijn van dat gezeur. Dat is ook van mijn drijfveren geweest uit Nederland te vertrekken.

• j.g. van der knaap

goh, rogier toch. jouw standpunt gaat toch wel heel erg tegen de vervagende grenzen in zeg. besef je wel dat mensen niet het eigendom zijn van welke regering dan ook? je weet toch ook wel dat er veel meer “oorspronkelijke”nederlanders elders op de wereld leven dan dat er b.v. aan buitenlanders in dit land zijn? ik zal maar niet eens beginnen met je stellingname te bekritiseren, want ik kan er bar weinig zinnigs in vinden. een beetje zelfstudie jongen, dat helpt nog wel eens.