Zal vast wel, maar het is voor die groep minder aantrekkelijk om daadwerkelijk te emigreren, dus per saldo gaan er in realiteit meer “blue collars” weg uit NL.
Het wordt je gewoon erg moeilijk gemaakt in NL. Wij hadden al ideeen maar praten nu dagelijks over wat we willen gaan doen. Wij werken beide, hebben geen kinderen. Bij ons is de rek er financieel helemaal uit. Wij hadden altijd iets van 200 tot 400 euro per maand “ over” en nu kom ik ze maandelijks tekort, deze verandering heeft plaats gevonden in 3 jaar. Nederland heeft voor de werkende steeds minder te bieden. De belastingen zijn te hoog en je hebt geen vrijheid meer. In alles wordt je beknopt, welke auto je rijdt, hoeveel auto's je hebt. Noem maar op. Wij wilde eerst naar Mexico maar denken nu aan Canada of Zuid Europa. Ik vind het in ieder geval goed om te lezen dat diegene die de beslissing hebben genomen, het een goede is geweest. Wij staan aan de rand, maar durven nog niet te springen.
Opgelet Anne, ik vrees dat als je naar Zuid-Europa gaat je van de regen in de drop raakt. Ik heb zelf 4 jaar in Spanje gewoond, een klein voorbeeld… de sociale lasten voor een werknemer gingen in 1 jaar tijd van 30% naar 85%. Nu alle Zuideuropese landen moeten inleveren op hun subsidies vanwege de nieuwe lidstaten zullen ze de boter elders gaan halen. Bij deze ben je gewaarschuwd niet alleen voor wat al is maar voor wat nog gaat komen…
Pat
Je moet het buiten Europa zoeken! Alle regels in Europa worden gelijk. Dat is ook 1 van de redenen dat de boel barst. Omdat de pensioenen en AOW allemaal gelijk worden in Europa en nederland als 1 van de weinige landen een goede pensioenpot heeft/had. Die potjes gaan zometeen allemaal op, als de nieuw toetredende landen beslissen dat zij daar ook recht op hebben. En anders is hget wel zo dat zij meer uit de Europese pot krijgen, ten koste van rijkere landen die wel voorzieningen hebben getroffen.
Eigenlijk gaat het ook zo in nederland. Mensen die voor zichzelf een potje aanlegden kunnen deze zometeen inleveren. Mensen die dat niet hebben gedaan zijn zielig en krijgen een aanvulling van de overheid.
de eerste is de beste! ieder woord is me recht uit het hart gegrepen en volkomen de waarheid. nederland zal verarmen alleen al door de nivelleerwoede binnen europa. we hebben of gaan ons volledig uitleveren aan een centraal gezag maar nu al roepen ze in den haag dat “het” in brussel wordt besloten en dat hun handen “gebonden”zijn, en nog meer van die prutverhalen.
Ik werk met emigranten naar Amerika en we krijgen het steeds drukker, vooral de laatste 2 jaar. De Nederlandse welvaartsstaat zoals iedereen die boven de 40 is wel kent begint in een rap tempo af te takelen en dit tempo gaat steeds sneller. Uitkeringen bij werkeloosheid en ziekte zijn al een eind verdwenen, met je 55 met pensioen, vergeet het maar en dan niet te spreken over de nieuwe ziektekostenverzekering.
Dingen die 10 jaar geleden nog een reden waren om niet te vertrekken zijn nu verdwenen of verdwijnen op korte termijn.
Enkel, de Amerikaanse samenleving functioneert natuurlijk al decenia zo en wij krijgen te maken met Brussel en joost mag weten hoeveel landen waar ons geld naar toe gaat de komende (tientallen) jaren.
Hier blijven ? Steeds meer mensen besluiten van niet en ik kan ze geen ongelijk geven.
Wel leuk stukje van de VVD:
“Waarom vertrekken ze en hoe kunnen we voorkomen dat ze vertrekken? Via het woningbeleid omdat mensen grotere huizen met meer tuin willen dan nu worden gebouwd? Via het fiscaal beleid omdat belastingen en premies te hoog zijn? Via het veiligheidsbeleid, omdat mensen te vaak beroofd of overvallen zijn? Dit zijn vragen die we onder ogen moeten zien.”
Zojuist een bericht in de brievenbus dat al mijn punten die ik gespaard heb voor een andere wonining zijn vervallen. Ik had een jaar niet gereageerd (er waren dan ook geen woningen waar je in WIL wonen). Ik heb dus 13 jaar ingeschreven gestaan, in die tijd is de toewijzingen methodiek 3 keer gewijzigd, waardoor ik telkens onderaan kwam te staan en nu sta ik dus op 0.
Er waren wel woningen, maar dan in achterbuurten. Daar heb ik echter al 10 jaar gewoond en op een gegeven moment heb je er genoeg van dat de buren tot 4 uur s'nachts hun muziek keihard aan hebben staan, terwijl jij wel moet werken. Die mensen kregen na 2 jaar een andere woning, uit urgentie, omdat die werkeloze dronkelappen zo zielig waren…. Ook andere mensen zag ik vertrekken, allemaal urgentie, omdat zij zo zielig waren. En ik als werkende man maar 13 jaar wachten. En dan beginnen ze in Nederland over een inkomenstoets voor scheefhuurders…. Die mensen met urgentie waren ook de mensen die een huursubsidie ontvangen. Niet werken, overlast veroorzaken word in nederland beloond met een leuke eensgezinswoning die men kan betalen door een flinke huursubsidie.
Gelukkig gaan wij weg, maar het was prettig om te weten dat je, mocht het niet bevallen, meteen weer een woning hebt bij terugkomst. Of in het geval wij, nu we nog in Nederland zijn, weer buren krijgen die overlast veroorzaken meteen zouden kunnen verhuizen.
PFFFF, gelukkig, nog 4 weken en dan vertrekken we weer naar Brazilie om te kijken welke omgeving wij willen gaan wonen In december even naar Curacou en wederom Brazilie om te orienteren voor het grote avontuur in 2007. Curacou is te klein om te wonen, maar die 2% belasting regel voor e-commerce bedrijven is interessant Ja mensen, 2 (Twee) procent belasting!!! Dan kun je mooi voor je eigen pensioen sparen.
Nu ik dit zo lees denk ik eigenlijk, “steek die woning in je %$#@”. Wij mogen blij zijn dat wij in de situatie verkeren dat wij de toekomst elders kunnen zoeken. Maar het geeft wel aan waar Nederland voor staat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?