Nederlanders hier blijven!

• Joke.

Misschien begint Rogier zich eenzaam en onbegrepen in Nederland te voelen? :?

Joke.

• Tjeerd

hahaha….Rogier probeert met een prikkelende onzin-stelling een discussie te ontlokken en slaagt daar heel behoorlijk in :)

Jammer dat zijn argumentatie m.i. niet helemaal deugd.

Volgens mij zijn de meeste emigranten geen hoog opgeleide mensen, maar veel meer vakmensen zoals monteurs, bouwvakkers en vrachtwagenchauffeurs.

Op deze laatste groepen zitten ze in het buitenland namelijk te wachten….niet op de zo veelste gebakken lucht verkopende manager… :)

• Ernst

De samenleving maken we samen?????

Die hebben we samen naar de knoppen geholpen!

Wegwezen hier!!!!!!!!!!!!!!

• marc h

inderdaad ik ben dus diesel monteur.

• paulr

Het is wel grappig dat hoogopgeleiden Turken ( derde generatie) teruggaan naar Turkije , want de toleratie is ver te zoeken hier, vinden ze.

Verder kunnen zij daar geweldige banen vinden bij banken, verzekeraars en bedrijven.

De Turkse economie is booming.

• Joke.

Hebben ze gelijk of niet, Paul?

Om terug te gaan, bedoel ik.

• danny

En ik een allround bouwvakker die in nederland an 4 jaar een uitkering had

Honderduizenden sollicitatiebriven gestuurd

Reacties als je die al kreeg allang voorzien zoeken jonger iemand iemand met bepaalde papiertjes en meer van dit soort bullshit

Ging van mijn laatste ww uitkering en vakantiegeld op vakantie naar ierland voordat ik in de bijstand zou belanden

Zit daar in een pub en wat denk je

Krijg daar een baan aangeboden als afbouwer met een salaris van ongeveer 800 euro per week een nieuwe vito en voll brandstofvergoeding

Werk hier nu drie maanden en werkgever wil mij niet meer kwijt

Betalen die sukkels in nederland nooit van zn langzal ze leven aan iemand met alleen maar praktijk ervaring

Dus nllanders wil je meer dan nu en minder belasing ed betalen wegwezen dus

• paulr

Joek,

Als ik Turk, Marokaan of Surinamer zou zijn en met een goede opleiding ( en misschien nog wat geld door verkoop van mijn woning) , ja dan zou ik ook teruggaan.

En niet alleen vanwege het weer.

• Willem

Dat is dus niet het geval.

Kijk je naar landen zoals de USA, Canada, Australie, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika enzovoorts dan staan er meer HBO / WO beroepen op de voorkeurslijsten dan VMBO / MBO beroepen.

• Willem

Volgens mij valt dat ook wel weer mee.

Het merendeel van de 2e, 3e, 4e generatie “nieuwe burgers” woont nog steeds in Nederland. Met of zonder werk.

En die economien in Turkije enzovoorts mogen dan wel met 4 tot 8% per jaar groeien. Maar 7% procent op een index van 1000 is bijvoorbeeld veel minder dan 2% op een index van 100.000.

Zo zit de verhouding van de NL economie ten opzichte van de economie van dat soort landen toch in elkaar.