Nederlanders hier blijven!

• Rogier

Nederland krimpt! En vergrijst.

Meer emigratie dan immigratie!

Nederland heeft werkenden nodig! Hier scholing studiefinanciering genoten e.d., dan nu ook bijdragen! Emigratie is egoistisch!

De samenleving maken we samen!

Ik pleit voor een stevige emigratie-belasting! Vooral voor de doctorandussen, ingenieurs etc.

• Joke.

:)

Ik vind dit wel een aardige invalshoek.

Maar hou je dan ook de deuren dicht voor lui met een hogere opleiding die Nederland in willen?

Want tja, die moeten dan toch ook hun eigen land dienen.

Voorlopig is Nederland nog vol.

Ook ik zal bij de vergrijzende golf horen, dus je wilt me niet eens terug.

Mijn kinderen hebben hun (goeie) opleiding in het buitenland gevolgd.

Misschien hebben zij zin om over een paar jaar in Nederland te wonen en te werken.

Dan krijg je een paar goede hoger opgeleide mensen binnen.

Maar ja, of deze houding onder de nederlanders ze een welkom gevoel zal geven?

Zo horen/lezen ze wel meer problemen over Nederland (probleemjongeren met probleem ouders, verplicht nederlands spreken, overal drugs te koop, lage moraal gevoel…wil je iemand helpen kan je het met je leven bekopen, hangjongeren en hangouderen, enz….).

Is Nederland nog wel zo aantrekkelijk om in te wonen?

Ik weet niet of ik het ze nog wel wil aanraden…………………. :?

Joke.

• Saska

Emigratie egoistisch?

Nederland met zijn prettige zorgstelsel gaat naar de knoppen en waarom?

Omdat iedereen zo prettig van datzelfde zorgstelsel profiteerd.

Nu gilt iedereen zo hard dat de kosten zo enorm hoog worden en nu moeten de jonge hardwerkende mensen blijven? waar was Nederland toen wij elke maand 50% van ons loon afdroegen aan de staat?

Nog nooit een cent ontvangen, alleen maar betaald…

Dan maar egoistisch,maar wij kozen/kiezen voor een betere toekomst voor onze kinderen..sorry.

En verder nog Joke spijker op zijn kop ;-)

• Pat

Waarom een emigratiebelasting en geen immigratiebelasting met terugwerkende kracht. Het zou velen in hun geboorteland gehouden hebben. Wij mochten en mogen nog steeds zwaar betalen voor alles en iedereen, zoals Saska al zei. Neen, bedankt, laat de profiteurs nu maar het probleem oplossen dat ze zelf gecreeerd hebben.

Pat

• Fengzi

Zorg eerst maar eens voor een beter sociaal klimaat.

• margje

sluit me aan bij de mening van joke en alle andere.. EN NEDERLAND HEEFT WERKENDEN NODIG!!!!!!!

Waarom worden er dan mensen uit bv polen enzo gehaald?

Sorry maar wij worden bij zo'n soort beleid eigenlijk verzocht om te emigreren..

En inderdaad zorg eerst maar eens voor een beter sociaal klimaat :)

• Willem

Aantrekkelijke landen trekken succesvolle mensen aan die vervolgens de aantrekkelijkheid versterken.

Bij Nederland heb je juist de omgekeerde situatie op dit moment.

• marc h

Zo ik ben het eens met de rest ben ook bezig met emigratie naar ausie,want ben al dat gezeik dus zat.en nee ben niet hoog opgeleid,want die zakken vullers heb dus al genoeg hier,dat is het probleem hier.

• max

Hierbij een vraag

Hoe komt men tot een conclusie om naar een bepaalt land te gaan, waar kijk men eerst naar,daar ik twee mogelijk heden heb naar canada of australie daar ik fam. en kennissen heb wonen en werk betref zit ik wel goed zo tehoren.

vrg. max.

• Joanna

Wij zaggen dat toen al aankomen en zijn daarom 24 jaar geleden al uit Holland vertrokken .

En hebben er nog nooit spijt van gehad.