Zeg niet waar je niets over begrijpt.
Ieder belgische minister heeft een persoonlijk kabinet van 100 mensen die voor hem in de veschillende sectoren de beleidontwikkelingen op de voet volgen omdat hij op deze wijze een standpunt kan innemen in de ministerraad of in het parlement. En ik volgede wel degelijk de welzijns- en gezondheidssector in Belgie voor de minister van defensie en later voor de minister van landbouw.
Een mens heet geen identiteit of een ik. Degene die jij gisteren was ben je nu niet meer en de gene die je nu bent zal je morgen niet meer zijn. Het leven is geen statisch gegeven. Het leven is een tocht, waarin je nu anders denkt over de dingen dan 10 jaar geleden. Kijk maar eens bij jezelf! En het is een evolutie. Ik moest eerst intsne katholiek zijn en theologie en filosofie studeren om te ervaren dat dit niet de weg was die ik moest gaan. Ik moest eerst marketing en rechten studeren om de beperkingen van het materialistische leven te ontdekken en om te ontdekken dat de verandering van structuren geen heil brengt. Ik moest eerst ziek worden om te ervaren dat het eigenlijke geluk in jezelf ligt en in loslaten en geven. Wat heb jij tegen geven?
Heb je niet ook gegeven voro de slachtoffers van de tsunami of de aardbeving in Pakistan? Warom?
En wat die EH betreft… het is nog nooit in me opgekomen om te laten uitschemere dat ik een of andere eerwarde heer zou zijn… waarom zou ik dan mijn mr.-titel of mijn drs-titel niet gebruiken. Dat zou toch veel meer indruk maken. Dat zijn allemaal etiketen.. Daar heb ik niet aan. Die zijn leeg of je nu meester, doctor, eerwaarde heer of wat dan ook bent, dat verandert niets aan jezelf.
Ik begrijp echt niet waar jullie over denken of mee bezig zijn.
Is het dan zo vreemd hulp te vragen van anderen? Waarom?
Echt ik kan jullie niet volgen… nooit heb ik de behoefte gevoeld andere te oordelen of veroordelen en ik begrijp jullie niet.
Trouwens moet je mij nu eens vertellen wat zou ik toch kunnen doen met die medicijnen als ik niet echt monnik wilde worden? Hier krijg ik die medicijnen toch al? Wat moet ik er dan mee?
Echt ik kan jullie niet volgen… Mensen zoeken eerste het negatieve in anderen omdat ze zelf volnegativiteit zitten. Ik probeer in mensen (niet in hun leefwijze of manier van handelen) altijd het positieve te ontdekken.
Ik sluit hiermee af…
De Boeddha zei: spreek enkel over mijn leeer tegen mensen die echt geinteresseerd zijn. Ik moet toegeven dat ik een fout gemaakt heb, door jullie deelachtig tproberen te maken van de rijke en heilzame weg van het boeddhisme.
Misschien begrijpen jullie over jaren of in een ander leven iet