Vraag

• Vital

Zeg niet waar je niets over begrijpt.

Ieder belgische minister heeft een persoonlijk kabinet van 100 mensen die voor hem in de veschillende sectoren de beleidontwikkelingen op de voet volgen omdat hij op deze wijze een standpunt kan innemen in de ministerraad of in het parlement. En ik volgede wel degelijk de welzijns- en gezondheidssector in Belgie voor de minister van defensie en later voor de minister van landbouw.

Een mens heet geen identiteit of een ik. Degene die jij gisteren was ben je nu niet meer en de gene die je nu bent zal je morgen niet meer zijn. Het leven is geen statisch gegeven. Het leven is een tocht, waarin je nu anders denkt over de dingen dan 10 jaar geleden. Kijk maar eens bij jezelf! En het is een evolutie. Ik moest eerst intsne katholiek zijn en theologie en filosofie studeren om te ervaren dat dit niet de weg was die ik moest gaan. Ik moest eerst marketing en rechten studeren om de beperkingen van het materialistische leven te ontdekken en om te ontdekken dat de verandering van structuren geen heil brengt. Ik moest eerst ziek worden om te ervaren dat het eigenlijke geluk in jezelf ligt en in loslaten en geven. Wat heb jij tegen geven?

Heb je niet ook gegeven voro de slachtoffers van de tsunami of de aardbeving in Pakistan? Warom?

En wat die EH betreft… het is nog nooit in me opgekomen om te laten uitschemere dat ik een of andere eerwarde heer zou zijn… waarom zou ik dan mijn mr.-titel of mijn drs-titel niet gebruiken. Dat zou toch veel meer indruk maken. Dat zijn allemaal etiketen.. Daar heb ik niet aan. Die zijn leeg of je nu meester, doctor, eerwaarde heer of wat dan ook bent, dat verandert niets aan jezelf.

Ik begrijp echt niet waar jullie over denken of mee bezig zijn.

Is het dan zo vreemd hulp te vragen van anderen? Waarom?

Echt ik kan jullie niet volgen… nooit heb ik de behoefte gevoeld andere te oordelen of veroordelen en ik begrijp jullie niet.

Trouwens moet je mij nu eens vertellen wat zou ik toch kunnen doen met die medicijnen als ik niet echt monnik wilde worden? Hier krijg ik die medicijnen toch al? Wat moet ik er dan mee?

Echt ik kan jullie niet volgen… Mensen zoeken eerste het negatieve in anderen omdat ze zelf volnegativiteit zitten. Ik probeer in mensen (niet in hun leefwijze of manier van handelen) altijd het positieve te ontdekken.

Ik sluit hiermee af…

De Boeddha zei: spreek enkel over mijn leeer tegen mensen die echt geinteresseerd zijn. Ik moet toegeven dat ik een fout gemaakt heb, door jullie deelachtig tproberen te maken van de rijke en heilzame weg van het boeddhisme.

Misschien begrijpen jullie over jaren of in een ander leven iet

• Prikbord Bezoeker

Maargoed waar staat geschreven dat ‘de samen leving ’ je die mogenlijkheid moet bieden???

Mogenlijkheden creeër je zelf, maar je kunt natuurlijk ook op je krent gaan zitten wachten tot iemand bij je aanbelt en het je komt brengen.

Het leven is als een boek; de een bladerd het lusteloos door en legt het weer terzijde, de ander neemt het ter hand en gaat erin lezen…het is maar wat je wilt.

• Prikbord Bezoeker

Nee, aan de dingen die je hier leest heeft niemand iets…tenzij diezelfde mensen met een fors bedrag over de brug komen natuurlijk.

Ik moet zeggen dat de vragen en antwoorden soms wel zinvol zijn hoor, en ja dat het financieel niks opleverd…jammer dan.

• patries

HAHAHAHA, als je citeert moet je het wel goed doen.

AL je het boek van Merkus zou lezen… zou je zien dat al jullie antwaarnden tot op heden voortkomen uit de 5 onheilzame factoren: Jaloezie, haat, trotst en egoisme.

1. Jaloezie,

2 Haat,

3. Trots

4. Egoisme

5??????????

Ik ben zeker niet jaloers….laat me niet lachen…..Wat ik heb bereikt, heb ik bereikt dus zelf te knokken en hard te werken en niet door een zielig verhaal op te hangen en om anderen voor mij iets te laten doen.

Loop naar alle farmaceutische bedrijven naar binnen, in plaats van de makkelijke weg door honderden oproepen op internet te doen. Kom zelf in actie, maar echt in actie en niet vanachter de pc om hulp te roepen. Probeer zelf echt iets te doen….bel en ga langs…..dan pas krijgt men pas het gevoel dat je er iets voorover hebt en niet vanuit je luie stoel zit af te wachten.

Ik denk dat jij jaloers bent op het leven van ons, dat wij het allemaal wel voor mekaar hebben.

• margje

Zeker ben ik tevreden.

Ik ben zuiver en tevreden met wat ik wel en niet heb bereikt.

Dankbaar voor de mogelijkhede die ik heb gekregen, en dat allemaal op eigen houtje… :)

Maar als ik zo eens lees van jou en je comedianten actie's Sorrrry maar daar kun je mij heel boos mee krijgen.

Jij bent niet zuiver in geen enkel opzicht,en al helemaal niet met wat je wel of niet bereikt hebt.

Het gaat je om status!!!! Aanzicht…

Wat maakt het mij nou uit wie of wat jij bent , zolang je maar eerlijk bent.

En je kan veel zijn !!!!!!! maar eerlijk ben je niet.

Doe me een plezier en maak waar wat je al keer op keer hebt gezegd ,, geef geen oordeel of reactie meer.

Want daar verrijk je dit forum echt niet mee.

• Pat

Natuurlijk ga je die Mr en Drs niet gebruiken. Hoe kan een jurist, of welke titels je ook allemaal mag hebben, nu om een aalmoes vragen. Eerst jaren gestudeerd op kosten van de gemeenschap. Dan jaren als adviseur van ministers in Belgie gewerkt op kosten van de gemeenschap. Veel reclame gekregen op TV bij je vertrek, op kosten van de gemeenschap. HIV besmet raken en verzorgd worden met medicatie, alweer op kosten van de gemeenschap. Nu wil je alweer op kosten van de gemeenschap monnik worden.

Hoe kom je trouwens in Nederland terecht? Heeft dat toevallig te maken met je filipijns vriendje, nu de migratiepolitiek in Belgie veranderd is? In Nederland kom je makkelijker binnen, of niet?

En dan maar verkondigen dat de mensen niet weten wat geven is.

Nog een geluk dat er mensen zijn die willen werken. Stel je voor dat we morgen allemaal monnik worden(behalve de vrouwen natuurlijk, want die mogen niet), dan kunnen we met z´n allen geld vragen aan …. tja aan wie eigenlijk??

Pat

• Pat

Je komt uit een heel spirituele familie, zeg je hier, maar iets verderop beweer je alleen een agressieve vader en een van armoede omkomende broer te hebben.

Overigens als je de priesteropleiding voltooid hebt, waarom gebruik je dan die E.H. niet vóór je naam.

Trouwens nu beweer je weer GEEN geld gevraagd te hebben aan het begin van dit onderwerp. En dan maar zeggen dat je de reacties van de mensen op dit forum niet begrijpt.

Zo gaan mensen inderdaad huiveren van andere mensen.

Het duurt steeds lang maar telkens weer betrappen we je op tegenstrijdigheden in je verhaal. Misschien moeten we de hele tread maar eens vertalen en aan die arme mede-monniken doorsturen. Dan kunnen zij oordelen of jij met je leugens een waardig monnik kan zijn. Boeddha draait zich in zijn graf om.

Zo, nu kan je weer eens tot vervelens toe gaan herhalen dat je de mensen en hun reacties niet begrijpt. Ik wacht wel af, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel.

Pat, een doodgewone sterveling

• Vital

Mijn moeder was heel spiritueel jka. Mijn vader veel minder. ik heb nergens gezegd dat er aggressie in mijn familie was. Nedergens. Wel mishandeling door het gedrag van mijn vader. En emotionele en psychische verwaarlozing of zelfs chantage kan diepere sporen nalaten dan een tik op d evingers.

Ik heb nooit om geld gevraagd, wel om een oplossing voor de medicijnen. De makkelijkste wijze om deze te bekomen is ze te kunnen kopen. Maar dat vraagt veel geld. Of misschien zijn er andere methoden. Ik kan als monnik niets doen met geld op zich. Ik heb hier in Nederland geen extra geld nodig. Ik kan karig leven van het inkomen van het UWV, maar meer verlang ik ook niet. Ik wil alleen monnik worden en liefst met het gebruik van de medicijnen. Als je he teerste bericht goed zou gelzen hebben, vraag ik daar duidelijk naar ene oplossing voor de medicijnen en dan lees je dat dit kan door:

- contact op te nemen mer een zorgverzekeraar of medicijnfabrikant met het verzoek me te helpen om aan de noodzakelijke medicijnen te komen;

- door een financiele bijdrage (maar liefst nie tdirect aan mij, maar in een fonds of iets dergelijks);

- doro positieve energie te geven, want dat is het belangrijkste bij het bereiken van je levens doel;

- door informatie of advies over het verkrijgen van de medicijnen in Thailand.

Lees juist en projecteer niet je eigen wantrouwen, ideeen of vooronderstellingen in hetgeen iemand anders zegt. Wees eerlijk en lees wat er te lezen is en niet meer. En indien je vragen hebt, stel dan vragen, maar veroordeel mensne nie tbij voorbaat, zonder het hoe en waarom te kennen.

• Vital

Jij leeft ook op kosten van de gemeenschp. Iedereen doet dat. Jij kan ook maar overleven en je medicijnen hebben dankzij de gemeenschap.

Zonder de gemenschap had je nie tnaar school kunnen gaan, waren er geen wegen, geen internet, …

Zondeer de steun van de overheid kreeg je gen kinderbijslag, geen ziekenfonds, geen klinieken , geen leven.

Leven zonder elkar kan niemand.

Maar mensen die door een tunnelvisie naar de werkelijkheid kijken, zien alleen dat anderen gebruik maken van de collectieve goederen en denken dat ze zelf niet profiteren. Misschien zijn de mensen die anderen veroordelen wel degenen die het zelf het moeilijkst hebben.

Een opleiding als jurist en als theoloog past precies in de weg die ik moet gaan. Waarom? Omdat je enkel door eigen ervaringen kan groeien en zien dat rechtvaardigheid nie tiets is dat door wetten en regels kan worden afgedwongen, maar helemaal ligt in de persoon zelf.

Ik heb nooit een vlieg kwaad gedaan, nooit geprofiteerd op welke wijze dan ook, steeds hard gewerkt voor anderen… dus waarom zoek je naar splinters in het oog van de ander?

Die titels of wat he took moge zijn hebben geen enkele waarde. Dat is enkel voor mensen die trots hebben, mensen die zich willen bewijzen ten opzichte van anderen. Ik ben niet meer dan de vierkante meter waarop ik nu zit, al de rest is illusie en zinsbegoocheling. Of je er mooi uitziet of lelijk, of je rijk of arm bent, of je geleerd bent of niet, al die dingen zijn onbelangrijk. Alleen mensen die zich willen bewijzen ten opzichte van de buitenwereld hechten er belang aan. Voor jij over die EH begon, had ik daar in heel mijn leven nog nooit over nagedacht. Ik heet volgens mijn paspoort Vital Etienne Helene en dat heb ik niet gekozen. En Etienne is mijn broer aan wie ik veel psychische en spirituele steun heb en Helene is mijn tante die me als kind veel verzorgd heeft en opgevangen op de momenten dat mijn vader zijn persoonlijke probelem afreageerde op mijn moeder of mij.

Ik heb altijd respect voro deze mensen en ik draag ze mee in mijn hart en mijn naam. Meer is er niet. Al de rest zoek of fantaseer je er zelf bij. Ik heb nooit in mijn leven een tweede agenda of iets achtergehouden. Ik heb geen geheime strategien of iets dergelijks. Mijn verzoek om hulp is gewoon een heel open en eerlijk verzoek, zonder enige bijbedoelingen, strategie of iets dergelijks.

Waarom ben jij eigenlijk zo wantrouwig ten opzichte van de buitenwereld? Openbaar je daardoor iets van jouw wijze van denken en handelen? En maak je het je daardoro niet extra moeilijk voor jezelf?

• Vital

Aanzicht? Status? Wat is dat? Wat heb je daaraan? Niets. Het is zo vergankelijk als de wind. Vandaag prijzen mensne je, morgen verachten ze je. Daar heb ik geen enkele interesse in.

Ja misschien toe in nog student was. Dan is het leuk om eens iets te doen en daarvoor geprezen te worden. Maar op dit moment en reeds geruime tijd ghheb ik daar geen behoefte aan.

ik ben eerlijk… misschien te eerlijk

Omdat niet alles in mijn leven begrijpbaar is voor jou of anderen is dat geen reden om iemand te zeggen dat hij of zij niet eerlijk is.