Lees eerst eens duidelijk en niet met een zelfgemaakte bril op.
In eerste plaats moet je dan he tberichtje lezen waarop ik reageer. Daarin wordt gesteld dat je maar voor jezelf moet zorgen en dat de vraagsteller zelf al zijn medische kosten betaald omdat hij niet verzekerd is en dat hij het goed vindt zo. Beter dan je medicijnen te krijgen via een ziekter verzekering, want dat zou profiteren zijn van de samenleving.
Darop heb ik niemand beschuldigd, ik heb alleen gesteld dat als je zo denkt zieke mensne, dioe daar niets aan kunnen doen zelf voor de kosten opdraaien. En dus aan hun lot worden overgelaten.
Wat de belastingen betreft: heb ik gezegd dat ik blij ben dit te kunnen bijdragen aan de samenleving. Betreffende persoon stelt dat hij in Argentinie woont en daar minder moet bijdragen. Daarop heb ik geantwoord dat juis tdoor de uitholling van de sociale ondersteuning er meer geweld in de samenleving komt en daarm meer politie-inzet nodig is, hetgeen ook veel geld kost. De vraag is waar je het dan aan moet geven?
Nee je leest ook mijn verzoek totaal eenzijdig en met een gekleurde bril. Nogmaals alles op een rij:
- Ik heb gevraagd om mogelijkheden om de medicijnen te kunnen krijgen.
- Een van de mogleijkheden daarvoor zou geld zijn.
- Geld dat liefst beheerd wordt door een ander, een fonds of iets dergelijks omdat ik als monnik op dan geen geldzaken moet gaan regelen.
Op dit moment zijn er wel wat mensen die me een klein financieel aanbod gedaan hebben. Ik heb hen echter geantwoord dat ze het geld beter zelf even reserveren tot er een fonds of iets dergelijks is waarin ze dit geld kunnen storten.
Waarom lees je alleen wat past in jouw idee… lees eens alles na op een objectieve en eerlijke manier. Het zou veel beter zijn samen naar een creatieve oplossing te zoeken voor het probleem dan te zoeken naar iets negatiefs dat er helemaal niet is.
Ik weet echt niet wie jullie zijn, ik ken jullie achtergrond niet, ik weet niet met welke ideen jullie in de samenleving staan. Maar ik wist niet dat er zoveel agressie en bitterheid was en dat mensen in plaats van iets positiefs te bedenken, elkaar op internet zo proberen af te zeiken (om maar eens een hard woord te gebruiken). Wat is de zin van zoveel negativiteit. In andere fora waar ik dit bericht geplaatst had komen wel heel fijne, bemoedigende, positieve en warme reacties. Waarom hier dan niet?
Het doet me heel veel pijn en lijden dat mensne zo denken over elkaar… Ik dacht en denk nog steeds dat alle mensen goed zijn en niets anders willen dan dat anderen gelukkig zijn.