Vraag

• Vital

Tot op heden lopen er onderhandelingen met de fabricanten van medicijnen.

En voor de rest heb ik wat positieve opmerkingen gekregen en voornamelijk op dit forum heel wat onterechte opmerkingen en onbegrip. Maar ook die respecteer ik. Het zijn de meningen van anderen. En iemand die een ander een slecht hart of oordeel toedraagt zal daar zelf ook niet gelukkiger van worden.

Jammer dat er zo weinig mensne zijn, Joke, die gewoon mijn oproep goed gelezen hebben. Als al die mensen in plaats van negatief te oordelen, hun positieve energie in meditatie en gebed hadden gegeven, was er al een oplossing.

En nog veel jammer dat iedereen denkt dat ik hun geld wil. Ik wil gewoon een mogelijkheid om mijn medicijnen te verkrijgen als monnik. Of misschien nog beter indien mogelijk een behandeling zoda tik geen medcijnen meer nodig heb. Niets meer en niets minder.

Ik heb gewoon proberen duidelijk te maken wat het Boeddhisme is en hoe zich de weg geopenbaard heeft in mijn leven. En als mensen je dan een boef noemen is dat voor een totaal verkeerde beoordeling. Maar ja de Dalai Lama werd door de Chienezen na zijn verbanning ook voor een leugenaar uitgemaakt, Christus werd door de Joden ook gekruisigd tussen boeven en moordenaars. … Het doet me pijn da tik niet kan overbrengen op anderen datgene waarvan ik weet dat het iedere mens die zich openstelt geluk kan brengen. Jammer. Ik huil hierom. Niet om mezelf, maar om het feit dat uit de reacties van velen hier zoveel angst, agressie, haat en egoisme spreekt. Ik dacht dat mensen al veel verder stonden.

• Vital

Mijn beste vriend,

Het is niet intelligent of wijs op dit soort beledigingen en oordelne te oordelen. Als ik mijn mening geeft ben je het er toch niet mee eens en als ik niet reageer zoek je daar ook weer een reden voor.

Uiteraard zijn er verzoeken gedaan tot sponsoring, zijn er gesprekken met fabricanten,…

Luiheid? Iemand die 45 uur per week werkt en daarnaast mediteert en studeert. Is dan luiheid? Is dat achteroverleenen. Misschien wel want er zijn mensen in de wereld die 80 uur per week werken in Bangladesh of Afrika.

Met iemand die vooroordelen klaar heeft of vast zit in eigen visie en verworvenheden is het onmogelijk om een zinvol gesprek aan te gaan.

Al deze gesprekken leiden alleen maar tot het beoordelen van of iemand vindt dat hij gewonnen heeft of verloren. Maar er is geen winst of verlies. Strijden tegen elkaar heeft geen zin. Indien je niets kan bijdragen, laten we dan zwijgen. Indien je kan helpen of wil meedenken doe het dan.

Wat jammer dat er hier tot op heden slechts weinig of geen bruikbare informatie is gekomen die ergens toe leidt en waaraan anderen ook iets hebben. Enkel verwijten, oordelen,… zonder enige inhoud.

Het lijkt alsof iedereen hier zich aangevoelen valt in zijn bestaanszekerheden, de zng. vaste waarden en voornamelijk gene enkel oog heeft voor de illusie die deze wereld is en daarom maar iedere mogleijkheid om verder of dieper te denken afwijst. De dood is er voor mij en voor jou, niemand weet wanneer. Het kan morgen zo ver al zijn… en het is toch jammer dat je moet beseffen dat je dan je hele leven hebt verprutst met het zoeken naar materieel geluk en dat je daardoor de enorme kans tot spirituele groei en tot het verlichten van het lijden van anderen hebt laten liggen. Voor mij zou zo een leven zinloos zijn. Als jij je gelukkig voelt in dat materialistische leven is het goed en moe tje vooral verder gaan ermee. Maar respecteer dan ook dat er andere mensen zijn die zich niet meer laten leiden door de onstuitbare drang naar behoeftebevrediging die ons nooit voldoening zal kunnen brengen en daarom monnik wil worden.

• Vital

Als ik dat zou vermoedne en voelen dat he toneerlijk verdiend is dan weiger ik het pertinent. Ik ben in mijn leven nooit met zulke mensne in contact gekomen en heb me er altijd verre van gehouden.

Een stippenkaart verkeerd afstempelen of te veel terugkrijgen bij de kassa vind ik al heel erg als me dat overkomt. Als je mediteert en contempleert, ervaar je al snel of je iets kan en mag aannemen of niet.

Ik hoop dat ik dit nooit zal meemaken.

Maa rik vermoed dat een huurmoordenaar, een verkrrachter, een reacist ed. ook niet direct de mensen zijn die iemand op een spirituele zoektocht zullen helpen. Deze mensen zullen juist mijn verzoek negeren en eraan voorbij gaan. Door het kamma dat ze hebben opgebouwd in het verleden, zullen minder snel bereid zijn te helpen en zeker niet in spirituele zin. Als ze echter een bewuste keuze maken en hun onheilzame kamma verlaten, kunnen ook deze mensen verlichjting bereiken. De daden waarmee het geld verworven is zijn onheilzaam en hebben anderen leed bezorgd. Maar deze mensen kunnen iedere dag de keuze maken om verder te gaan met het verwerven van onheilzaam kamma of zich heilzaam inzetten. Bepaalde moordenaars werden ook in het leven de Boeddha verlicht, nadat ze hun onheilzame daden gestaakt hadden.

• Vital

Dat klopt.

Ik ben teruggekomen omdat op het mement dat de medicijnen die ik vanuit Nederland had meegenomen opraakten, ik helemaal in paniek raakte. Als je immers de medicijnen niet gebruikt dan zou je AIDS ontwikkelen werd me meegedeeld.

Dit was een beslisisng die ik mer veel tranen genomen heb. Het afscheid in Thailand was verschrikkelijk. Ik heb toen nog mijn vlucht terug naar Nederland geanuleerd omdat HIVNAT een onderzoek deed naar een goedkopere oplossing voor me.

Het is toen de vader van mijn ex-vriend die me belde en zei als je nu niet terugkeert naar Nederland kunnen we je niet meer helpen.

Ik heb de hele reis terug naar Nederland gehuild omdat wik wist dat het niet de juiste weg was die ik nu had genomen en dat dit veel slecht kamma zou geven. Maar ik kon de beslissing opdat moment niet anders nemen. Ik was (nog) niet in staat om de medicijnen te stoppen. Emotioneel voelde ik het als zelfmoord. Maa rik wist dat ik terug monnik zou worden.

Na enkele maanden in Nederland voel ik echter steeds meer dat het belandgrijker is mijn weg verder te zetten dan hier te leven met de medicijnen. Het mooiste zou zijn als er een oplossing was waarbij ik d emedicijnen zou kunnen combineren met het monnik zijn. Maar als dat nie tmogelijk is dan is het waarschijnlijk beter een aantal jaren gelukkig te zijn op de weg waarvan ik weet dat he tmijn weg is, dan jaren hier met medicijnen te levne en op het einde te moeten vaststellen dat dit leven zinloos was. Dat is het persoonlijke en emotionele gevecht waarmee ik nu in mijn levne bezig ben.

• Vital

Het is geen geloof. Het beoddhisme is een levensbeschouwing. En zonder een levensbeschouwing kan je niet leven of is het levne totaal zinloos.

Jezus zei ook: verkoop alles en volg me. Mensen werden martelaar voor hun geloof. Maat leven is ook niet alles als het niet zinvol wordt ingevuld. Een zinloos leven is erger dan een kort leven waarin je voor anderen en voro jezelf waardevolle dingen hebt gedaan

• Pat

Ik denk dat je dringend een andere topic moet starten, want binnenkort heb je je medicijnen maar geen vliegticket naar Thailand. Is dat je volgend vraagje???

Doe even de moeite, lees de hele topic even door. Neem een dik schrift, een kleintje is niet genoeg, en noteer hier alle tegenstrijdige verklaringen in die jij schreef. Ga naar een uitgever, hij zal het zeker publiceren als DE fiction van de maand. Misschien brengt je boek wel genoeg geld op voor je medicijnen en je vliegticket.

Kan het toch even niet laten : hoezo werkte je voor gezondheidsbelangen voor de min. van Landsverdediging, dan toch alleen voor de minister zelf. Ik ben nl 11 jaar militair geweest en de gezondheidszorg liet zwaar te wensen over.

Jij beweert overigens dat dit gebeurde voor je boeddhist was. DUS : als boeddhist verloochen en vergeet je je verleden en word je een ander persoon. Daarom heb je waarschijnlijk geen vrienden en familie meer om je te helpen.

Als laatste wil ik het toch nof even aanhalen over die E.H., zeker weten, en jij weet dat ook, dat de Belgen op dit forum bijna allemaal denken dat je geestelijke bent. De uitleg die jij eraan geeft, is b*ll sh*t, je hebt gewwon dankbaar gebruik gemaakt van dit toeval. Ik blijf daarom bij mijn bewering dat je niet meer bent dan een doortrapte oplichter…EN DAT VOOR EEN BOEDDHIST….BAH

Pat

• Joke.

Misschien had je niet je bankrekeningnummer erbij moeten zetten. :)

• margje

Gatver de… Gatver……

Sorry voor mijn taal gebruik maar sorry hoor

Vital…. wat ben jij een hele grote achterbakse smerige zielige kerel zeg..

Beetje jammer…. wordt echt heel misselijk van wat ik nu allemaal lees.

BAH BAH

• lezer

Hoe meer je leest, hoe groter de ergenis.

Mensen zoek gewoon op Vital monnik in Google..kijk en huiver

• Tamara

je bent dus mishandeld door je vader en je wil ook geen geld van mensen die ‘fout’ zijn. Waarom wil je dan wel 20.000 eur wat de verkoop van je vaders huis zou moeten opleveren?

Ik lees erg veel tegenstrijdigheden in jouw verhalen. Met dank aan google…