Financieel terugval geen probleem.???

• patries

Vamos Pat……

Muy bien!!!!!

• maartje

Hoi Pat,

Je hebt gelijk met kinderen is het anders aangezien je ook voor hun toekomst

moet zorgen. Wij hebben er inderdaad heel veel over gepraat, informatie vergaard

maar het moet ook in je zitten, zekerheid is voor veel mensen heel belangrijk.

En overal is het iets daar heb je gelijk in het paradijs bestaat niet.

Alleen wij zijn hier alleen nog maar bezig naar vakanties toe te leven en daar

red je het niet meer mee, dus je moet gemotiveerd zijn om iets anders te willen.

Toen wij naar Belgie gingen hebben wij al meegemaakt wat cultuurverschil op 35 km van de grens al inhoudt. En wat het inhoudt dat ze niet op een hollander zitten

te wachten maar dat maakt je sterker.

Het enige waar ik tegen op zie is het gemis van mijn ouders, ze worden nu een dagje ouder en daar maak ik mij zorgen om, de rest is een grote test.

Toch zijn wij ook mensen tegengekomen die met vier kinderen gewoon zijn weggegaan in 6 maanden tijd, wel knap hoor.

Iedereen moet maar kijken toch, emigreren is gelukkig niet verplicht.

het valt me wel op dat Nederland wel een beetje leegloopt………

• pat

iedereen moet inderdaad voor zichzelf beslissen en met een goede voorbereiding kom je een heel eind. Natuurlijk zijn er ook mensen die binnen de kortste keren en zonder veel gedoe vertrekken, maar die zijn in de minderheid. Met kinderen speel je natuurlijk meer op zeker, hoe ouder hoe meer. Dat jullie zelf wat ouder zijn hoeft niet altijd een nadeel te zijn, behalve dan dat je naaste familie ook alweer een dagje ouder wordt. Waarschijnlijk heb je zo wat reserve opgebouwd voor het geval het even anders loopt als je dacht en dat gebeurt bijna altijd. Emigreren, dus niet terugkeren naar je vaderland, is gedeeltelijk een avontuur en dan kan je al 30 keer ergens geweest zijn, er wonen is altijd net iets anders.

In alle geval veel succes met jullie plannen.

Pat

• Cerise.

U bent al aardig geintegreerd merken we.

Ik wens u veel geluk kracht en wijsheid voor 2006.

Vr.gr.Cerise.

• Cerise.

Auteur: pat (—.200-82-100.telecom.net.ar)

Datum: 27-12-2005 23:27

Ik denk dat jij net zo Nederlands bent als alle andere inwijkelingen in Nederland.

Veel plezier bij je familie in Suriname of welk achterlijk gat je ook gaat verblijden met je komst. Gelukkig zijn ze in Europa van je af.

De kers valt niet ver van de boom.

Bezoek eens wat vaker de Katholieke kerken daar,u heeft wat rust nodig geloof ik.

Sterkte met alles.

• pat

Beste Cerise,

vooraleer de kerk te bezoeken, raad ik je aan eerst een school te bezoeken want jij hebt een beetje heel veel intelligentie nodig en die kan je 1000 keer aan God vragen, maar ik vrees dat hij 1001 keer niet thuis zal geven. Als je niet begrijpt wat ik bedoel, vraag het dan aan een leraar van groep 3 die zal het je uitleggen tot je het begrijpt.

Voor het overige wens ik je veel sterkte en een nog betere gezondheid, beiden zijn onontbeerlijk in je thuisland. Trouwens je gaat niet emigreren, je gaat gewoon naar huis. Zoek even het woord emigratie op in een woordenboek en je zal ontzet vaststellen dat het een andere betekenis heeft dan je dacht.

Rust heb ik meer dan genoeg, zelfs gemoedsrust, ik amuseer me gewoon rot met je gelul over niets…

Pat

• Cerise.

Fijn te horen,een fijne avond gewenst.

• Stippel

Goh grappig, dit heb ik helemaal gemist!

Mag ik wel effe opmerken dat aliens ook niet graag beledigd willen worden?

Cerise, lieve schat, dacht je dat je terecht gekomen was op een site waar iedereen alleen maar vertelt hoe ellendig Nederland wel niet is, en hoe tof emigreren wel niet is? Als je inderdaad ‘naar huis’ gaat, kan ik me voorstellen dat je denkt dat je al precies weet wat je tegen gaat komen. Maar de gemiddelde Nederlander die ‘n paar jaartjes weg geweest is, heeft bij terugkomst al ’t idee dat-ie op inburgeringscursus zou moeten. Dat zal voor jou dan wel 't zelfde gelden denk ik…

Een land waar alles mooier en beter en ook nog goedkoper is. Mmmm… de Antillen zijn ‘t in elk geval niet, en Aruba ook niet, want dat is net zo duur als good old Nederland. Suriname misschien? Daar valt nog heel wat op te bouwen! Als ik Suri zou zijn zou ik ’t zeker willen proberen…

Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg gevonden hebben als wat mensen met ervaring en zonder roze bril mij wat hadden verteld voor ik ging emigreren. Dan had ik al hun tips naast me neer kunnen leggen en er later nog eens aan terug kunnen denken terwijl ik inderdaad m'n centjes zat te tellen om te kijken of ik met m'n gezin + gierende heimwee wel op vakantie kon naar NL zonder failliet te gaan.

Ik hoop dat je kinderen goed kunnen leren, niet geneigd zijn tot puberpsychoses, goed tegen de warmte kunnen en geen ondersteunende begeleiding, rugzakjes of PGB'tjes nodig hebben. Ach, en anders sta je na 'n paar jaar toch gewoon weer terug in Nederland, duizenden ervaringen rijker, enkele illusies en 10 % van je A.O.W. armer. Is ook niet erg. Je hebt het in elk geval geprobeerd.

Heel veel succes en laat 'ns weten waar je terecht gekomen bent!

• Pietje

Cerise is een behoorlijk irritante dame. Dat is wel duidelijk.

• Yvonne

Hallo,

Ik dacht laat ik eens kijken wat er allemaal op het prikbord staat.

Het is idd de bedoeling dat je ook zegt waar je heen gaat zodat iemand je misschien tips zou kunnen geven. Of misschien kun jij tips geven aan mensen die er ook heen willen en nog niet veel/genoeg over weten.

Het gaat om je leven in een ander land en aangezien jullie waarschijnlijk niet het eerste gezin zijn die naar dat land gaan verhuizen, mag je blij zijn met mensen die hun ervaringen met je willen delen.

Het eerste geemigreerde gezin ooit, ja die had het moeilijk die moest dan ook echt alles zelf ondervinden.

Mijn vriend en ik zijn zelf nog aan het rondkijken, Spanje trekt ons zeker aan.

Dan heb ik het niet over Lloret of Blanes nee Barcelona/Terassa of misschien wel Madrid.

Een cursus hebben we gedaan (moeilijker dan we ooit gedacht hadden en dat terwijl ik half antilliaans ben.) maar dat was een basis cursus en we zijn er nog lang niet.

We hebben in april 2005 een huis gekocht in Haarlem, maar wij hebben in ons achterhoofd zodra we het zat zijn zetten we het huis te koop.

Mijn zwager en zijn vriendin wonen sinds 2000 in Ierland, en hebben er in 2004 een huis laten bouwen, ze willen never nooit mee terug naar dat opgepropte Nederland. Maar ierland is ook niet alles.

Waar wij (en vooral ik)zo kwaad om worden is niet omdat er zooooveel buitenlanders komen nee absoluut niet, maar dat als je werkt in Nederland, je gewoon gestraft wordt. Als je een uitkering hebt wordt je doodgegooid met subsidies, je kunt een bedrijf beginnen met behulp van subsidies, je krijgt geld terug van de zorgtoeslag, je kunt binnenkort zelfs een huis kopen als je een uitkering hebt (ook met schulden).

Mensen die niets qwa geld te klagen hadden en zich nu echt een krul in hun staart lachen betreft de particuliere premie die vervalt en dus gewoon goedkoper uit zijn, die hebben geluk.

Maar de Jan @!#$ die (in mijn geval) zich 40 uur per week een slag in de ronte werkt wordt daarvoor gestraft. Daar kan niets aan worden gedaan tot dat alle werkende Nederlanders het werk tegelijk voor 1een dag neerleggen, moet je dan eens kijken.

Maar dat gebeurt niet nooit. Hier stop ik mee want ik wordt al weer witheet.

Groet Yvonne