Financieel terugval geen probleem.???

• pat

Beste Yvonne,

Ikzelf ondervond dit ook in Belgie, werken doe je voor de staat en niet voor jezelf in Europa. Jij werkt dan gelukkig ´maar´ 40 uren per week. Ik werkte als zelfstandige in Belgie tot 100 uren per week. Als ik dan zie dat ik ´maar´ 15 a 20 % meer verdien als een fabrieksarbeider die 36 uren per week werkt en dat diezelfde 30 dagen vakantie heeft per jaar, geen zondagen of feestdagen werkt en helemaal geen financieel risico hoeft te nemen…. En dan had ik nog een goeddraaiende zaak die zonder problemen alles kon betalen.

Maar geloof me…ik begrijp de frustratie, de wetten in Belgie en Nederland zijn gemaakt voor migranten en luieriken, die kunnen er hun voordeel uit halen.

Maar… dit is eigenlijk niet de reden van mijn reactie. Je spreekt nl over een eventueel vertrek naar Spanje. Dit is een stap die ik ook genomen heb een 4-tal jaren geleden, maar ondertussen ben ik er weer vertrokken en eigenlijk om dezelfde redenen waarom ik in Belgie vertrokken ben. Onder toenemende druk van de Europese Gemeenschap is Spanje zijn wetgeving aan het aanpassen om te voldoen aan de Europese norm. Als je even weet dat er op dit ogenblik een enorme migratie is van Oostblokkers, dan kan je je wel inbeelden wat dit betekent en betekenen zal voor de werkende bevolking van Spanje. De sociale lasten zijn bv op 2 jaar tijd verhoogd van 30% naar 85% en die zullen verder stijgen. Komt er nog bij dat in de streek van Alicante alleen meer dan 1 miljoen illegalen leven en die werken met z´n allen in het zwart aan prijzen waarvoor wij niet eens onze lasten kunnen betalen. Ik denk dat als je toch nog niet beslist hebt waar naartoe te gaan, je jezelf even moet afvragen of het niet beter zou zijn om een land te kiezen buiten de EU om niet van de regen in de drop te geraken. Uiteraard heb je overal voor- en nadelen.

Groetjes…Pat

• Cerise.

Wat wilde u er aan doen ?

• Cerise.

Ja,corruptie bijvoorbeeld is een groot veelvoorkomend nadeel.

• Ricardo

Ik zit dit zo is te lezen allemaal (ben de vriend van Yvonne hierboven) en ik wil toch eindelijk wel eens weten waar Cerise heen gaat, dit schiet namelijk echt niet op. Bovendien is dat land misschien ook wel wat voor ons aangezien zij zo zeker is van haar zaak!

• pat

Beste Ricardo,

ik heb in een van de vorige reacties reeds verteld naar waar Cerise gaat. Ze gaat gewoon terug naar huis, waar op zich niets mis mee is maar ik vrees dat ze zelf niet wil en daarom zo moeilijk, kinderachtig en belachelijk reageert.

Als je wil weten wat voor domme reacties ze heeft, lees dan even bij het onderwerp van de nieuwjaarsviering….:-)))

Met vriendelijke groet…Pat

• Cerise

Patrick heeft gewoon een probleem met vrouwen…wehahaha

• pat

Beste Cerise,

kan je nu echt geen koffiekransje meer vinden waar je toegelaten wordt. Mij verwondert het niets, ik begrijp zelfs waarom je uit NL weg wilt of is het misschien MOET.

In elk geval: in aanvulling op jouw reactie(als je al begrijpt wat ik bedoel, anders even vragen aan de leraar van groep3) … en met mannen die te dom zijn om te helpen donderen.

Iedereen heeft recht op een mening MAAR DAN WEL EEN MENING en geen nutteloos gezeur en gez**k. Als je wil, kan ik je de adressen geven van enkele chatrooms waar ook jij je ding kwijt kan, dan kunnen jullie met z´n allen NIETS vertellen. Laat deze site aan mensen die informatie willen uitwisselen om mekaar te helpen of gewoon uit interesse willen weten hoe het anderen vergaat.

GA JIJ NU MAAR VLUG NAAR JE VADERLAND EN LAAT ONS AUB NOOIT WETEN HOE HET JE VERGAAT. IK KEN GENOEG SURINAMERS DIE WEL AANGENAME GESPREKSPARTNERS ZIJN. ALS IK IETS WIL WETEN VAN SURINAME VRAAG IK HET HEN WEL.

Pat

• SuriMaribo

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar vond Cerise idd wel heel typisch, en natuurlijk moet iedereen maar doen waar hij/zij zin in heeft, maar Cerise als je inderdaad uit Suriname komt, en weer terug wilt en iets wilt betekenen voor je land

dan kom je met zo'n houding echt niet ver hoor.

Als je verwacht dat ze de rode loper voor je uitrollen, vergeet het maar

Ook in Suriname met zijn problematiek van een derde wereld land zitten ze niet op jou te wachten.

Je moet je daar extra bewijzen, ze zitten niet te wachten op “ex” surinamers die het even komen vertellen hoe het moet.

Een blanke Ned. krijgt bijwijze van meer gedaan, dan een Sur.Ned om het maar zo te zeggen.

Er zijn al genoeg mensen flink op hun “bek” gegaan daar in Sur. puur omdat ze dachten we doen het wel even.

Ook al heb je een leuke villa, leuk erf met vruchtbomen en een voor Sur.begrippen een riant salaris.

Je moet ook als mens je weg kunnen vinden daar binnen een maatschappij.

Soms denk ik dat je gewoon de boel in de maling aan het nemen bent, en je het gedrag van mensen wel bezien en beschrijven, vanwege je studie(psychologie)

Kan me gewoon niet voorstellen dat jij moeder en volwassen vrouw zo reageert op reacties die heel normaal en passend zijn.

I rest my case.

• Yvonne

Pat,

Dank voor je reactie.

Je hebt idd overal voor en nadelen dat is zeker waar.

En gezien mijn frustratie heb je wel gelijk, het zou dan ook beter zijn het buiten de EU te vinden.

Groet Yvonne

• Cerise

Ja,en ?