Financieel terugval geen probleem.???

• Cerise.

Ik hoef a) jou niet te overtuigen of mijn ideeen wel of niet goed zijn en b) van de kinderen is al ingecalculeerd en c) wij hebben inderdaad genoeg geld………..Ik zie zeker niet in ALLES negatief wat je schrijft,maar je komt op mij ( dit zal wel weer een harde wezen ) erg betweterig over,je zou ook rekening kunnen houden met andere mensen die wel alles goed op de rails hebben,familie in het toekomstige land hebben wonen,en niet alles zo in het duister te lijken willen plaatsen,ik besef ook dat het niet ALTIJD goed afloopt,maar we beseffen ook dat er velen zijn van wie het WEL goed gaat,Joke.

• Cerise.

Mailen naar de overheid ?

Ze weten ons wel te vinden hoor met die blauwe enveloppen,wij hoeven er niets voor te doen :D

• pat

hopeloos geval Joke, ik geef het op….dit is geen mens maar een alien

Succes Pat

• Cerise.

Hahaha jammer he ?

• Marcos

Heey houdt deze emigratie-soap nu op met bestaan?

Het zou jammer zijn…..best wel leuk om dit te volgen…….

• pat

Ik denk dat jij net zo Nederlands bent als alle andere inwijkelingen in Nederland.

Veel plezier bij je familie in Suriname of welk achterlijk gat je ook gaat verblijden met je komst. Gelukkig zijn ze in Europa van je af.

De kers valt niet ver van de boom.

Pat

• Cerise.

Deze opmerking staat u goed.

• Joke.

Cerise. schreef:

>

> Ik hoef a) jou niet te overtuigen of mijn ideeen wel of niet

> goed zijn

Daar heb je helemaal gelijk in.

>b) van de kinderen is al ingecalculeerd

Mooi.

>c) wij hebben inderdaad genoeg geld………..

Dan is je openingschrijven dat tweederde van het brutoloon inleveren voor een beter leven…………hoe zal ik het zeggen…..makkelijk te verkondigen als je ruim in je slappe was zit?

>Ik zie zeker niet

> in ALLES negatief wat je schrijft,maar je komt op mij ( dit

> zal wel weer een harde wezen ) erg betweterig over.

Ik denk dat dat ook komt omdat je (bewust) te weinig informatie gaf om je schrijven goed in te kunnen schatten.

Was je met je schrijven begonnen: we gaan naar een land waar al familie van ons woont, waar we al ruim hebben kunnen rondkijken en ervaringsverhalen van gehoord/gezien hebben en waar we door vrienden en familie geholpen worden als we de stap maken………..had ik mijn schrijven daar ook op aangepast.

Of bijvoorbeeld: er wonen al nederlanders of we gaan voor een nederlands bedrijf of èèn van ons is van het land afkomstig, enz.

>je zou ook

> rekening kunnen houden met andere mensen die wel alles goed

> op de rails hebben,familie in het toekomstige land hebben

> wonen,en niet alles zo in het duister te lijken willen

> plaatsen,ik besef ook dat het niet ALTIJD goed afloopt,maar

> we beseffen ook dat er velen zijn van wie het WEL goed

> gaat.

Tuurlijk.

Daar zijn Pat en ik (plus onze families) een paar van. :D

Ieder met een hele andere achtergrond of verloop van emigratie.

En zo komen er wel meer mensen hier die al heel veel jaren in het buitenland verblijven tot grote tevredenheid.

Gelukkig maar, stel je voor dat iedereen huilend van heimwee en niet terugkunnend in een uithoek zouden zitten.

Joke.

• pat

ofwel, hoe kan de waarheid kwetsen, madame Cerise.Wegwezen en neem de rest van de wijk ook mee.

Pat

• pat

hey Marcos, hoeveel biedt je per aflevering, ik ben nog lang niet uitgeschreven maar de reacties worden duidelijk korter en bitsiger, over een kat in het nauw gesproken.