Financieel terugval geen probleem.???

• Ilsje

Om even terug te komen op je stelling (als dat het is…).

Ik ben het er mee eens dat je best een stukje in inkomen kan zakken, als er veel positieve dingen tegenover staan. En met lagere lasten natuurlijk helemaal.

De vraag is alleen, hoever ga je zakken… Mijn man heeft hier nu een aardig comfortabel inkomen, maar als wij de stoute schoenen aantrekken en verhuizen, zal daar weinig van overblijven. En is dan alles wat er tegenover staat nog wel genoeg? Ach ja, al die twijfels en onzekerheden zorgen er dus voor dat wij nu nog steeds in Nederland zijn.. ;-)

• Cerise.

Alles is hier,althans in Nederland,gebaseerd op egoisme,consumeren + onze fijne euro (overleven).

We betalen voor meer wegen,we betalen belasting voor milieubestrijding waar weinig van terecht komt zo te ruiken,en als men geluk heeft kan je een weekje weg in de zomer,als er nog wat geld is,zo niet,dan laten we ons maar verregenen in Nederland zelf.

Met minder geld meer gelukkig zijn,ja ,het kan echt,maar niet in dit bekrompen schijnhelige belastingland.

• Ilsje

Hmm, dit deel van je mening deel ik niet helemaal, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vraag me intussen wel af of jij je geluk nu in een ander land gevonden hebt. En zo ja, welk land dat dan is.

• Joke.

Een boomgaard met citroenen, sinasappels en avocado's.

Ze smaken veel lekkerder, zijn gratis en het zijn net kerstbomen het hele jaar door.

Dankzij de tropencursus heb je je eigen groentetuin.

Alles groeit als kool en weer……….heel goedkoop eten.

Ook omdat het warm is, verbruik je minder stroom en nog beter minder kleren.

Benzine is goedkoper en voor een appel en een ei heb je je auto vol met boodschappen.

Maar er is ook een gezegde: ik heb het nog nooit zo koud gehad als in Afrika.

Ik kan je vertellen dat dat klopt.

En in de zomer, heb je kans dat er geen schone druppel water meer uit je kraan komt.

Daarnaast wordt je gezien als een rijke europeaan.

Mensen komen dan ook de hele tijd aan de deur voor werk, voor geld, voor hulp.

Ook als je winkelt en op straat je begeeft.

Ja, je man verdient minder en toch voel je niet dat je wat te kort komt.

Totdat je naar NL op vakantie wilt en je dat niet van die sitroenen kunt betalen.

Totdat je de inbraken zat bent, het gebedel om alles.

Je uiteindelijk tot maar personeel in dienst nam en je hun gezeur zo zat bent.

Je nieuwe aanschaf van wasmachines, auto, tv, enz. en de kwaliteit( welke kwaliteit?) en service je neusgaten uit komt.

Je uitvind dat elke dag de zon ook niet alles is en je hele dagen binnen zit.

Dat kom je er achter dat NL toch zo slecht nog niet was en dat je een aantal lichtjes begint op te gaan.

Voor sommige mensen gaat dat lichtje binnen een paar maanden op , voor anderen na een paar jaar, weer anderen krijgen het licht als ze oud zijn…………….een enkeling heeft de juiste keus van zijn leven gemaakt.

Niet geschoten is altijd mis.

Ik raad het je dan ook niet af om te doen.

Maar ik raad je ook aan een tropencursus te volgen en niet alle schepen achter je te verbranden.

Nog een goeie kerst toegewenst.

Joke.

• Cerise.

Altijd fijn dat er mensen zijn die voor je denken,dat vergeet je nog even in je allesbeterwetende en voor andere mensen denkende lijst.

• Joke.

Wat fijn kan zijn is gewaarschuwt worden.

Waardoor je niet in de valkuilen hoeft te stappen van vele voorgangers.

Iedereen kan ook denken: ga maar lekker op je bek, hoor.

Ik weet niet wat beter is?

Voor jou hoeft mijn vlieger niet op te gaan.

Zo betweterig ben ik niet.

Ookal zie jij het misschien wel zo.

Vandaar dat ik het leuk zou vinden als je in de toekomst (als je de stap daadwerkelijk maakt) je zou laten weten hoe het je beviel/bevalt.

Joke.

• pat

Beste Joke,

laat die kers toch aan haar eigen boom rotten. D´r valt niet mee te praten. Overigens deel ik je mening volledig. Ikzelf zit in Zuid-Amerika na enkele jaren >Spanje. Het is voor ons hier stukken beter dan in Spanje, maar ik denk dat rechtstreeks van de Lage Landen verhuizen naar een tropisch land en zeker als dat land in Afrika ligt waar de mensen al 2 eeuwen enkel de hand open houden om te krijgen van hen die het beter hebben, een zeer moeilijke zaak is die maar door enkelingen tot een goed einde kan gebracht worden. Maare iedereen leert met vallen en opstaan. Veelal echter verwarren die kandidaat-emigrtanten wonen met vakantie, maar ze worden vanzelf wakker geschud door hun nieuwe omgeving annex levensomstandigheden.

Ik denk dat we nadien van Cerise niets meer horen, gelijk we ook nu niets deftig van haar vernemen.

Pat

• Cerise.

Ja.,Nederland is het fijnste land om in te wonen,alles is hier goed geregeld :?

De emigratiegolf en mensen die er over denken is nog nooit ZO groot geweest sinds jaren…..dat zegt toch genoeg,er zijn duizenden en duizenden mensen die WEL naar een ander land zijn gegaan en goed gemigreerd zijn,omdat andere mensen dit niet goed is bevallen,cq een selchte ervaring hebben hiermee,of het is na jaren toch tegengevallen dat ze alle rekeningen misten voor de meest waardeloze belastingaanslagen e.d.houdt nog niet in dat Uw mening representatief is voor andere mensen die denken aan emigreren,jammer dat jullie enkele reis een retourtje is geworden.

Mijn mening is ook niet representatief.Die van U ook niet.

• Joke.

Beste Cerise.

Als je goed had gekeken had je gezien dat zowel Pat als ik niet in NL meer wonen.

Maar je laatste veeg uit de pan naar mij toe was dat je geen raad wilde horen.

Je goed recht, maar als ik een klein veegje mag terug geven…………………….? :D

Voorlopig praten wij uit ervaring, niet omdat we mislukt zijn.

Maar we hebben het nodige gezien en zelf ervaren.

Is dat voor jou van enige waarde?

Blijkbaar niet.

Hahaha, ik daag je niet uit maar de beste stuurlui staan aan wal.

Voorlopig zit jij nog steeds in NL.

Ja, je hebt gelijk veel mensen willen weg en denken dat even tussen neus en lippen door te doen.

En dan blijkt het achteraf toch wel even wat anders te zijn dan van de Randstad naar de Achterhoek te verhuizen (wat ook niet iedereen even makkelijk afgaat).

De mensen die dan ook weer terugkeren naar NL zijn ook talrijk…..als ze zo slim zijn geweest hun nederlandse staatsburgerschap aan te houden.

Ik hoef en wil ook niet terug naar NL.

En net als Pat heb ik eerst ook een ander land geprobeert.

Had ik toen hetzelfde gedacht als jou (we kunnen wel 2/3 brutoloon missen) gedaht en daar naar gehandeld, had ik geen doorstart kunnen maken.

Het is leuk om solidair met de plaatstelijke bevolking te zijn, waren wij kwa salaris en woonomstandigheid ook.

Maar we zorgen ook voor een mogelijkheid om het tij te keren als het niet leefbaar meer was.

Ga achter je ideaal aan, meid.

Leef je uit en in, zoals jij denkt dat het goed is.

Zoals Pat aangaf, zullen we tzt wel niet meer van je horen.

Het feit dat je niet gewoon aangeeft waar je heen wilt, vertelt genoeg.

Jij weet ook wel dat het niet haalbaar is.

En als je open kaart zou spelen, loop je de kans dat we hartelijk beginnen te lachen en je vertellen dat je een hele grote roze bril op hebt.

Waarschijnlijk ben je daar nog niet aan toe.

Ik wens je een 2006 toe met veel veranderingen en een vertrek naar een land die je hoop en dromen waarheid maakt.

Joke.

• Joke.

Kleine toevoeging…………

Waarom heb je vraagtekens achter je titel gezet, als je geen andere mening wilde horen?

Waarom zeg je: “Ik weet niet hoe jullie er over denken”………

Jullie weten het al, “get out of here”.

Wanneer vertrek je?

Of is het grootspraak?

We en jullie, je man is het helemaal met je eens?

Hahaha, ik heb het idee dat je het wel aanvallend op zal nemen.

Maar zo is het niet bedoelt. :D

De betweter. ;)

Joke.