Financieel terugval geen probleem.???

• patries

een stapje terug doen tov Nederland is geen probleem……als de levenstandaard ook lager is, maar als je je familie wilt bezoeken of er gebeurt iets met je familie dan kost een vliegticket nog steeds wel hetzelfde als vanuit nederland.

Dus veel succes met die rare houding van je…..een berichtje plaatsen en dan zo raar reageren door niet te zeggen waar je heen gaat. Ik hoop niet dat je naar het land kom waar ik woon……

• Cerise ( 43 jaar + 3 kids )

Sta je voor een kleuterklas op een lagere school soms “MEID” ????

Lekker belangrijke toevoeging,maar een fijne kerst hoor hahahaha

• Joke.

Weet je, Cerise.

We zijn klaar met elkaar.

Je baalt van je situatie en je leven zoals het nu is.

Maar je zal er niets aan veranderen.

Dus zijn mijn woorden weggegooide tijd.

Geniet van je kinderen en deze kerstvakantie.

Joke.

Mijn leven is prima in orde,we gaan alleen weg uit dit landje,thats it,ik hou er niet van hoe jij probeert anderen te manipuleren,het is geen roze bril,en ook geen droom,het is realiteit,eingelijk had je kunnen zeggen tegen iedereen die in Nederland zit en die wil emigreren: “jullie komen na een paar jaar wel weer terug en uit die droom en zet die roze bril af”,ik vind het jammer dat je er zo over denkt,juist JOU leven schijnt je niet te bevallen,vermeng dit niet met andere mensen svp.

We zijn inderdaad klaar.

Eet smakelijk voor straks.

Het zal wel met de menaliteit hier te maken hebben,het is nog steeds verboden om gelukkig te zijn,alles moet negatief zijn,Hollandser kan bijna niet.

• pat

Beste Cerise,

zoals Joke terecht zegt, denk jij de wereld eens snel te veranderen. Toen ik 18 was wilde ik dat ook, jij bent 43 en bent nog steeds niet wakker geworden. Financiele terugval om in ruil een beter leven te krijgen, dat KAN een goed idee zijn, maar ik hoop voor jou dat dit voor je kids niet verkeerd zal uitdraaien, want in een derde-wereldland hebben ook kinderen minder kansen. Dit hadden wij voor ogen toen we uit Spanje vertrokken. De toekomst voor onze zoon was er allesbehalve rooskleurig, drugs en spijbelen vieren er hoogtij. Ik beweer hiermee geenszins dat er geen ander Spanje kan bestaan in andere streken, maar Spanje heb ik wel gehad vermits de mengelmoes aan rassen en culturen zorgt voor eenzelfde situatie als in >Belgie en Nederland bv met zwarte scholen e.d.

Uiteraard ben ik zeker dat alle forumgangers hier jou een uiterst belachelijk persoon vinden vermits je alle discussie uit de weg gaat door niet aan te geven naar waar de REIS gaat. Het lijkt wel of je bang bent van je eigen idee en dat je jekids geen negatieve dingen wil laten lezen van mensen die reeds dezelfde stap waagden. Als je dus echt niets te vertellen hebt, doe het dan in je nieuwe heimat en laat ons bruikbare info uitwisselen.

Oh ja, ik kom uit Belgie en mijn vrouw uit Nederland. IK kom in elk geval niet meer terug naar die apenlanden, ik blijf liever in een bananenrepubliek, waar de overheid zich veel minder moeit dan je kan vermoeden………

Het feit echter dat velen onze contreien willen verlaten wil daarom niet zeggen dat ze dat ook kunnen, laat staan doen. En ja… er zijn er veel die bekaaid achterblijven na een emigratieavontuur. De meesten verwarren vakantie met wonen-werken. Elk land waar je moet werken heeft zijn nadelen. Als de plaats waar jij naartoe gaat op deze planeet ligt kan ook jij voor je loon maar net zoveel kopen als de plaatselijke bevolking. Al hetgeen je over hebt, raad ik je aan ergens goed weg te stoppen en als appeltje voor de dorst te bewaren. Een telefoontje uit het vermaledijde Nederland kan voldoende zijn om je voor enkele duizenden euros op kosten te jagen en met een loontje van 500-600 euro….???

Normaal gezien gebruiken mensen dit forum om info in te winnen over hun toekomstige land maar jij gebruikt het om je gal te spuien op hen die jou voorgegaan zijn. Mail anders even naar de overheid en meldt hen je bezwaren, misschien krijg je daar meer begrip…

Pat

• Joke.

Je mag van me vinden wat je wilt.

Maar gezien je leeftijd (en dit zal wel weer een harde wezen) mogen jullie wel opschieten.

(Ik ga er maar vanuit dat je man in dezelfde leeftijdsklasse zit).

Want veel landen willen alleen maar jongere mensen die nog een lang produktief leven voor zich hebben.

Tenzij je van je al verdiende geld kunt rentenieren in het toekomstige land.

Ik vul nu maar even in hoe ik denk dat het is.

Gezien je leeftijd zullen je kinderen al uit de luiers zijn.

Ga kijken in de scholen waar je heen wilt of het onderwijs inderdaad in orde daar is.

Laat je ook informeren of de diploma's dezelfde waarde hebben als in NL of Europa.

Jij en je man willen weg uit NL.

Maar dat zegt nog niet dat je kinderen als ze volwassen zijn daar ook willen blijven.

De deur voor hun neuzen terug dichtslaan , zou onrechtvaardig wezen.

Ik vraag me wel af waarom ik blijf doorschrijven. :)

Ookal wil je het alleen maar verkeerd opnemen.

Misschien omdat een ander er anders wel wat aan heeft of omdat ik toch het idee blijf houden dat je niet helemaal weet waar je aan begint.

Joke.

• Maartje

Hoi Allemaal,

Ik heb even dit met verbazing zitten lezen, Cerise je hebt gelijk dat je wil gaan

uit Nederland en ook de redens die je geeft kloppen gedeeltelijk.

Ik zelf woon in Belgie over de grens ( als nederlander) en wij gaan nu door naar de Nederlandse Antillen. Toch moet je wel degelijk over een aantal zaken denken, of er werk is en of het land je ook toekomst kan bieden, wij als Nederlanders klagen al jaren op buitenlanders die volgens ons hier ook maar zitten te profiteren.

Je moet ook je eigen hart volgen alleen dit forum is ook voor tips bedoeld.

Het is overigens wel zo dat de zekerheid die iedereen in Nederland denkt te hebben

aan het opraken is.

Ook heeft de levensloopregeling ons motiviatie gegeven met 37 en 47 jaar toch te gaan, je kunt wel wachten met iets maar dat is jammer van je leven die heb je namelijk maar 1 (of misschien meerdere) maar dat kan je toch niet navertellen.

Succes ermee ! voor iedereen.

• pat

Maartje,

grotendeels ben ik het met je eens wat betreft de tanende zekerheden in Nederland, dit gebeurt nu ook in Belgie met bv het generatiepact. Het is ook geenszins de bedoeling noch van mij noch van anderen op dit forum om iemand zo te bewerken dat hij HET niet doet. Integendeel. Elke tip kan waardevol zijn, ik weetr zeker dat jij veel info hebt ingewonnen vooraleer beslist te hebben om naar de Antillen te verhuizen. Ik zie echter, afgezien van het feit dat we niet weten waar Cerise naar toe wil, een heel groot probleem en dat zijn haar kinderen. Natuurlijk weten we ook hier weer niet hoe oud deze kinderen zijn maar als er pubers bijzijn zou het wel eens heel anders kunnen uitdraaien dan Cerise denkt. Als ouder trek je de kinderen weg van vrienden, familie en andere zekerheden in HUN dagelijks bestaan. Hoe ouder ze zijn, hoe meer je wegneemt. Wijzelf hadden het geluk dat ons zoontje reeds opgroeide in Spanje, ver weg van familie, desondanks hebben we hem een hoofdrol laten spelen in onze emigratie naar Zuid-Amerika. Als er ook maar 1 belangrijke reden zou geweest zijn om niet te gaan, ik bedoel dan voor hem, dan hadden wij onze plannen opgeborgen, ook al is hij maar 7 jaar.

Bij oudere kinderen heb je dan nog het bijkomende probleem dat je niet altijd weet wat ze denken.

Mijn uiteindelijke conclusie is dat er zeer goed moet nagedacht worden bij een emigratie, zeker als het de eerste keer is dat men gaat WONEN in een ander land. Zoals Joke al aangaf denken teveel mensen dat het een kleine stap is met alle gevolgen vandien. Kinderen spelen in een emigratieverhaal een hoofdrol, hun verdere toekomst wordt hierdoor heel erg beinvloed. Voor het overige hoop ik dat ieder voor zich wijs genoeg is om de juiste beslissing te nemen en hoop ik dat ieder zijn stek vindt op deze wereld. En inderdaad… Europa en niet alleen Nederland is helemaal niet zo´n goede plek om te wonen en te leven en ik vrees dat het einde van de malaise nog lang niet in zicht is…eindelijk wordt de ballon doorprikt en komt de waarheid langzaam aan het licht… we leven al sinds 1980 zwaar boven onze stand en we krijgen nu de rekening gepresenteerd. Ikzelf zal er alles aan doen om deze rekening, gecreeerd door onkunde niet mee te betalen.

Pat