op zoek emigranten

• Pico Bello

Daar draait het bij ons om…en dus zijn we hier aan het wikken en wegen.

In ieder geval niet terug naar NL…nee.

Het probleem hier in de VS is: het onderwijs.Weliswaar opgeleukt met zaken als schoolnurses en best wel veel aandacht voor het individuele kind, maar het onderwijs zelf is slecht.Half goed is hier ook goed…Verder moet hier alles met de auto.Tot belachelijkens aan toe.Wij wonen aan een doodlopende weg, die als het zo uitkomt tot private driveway word bestempeld.Gevolg is: 2x per dag mag je in je auto aan het eind van de straat op de bus wachten.Ik heb gesméékt of ze ivm het weer geen uitzondering konden maken om mijn kind toch thuis af te halen (er zijn kleine busjes, en zelfs omgebouwde suv's als bus) maar nee.Het kind thuishouden hielp ook niet, dat kan ze hier namelijk niks schelen.Jouw probleem is jouw probleem, daar zijn ze hier heel goed in.

Ja je hebt hier grote huizen, ja je hebt hier veel ruimte…naar buiten toe is alles hier koek en ei, maar ik zou een moord doen voor een goede discussie, een bakkie halen bij de buuf' of anyway…maar dat kennen ze hier niet.

• Pico Bello

Goed nieuws Victor…als het een beetje meezit komen we anno '06 misschien wel jou kant opwonen ;-) …nee, ik wist wel dat je heeel blij zou zijn!!! Niet om het een of ander, maar de winters zijn ons een beetje te koud hiero.

Alles in ieder geval beter dan NL, echt, ik heb daar geen zin meer in.

Enneh, bemiddelen hoef nie' hoor…dat doet het bedrijf wel! Maar bedankt voor het aanbod (alvast) en wieweet tot ziens!

• Kiwimeisje

Jaaaa…. de winters zijn 40 kilometer over de Duitse grens vast véél warmer dan in Nederland ;-)

• Alice

Pico Bello,

Ik ben niet haatdragend…wel enorm nieuwschierig hihi.

je komt ineens zo'n stuk vriendelijker over…wat heeft deze verandering teweeg gebracht???

(Victor weet jij hier iets van? heeft ze bij jou aan de keukentafel gezeten?)

Maar Pico ga zo door…met zo'n toon maak je meer vrienden en volgens mij heb je daar behoefte aan.

Groetjes Alice

• Kiwimeisje

uhhhh…. over wie gaat dit?

over mij ???

• Simone Best

Hoi Victor,

ja dat is interessant wat je zegt, ik had inderdaad ook bedacht dat de factor internet en de goedkopere vliegtickets maken dat je makkelijker en beter zelf de info kunt verzamelen, dat zal zeker meespelen.

Duitsland is ook emigreren, zeker waar. Welk ‘gezeik in NL’ bedoel je precies? Over eht emigreren of over van alles?

groetjes, Simone

• Pico Bello

Ehhh, ik moet me netter gaan gedragen met het oog op de toekomst, wie weet worden Victor en ik wel buren! (grapje).

Maargoed, we zitten nog in het denkstadium, dus geen paniek ; )

• Alice

hahaha nee hoor pico je moet niks..maar je bent wel leuker zo.

En met mij hoef je geen rekening te houden, westen van Canada toch veel te koud voor jou:-)

• Willem

Gezeik in Nederland:

- Besluiteloze politici;

- Veel te veel regeltjes;

- Veel te veel sociale controle;

- Veel te veel RTL4 cultuur.

Dat staat in Management Team binnenkort. Daar ben ik al voor geinterviewd.

• rinaki.

Ja maar willem dat is toch overal.In andere landen hebben ze ook regeltjes,enz enz.En eerlijk gezegt is sociale controle zo slecht nog niet.Maar ik geloof dat het grootste punt bij heel veel mensen is,iets waar niet over gesproken mag worden.