op zoek emigranten

• Mama

Lief aanbod, maar we zitten nog in het nadenkstadium…kinderen moeten bijv. wel naar een engelde school kunnen, en tja, dan heb je aan een droomhuis niet zoveel…of het moet goed liggen natuurlijk.

Het gaat erom dat we eigenlijk toch liever een bakstenen huis hebben, dan wat we hier hebben, en de winters zijn hier (mits je hier geboren bent) wel vrij zwaar.

(gisteren wéér de driveway mogen leegscheppen…geen snowplow te bekennen)

Het ergste hier vind ik de slordige omgangsvormen, alles is zo half af en armoedzaaiig.Mensen die hier wonen/gewoond hebben weten wat ik bedoel.

En fatsoenlijke media is ookal bijna niet te vinden…alles daait om de USA.

• Suzanne

Kijk eens op http://www.huisbouweninduitsland.nl/duitsland/voorennadelen.htm

Daar vind je vast wel een paar antwoorden.

• Alice

Ik moet inderdaad toegeven dat Amerikanen een heel ander en heel apart slag volk is.

Alles wat je daar neerzet klopt…en we zouden nog ven door kunnen gaan.

maar ja zij zullen genoeg over europeanen neer kunnen zetten en je moet zo denken niet alle europeanen zijn hetzelfde, dus ook amerikanen niet

Maar het zou ook mijn land niet zijn

Groetjes Alice

• Victor Janssen

Mmmmmm,

Laten we vooral de schuld bij externe factoren leggen….. Aan de bron van het probleem, dat we op dit ogenblik in Nederland hebben (en dan heb ik het niet over buitenlanders), lig het feit dat mensen schijnbaar nog steeds kinderen op de wereld menen te moeten zetten terwijl ze er vervolgens geen tijd en/of moeite aan willen besteden. Normen en waarden beginnen binnen het gezin… Dat klinkt ouderwets en dat mag je in Nederland niet zijn. Ik ben 51 jaar oud, ben opgegroeid in de roerige sixties, met m´n 16e bij de Koninklijke Marine, heel veel van huis, 3 kinderen die alledrie uitgegroeid zijn tot bijzonder prettige volwassenen. Hoe zou dat komen denk je ? Applausje voor mezelf….. en mijn lieve echtgenote, natuurlijk…

Victor

• Victor Janssen

Er zit ook een UIT-knop op dat ding. Misschien moet de televisie iets minder als ´bewegende schemerlamp´ of ´elektronische baby-sitter´ gebruikt worden…..

Spelletjes doen met kinderen….. ?

Overigens zijn mijn kinderen gewoon opgegroeid zonder dat wij ze ooit enige beperkingen hebben opgelegd m.t.b. televisie kijken of computerspellen spelen. En wat denk je ? Nooit op straat gehangen, niks vernield of daar behoefte aan gehad, praten gewoon Nederlands in plaats van MTV´s en hebben een HBO opleiding afgemaakt.

Moraal van dit verhaal ? Kinderen opvoeden is een kunst, een balans tussen plichten en rechten, streng zijn en vooral veel lief zijn tegen ze. Geef je veel liefde en genegenheid, dan krijg je dat ook terug en zijn zij bereid dit aan anderen te geven. Laat je de opvoeding vooraal aan de VJ´s van MTV en TMF over… tja…..

Victor

• Victor Janssen

Ik herken dat…..

Dat is de arrogantie waar ik het over had. Amerikanen denken alleen aan Amerika en aan zichzelf.

Overigens staan er bakstenen huizen zat hier…. kinderen naar een Engelse school ? Waarom ?

Victor

• Victor Janssen

Ik ben, in de 3 jaar dat ik er gewoond en gewerkt heb, bijna niet een Amerikaan tegengekomen die niet hetzelfde was. Ze lijken wel gecloond….. Het enge vind ik dat het wel lijkt of die mensen allemaal een rol spelen n.l. die van Amerikaan, de mens die op de wereld is gezet om de rest van de mensheid te leren hoe het moet.

Ik was ook niet blij dat ik weer terug moest naar Nederland want de USA is werkelijk een schitterend land en om terug te gaan van een prachtige ranch-style vrijstaande woning naar een rijtjeshuis…… je begrijpt het…

Victor

• Marije

Victor Janssen schreef:

> Dat is de arrogantie waar ik het over had. Amerikanen denken

> alleen aan Amerika en aan zichzelf.

Wat dat betreft zijn het inderdaad net Nederlanders. Die denken ook dat Nederland het beste is en overal bij voorop loopt.

Marije

• Hans

Klinkt net als de ouders van vroeger, die vonden alles voor hun kinderen ook verdorven. Kan me Phil Bloom nog herinneren, naakt op TV, wouw. Wat denk je dat je ouders toen dachten toen ze dit zagen, Sodom en Gommora.

We leven in andere tijden, daar moeten ouders zich aan aanpassen. Of anders maar gaan zeuren dat het vroeger allemaal zoveel beter was en hopen dat hun kinderen dat medelijden krijgen en zich gedragen zoals 30 jaar geleden.

• vince

Er is een verschil tussen de motieven van een reiziger (of een tijdelijk in het buitenland gestationneerde werknemer) en een emigrant. De meeste emigranten zullen zich kunnen vinden in de vergelijkende lijstjes van Marije in haar reactie voor die van Loek.