op zoek emigranten

• Michael

vince schreef:

>

> Er is een verschil tussen de motieven van een reiziger (of

> een tijdelijk in het buitenland gestationneerde werknemer) en

> een emigrant. De meeste emigranten zullen zich kunnen vinden

> in de vergelijkende lijstjes van Marije in haar reactie voor

> die van Loek.

Dat is het probleem nou net, 80% van de mensen hier zien emigreren als een permanente vakantie. Die beginnen dan ook met een vakantiefolder en “emigreren” naar een vakantie bestemming zonder hun kansen te maximaliseren.

Ken zo zat idioten die naar brisbane “emigreren” en vervolgens geen werk vinden…..jaaa je moet hier ook werken…..

• Victor Janssen

Ouders van vroeger…… tja…

Op wat is dit een reaktie ? Laten we eens stilstaan bij ´vroeger´ en daarmee bedoel ik de tijd waarin ik opgroeide, 60-er jaren. Toch ook niet de makkelijkste tijd voor veel ouders. Het verschil was alleen dat ik in die jaren daarvoor opgevoed was met liefde, genegenheid en een dosis normen en waarden. Hierdoor wist ik mij door die roerige jaren heen te manoevreren en er niet als een debiel uit te komen.

Nu leven we in een permanent roerige wereld met dit verschil, dat ouders de opvoeding te vaak overlaten aan externe factoren, zoals school. En dat terwijl school daar helemaal niet meer toe in staat is dus zal je er thuis een heleboel energie in moeten stoppen om dit verlies goed te maken.

Sodom en Gomorra ? De Efteling, vergeleken met waar kinderen tegenwoordig aan bloot staan.

Vroeger beter ? Ik heb een goed leven maar weet ook dat het leven van heel veel mensen klote is……

Victor

• rinaki.

Ik als huisvrouw,die niet werkt en gewoon thuis is voor drie kinderen(soms bestaan ze nog) heb het ook niet altijd in de hand.Geef ze alles maar mee wat mogelijk is,maar de invloeden van buitenaf zijn tegenwoordig legio.Heel wat meer als vroeger toen ik kind was.Dus dat verhaal van jullie gaat zeker niet op.

• Alice

…. Zucht….Hier wordt weer van alles uit zijn verband getrokken.

Rinaki fijn dat je een thuismoeder bent, ik denk niet dat Victor jou persoonlijk aansprak.

Hij doelde op een grote (de grootste) groep mensen,waar dit wel voor geld.

En ik kan niet anders dan het met hem eens zijn.

Grappig is dat ik bij zo'n tekst denk:Voor mij gaat dat niet op, want ik ben ook een thuisblijver.

Dus Rinaki, maak je niet druk voel je niet aangesproken als jij voor jezelf weet dat je het goed doet hoef je niet gelijk in de verdediging te schieten.

• Eric S'pore

Jij zult je in Deutschland inderdaad erg thuis voelen Victor…

groet,

Eric S'pore

• Eric S'pore

Jij denkt niet meer aan Nederland?

Je hebt het het er doorlopend over…

groet,

Eric S'pore

• Hans

Het ging me over het feit dat onze ouders ook problemen hadden met een veranderende samenleving, net als de ouders van nu. En dat ze ook tegen elkaar zeiden, waar gaat het naar toe met de samenleving toen ze een blote griet op TV zagen en ze misschien ook wel dachten, waar gaat dit naar toe en kunnen onze kinderen dit wel aan. Nu, Victor in ieder geval, ik heb er ook geen last van.

Waar het om gaat is dat denk ik bij alle generaties van de afgelopen honderd jaar dit voorkomt. Wat denk je van de tijd toen de ‘automobiel’ zijn intrede deed, wat de ouders toen dachten.

En Viktor, dat ouders hun kinderen op laten voeden door school is de schuld van de ouders en heeft niets te maken met de tijd waarin we leven.

• rene koops

even een vraagje viktor hoe lang heb je in bij de marine gezeten want als het antwoord lang is dan is er geen applaus voor jou maar een staande ovatie voor je vrouw !!!

• rene koops

Pico als je zo blijft kom lekker naar Australie lekker warm in de zomer en niet te koud in de winter.En als je in de buurt woont kom langs voor een bakkie want die staat al6tijd vers klaar(als we niet hoeven te werken)

• Victor Janssen

Alice heeft gelijk…. natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn ook moslims die ons geen verdorven varkens vinden…..