Wat is jouw MOTIVATIE voor vertrek ??? (45+ reacties >>> )

• Sophia

Lol! Dat was ik, en nee ik heb er niet gewoond, maar mijn man is vanaf zijn vierde opgegroeid in Bermuda en heeft een tijjd in Jamaica gewerkt. Dus ik heb het “second hand”, zogezegd :)

Is dat een antwoord op je vraag? :)

• Eric S'pore

In eerste instantie via mijn Nederlandse werkgever gevraagd of ik in Singapore wilde werken.

Daar mijn partner leren kennen, een jaartje teruggeweest naar NL, maar niet meer kunnen aarden.

Nu nog steeds in Singapore, maar het kriebelt wat vaker om toch weer eens verder te kijken.

Voor de belasting hoef ik Singapore niet te verlaten, ik betaal hier minder dan 10% belasting over mijn inkomsten als zelfstandig ondernemer.

Eric

• NoMother

ooooh, gierigheid dwong je tot vertrek naar S'pore…eric…joh, hoe nederlands!

:-)

• stippel

NoMother,

Vooral niet naar Aruba verhuizen! Daar hebben ze nog nooit van een ASS gehoord en speciaal onderwijs is het afvalputje. Wij zijn erg blij dat we met onze Asperger terug in NL wonen, een PGB en een rugzakje hebben en niet alles telkens opnieuw uit hoeven te leggen….

Onze motivatie toendertijd:

Tijdens studie was ‘t er niet van gekomen om in ’t buitenland te gaan werken, dus toen we de kans kregen hebben we het alsnog (met 3 kleine kinderen) gedaan. Avontuur, dus. Is ons prima bevallen, maar niet alles (zoals je hier boven kunt lezen).

Groetjes,

Stippel.

• NoMother

dan heb je meer als ik, stippel!!! Omdat ons kind met asperger in de VS getest is, en die uitslag in NL niet erkend worden krijgen we geen PGB, jammer maar helaas.Was het een marrokaantje geweest dan had het boven de PGB nog extra gekregen ook, nu niet.Het is slikken of stikken.

• Erik

Hmmm

• lulu

Nederland is een leuk land voor even, maaar het leven is meer dan een marionet te zijn van het klote systeem hier. De controle wordt almaar groter. De camera ‘s komen steeds meer in het openbare leven, ze weten alles van je. En als je niet of minimaal werkt en dat prima vind ben je stront in deze maatschappij. Leven is meer dan werken werken werken file staan overvolle trein in de avond met z’n alle lekker naar huis dan om 8 uur voor het nieuws de ellende bekijken onder het genot van een kopje koffie. En de volgende ochtend weer lekker met de wekker wakker worden de file in en op naar je werk. zo en dan ga je het bejaardentehuis in omdat je kinderen niet voor je kunnen zorgen want die hebben het ook te druk met het plastik leven en dan mag je heerlijk achter de geraniums met pis in je broek wachten op de dood.

Goh waarom wil je nou nederland verlaten? omdat het een A sociaal klimaat aan het worden is, een klimaat van ik ik ten koste van de ander. wil je langsgaan bij iemand mag je eerst bellen of die tijd heeft en kom je tijdens het eten wordt je naar huisgebonjourd want ze zijn aan het eten. Ik wordt kotsmisselijk van die mentaliteit. Saai heid en burgelijkheid ten top.

En nu zoveel van de bvolking weer op PVV heeft gestemd en rechts aan de macht komt heb ik al helemaal geen behoefte om in dit land te verblijven. De gemiddelde mens is te bang om zijn eigen weg te kiezen en vooral om zjn hersens en hart te gebruiken, maar wilt zichzelf elke dag laten beinvloeden door nieuws en krant.

Mijn kinderen, als ik die ooit krijg, groeien hier in ieder geval niet op. En gelukkig ben ik een mens die niet veel nodig heeft qua materie.

Ik vind nederland heel mooi, maar ik geloof dat hoe het er nu uitziet het tijd is om te vertrekken en wel snel. Asociaal en controle maatschappij van achterdocht en wantrouwen.

• hans

Ik blijf inprinciepe in het rijk der Nederlanden. Een huwlijk met een deense kan de enige reden zijn in de toekomst om in danmarkt te wonen.

zei houd ook net zo veel van denemarken als ik van Nederland .

vaderlandliefde mag nooit in scheiding ontaarden. dus soms van beide zeiden water bij de wijn zoals het gezegde heet.

Denemarken is wel totaal wat anders dan zuidelijke landen en heeft veel overeenkomst met nederland.

Met vele groeten

Halsa

• Cornelis

Mijn reden van vertrek was dat ik altijd al heb willen emigreren. Ik heb nooit echt gevoel gehad dat ik me echt thuis voelde in Nederland.

Na een reis naar Mexico kreeg ik wel het gevoel dat het Latijns Amerikaanse leven mij wel aan stond en heb toen verschillende reizen gemaakt door de landen van midden Amerika. Iedere keer als ik de kans kreeg ging ik weer terug naar Honduras. Mijn besluit stond toen dus vast dat ik naar Honduras wilde,

Op een dag kon ik tijdelijk werken als hotelmanager in een hotel in Honduras en die had ik aangenomen. Dat verliep allemaal goed en ik ben toen voor een maande terug gegaan naar nederland om mijn spullen te regelen en ik ben toen in augustus 2005 voorgoed vertrokken. Ik woon nu al meer dan 5 jaar in Honduras en denk er eerlijk gezegd niet aan om terug te gaan naar Nederland. Misschien ben ik daarvoor nu wel te lang weg geweest en zal ik er nu zeker niet meer kunnen wennen.

De motivatie was dus dat ik een ander leven wilde en mij niet in mijn vel voelde in de Nederlandse samenleving.

• Erik

Schitterend verhaal Cornelis dankjewel ik heb gehoord dat flora en fauna ook schitterend is in Honduras…succes en bedankt !