Wat is jouw MOTIVATIE voor vertrek ??? (45+ reacties >>> )

• Beloega

Nee,zo bedoel ik het niet hoor Pierre,maar het is misschien meer de ervaring die leert in Nederland dat hollanders graag alles negatief willen plaatsen,en die verhalen,elk land is toch anders ? Logisch in elk land heb je rotdingen en problemen.In Frankrijk hebben ze ook hun vervelende dingen,zoals de discriminatie jegens buitelanders bijvoorbeeld………….maar ik leer er veel van hoor.

• Beloega

Ja Joke,je was me net voor,het zijn een stel verwende nesten hier,inclusief mezelf,daarom juist.

• pierre

Leuk dat je de discussie op een open manier aangaat. Met die instelling kom je er wel. Grappig is dat juist die instelling ook voor een groot deel bepaalt of ze je zullen accepteren of niet. Althans zo ervaar ik het hier. Als je in Nederland “een grote bek” hebt, dan kom je er wel, maar dat moet je hier niet hebben. Dat begint al op de lagere school; de kinderen die goed hun best doen, hebben juist de voordelen.

• Beloega

Dat zijn zeker kinderen van Franse origine dan.

Want de Marokkaanse/Algerijnse kinderen schijnen weinig tot geen kansen te hebben namelijk in Frankrijk.Logisch,als je in een wijk woont waar alles verloedert en de regering geen poot uitsteekt.

• Beloega

Maar Frankrijk heeft een zeer mooie flora en fauna hoor :D

(even positief blijven)

:D

• pierre

Nee hoor, ook de nederlandse, engelse kinderen. Marokanen zie je hier niet veel, dus dat weet ik niet.

• pierre

Nu heb je het trouwens over wat je op de tv gezien hebt, laten we het dan maar niet over de rest van de wereld hebben, laat staan Nederland met z'n ontspoorde jongeren… Mijn ervaring (die niets met de grote steden te maken heeft), speelt zich af in een doorsnee dorp.

• pierre

Nou moet ik wel lachen dat juist Beloega vindt dat de overheid hier wat aan moet doen, want dan gaat het over “ONZE” afgedragen sociale lasten aan de overheid. Was het niet zo dat je je juist daaraan ergerde in Nederland aan dat soort faciliteiten waar het geld aan werd besteed? Sarkozy vindt dat ze aan het werk moeten, oftewel “hun best gaan doen”, wat is daar mis mee. Er komen veel Polen hier om het rotte werk te doen, want dat willen zulke jongeren dus niet. Ik denk dat de jongeren zelf ook niet op de overheid moeten gaan teren, of vind je van wel?

• Beloega

Ik denk eerder dat het een combinatie moet zijn,een regering die investeert in verloederingswijken,waar veel achterstallig onderhoud aan woningen,onderonderverhuur van franse baasjes aan illegalen en alleenstaande moeders met 4 kinderen voor veel te hoge huren,etc etc etc,ik denk dan dat op een gegeven mioment je als jongere ook de moed in de schoenen zakt als je feitelijk weinig tot niks merkt van steun van een lokale overheid cq regering.

Indirect lijkt het me dat de overschilligheid je opgedrongen gaat worden,en dat in combinatie met de stress van het dagelijks racisme,lijkt me geen gemakkelijke opgave.Van beiden kanten niet.

• pierre

Dus eigenlijk heb je liever het nederlandse beleid.