Vraag

• Joke.

Het was inderdaad aan Tjeerd gericht.

Zoals Zita ook al aangaf. :)

• Joke.

Ik heb je adres en bankrekeningnummer opgeschreven.

Mocht ik je in de toekomst op èèn of andere manier kunnen helpen, dan zal ik het niet laten.

Succes verder.

Joke.

• margje

He vital…..

Je hebt nu al meerdere malen gezegd dat je niet meer reageert?…..

Beetje jammer dat jou naam toch nog blijft verschijnen….

Er valt hier niks te halen….. dus ga ergens anders je oordeel vellen….

• Janneke

Beste Vital, herlees je even je eigen zin 1 en 4 en zeg me dan even wat je bedoelt, want nu weet ik het echt niet meer.

Pat

• Vital

Beste Janneke,

Als mens heb ik zeker wel een mening over misstanden en daden en gelukkig hebben we allemaal het inzicht om daar over te oordelen. Maar ik wil en zal nmooit oordelen over mensen. De mening van een mens is niet permanent maar wijzigt zich, zo ook zijn denken en handelen. Daarom kun je niemand vastpinnen op zijn mening.

Een voorbeeld: Ik ben het hartsgrondig oneens met de mening van bepaalde mensen over de Islam ed., maar ik veroordeel niet d emensen die dat zeggen. De woorden die vb. Theo van gogh schreef waren kwetsend voro grote groepen van de samenleving. En zoals de Boeddha zei: ‘ je mag allen die woorden spreken die juist zijn, op waarheid berusten en waarmee je de ander kan helpen’ . Theo van Gogh heeft naast deze woorden over de Islam ook vele wonderbaarlijke dingen gedaan en daarom is hij een goed mens. Iemand mening is slechts iets tijdelijks niets permanent.

Vital

• Vital

Beste Joke,

Je bent een wijs iemand en ik dank je voor alles.

Mijn weg ligt niet in het wereldse leven en hoe het zich verder zal ontplooien zal de toekomst uitwijzen. Het is geen stap die ik zo maar in het wilde weg zet. Ik weet en voel alleen da tik terug moet naar het teruggetrokken levne van een monnik.

Ik ben geen Boeddha, geen prachting of goed mens… ik probeer het alleen te worden.

Vital

• Vital

Beste Marge,

ik geef helemaal geen oordeel over anderen. Lees aub alles zorgvuldig. Ieder woord is belangrijk. Er zijn alleen situaties, meningen en omstandigheden die ik voor mij niet als heilzaam ervaar en dat is het enige wat ik zeg en schrijf.

Ik reageer op jouw mail juist wel omdat het er mij nie tomgaat ergens wat te ‘halen’. Waar het wel om gaat is deze zaak voor te leggen en goede opbouwende ideen van mensen te horen, om mijn levensideaal te verwerkelijken.

De eerste reactie was… je hebt het goed hier en doe gewoon je werk… En daarop heb ik gereageerd waarom het niet mijn weg is hier in het Westen een zgn “normaal” leven te lijden, maar de spirituele weg me roept. Ik heb ook verteld waarom ik deze keuze gemaakt heb. En al de rest waren reacties op mensen die me vroegen om dingen te verduidelijken.

• Bedelbrieven lezer

Zo ook in de boeddah Prik te vinden.

• margje

Beste Vital…

Ik ben de laatste die een oordeel over je zal hebben…

Maar ik ben er zeker van dat als jij echt de spirituele weg zou volgen,, jij niet de weg zou kiezen die jij nu doet.

Hoe kun je nou verwachten dat mensen die jou niet kennen , jou te hulp schieten op basis van een klein verhaaltje op dit forum..???

En weldegelijk velg je je oordeel over bepaalde mensen,Wat niet nooit voorkomt bij iemand die de spirituele weg volgt.

Dus hoe eerlijk ben je nu,

Kies voor een andere weg, wees eerlijk en zeg gewoon …WERELD IK BEN ZIEK …KAN MIJN NORMALE LEVEN NIET IN NEDERLAND VOORTZETTEN MAAR OOK NIET IN HET LAND WAAR IK MIJN LEVEN VOORT WIL ZETTEN…. HELP…

Ik zelf ben geen vooroordeler van nature,, maar heb bij deze wel mijn oordeel over jou klaar..

Je verhaal klopt niet…

Succes….

• Joke.

Ik heb het gezien, Lezer.

Ook de reacties die het daar oproep.

Reacties van mensen (die in principe, hoop ik) meer met het Boeddisme hebben, de leer en dus ook begrip (zou ik denken) voor de situatie van Vital.

Nou heb ik nog niet alle reacties gelzen, maar het begrip is niet meer daar te vinden dan hier.

Ik geef gelijk toe dat om hulp vragen op een prikbord, veelste annoniem is.

Voor hetzelfde geld is Vital een junkie, die inderdaad creatief (wat ik hem aanraadde) denkt en dacht “niet geschoten is altijd mis”.

Hiermee zeg ik trouwens niet dat Vital een junkie is.

Maar het is maar een voorbeeld van dat er hele andere dingen achter een schrijven kan steken.

Ik kan wel zeggen dat ik een fotomodel op wereldniveau ben. :D

Ik hoop dat ook dat Vital op een andere manier dan deze, zijn weg in het leven vind.

Joke.