eenvoudige emigratie

  • Janneke

    Klinkt USA, he? Arrogant beyond belief!;)

    Janneke

  • angelo

    Hallo mensen,

    Vanwege omstandigheden ben ik er even tussenuit geweest, maar hier alsnog mijn reaktie.

    Emigreren naar een (ver) warm land trekt me. Ik ben een lange periode met Brazilie bezig geweest, maar je loopt daar tegen zo veel regelgeving aan dat het ondoenlijk is om te emigreren. Vandaar dus mijn titel ‘eenvoudige emigratie’.

    Ik weet dat het niet eenvoudig is om zomaar even te emigreren. Willekeurig welk land. Wat ik met mijn vraag bedoelde is: Welke landen zijn er in de wereld waar je eenvoudig naar kunt emigreren zonder al te veel regelgeving. Vaak moet je in een bedrijf investeren ( 250.000 dollar), je moet getrouwd zijn met een inwoner van het betreffende land, een kind erkennen in een land enz. Dit zijn moeilijke zaken.

    In Spanje ben ik bezig geweest met de overname van een restaurant, maar dat kostte me zo rond de 300.000 euro! En ik kreeg er een nare smaak van in m'n mond (m.a.w. ik vertrouwde het zaakje niet). Om dus niet een zeer grote investering te hoeven doen lijkt een ‘goedkopere’ optie me veel beter en dat kan vaak in de niet-europese landen. Een land als Costa-Rica trekt me ook enorm (alhoewel ik er zelf nog niet geweest ben). Ik heb er een film over gezien en de foto's van vrienden, het is een prachtig land.

    Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen en zie jullie antwoorden graag tegemoet.

    Groeten van Angelo

  • Victor Janssen

    In ieder geval hebben we nu een klant voor Saskia Zimmerman….

    UW toonzetting doet mij vermoeden dat wij eerder ook al een aanvaring hebben gehad op dit forum ? En ook over zoiets onbenulligs ? Mocht dit het geval zijn dan schaar ik U onder de forumbezoekers die ongenuanceerd alles afzeiken dat er gezegd wordt, er vervolgens van alles bijslepen waar ze helemaal niets vanaf weten en denken dat ze vervolgens stijgen op de populariteitsladder.

    En laat dat nou helemaal niet het geval zijn mijnheer (mevrouw ?) Pico Bello. Ik weet niet wie of wat U bent, interesseert me ook helemaal niets maar als je niets zinnigs te melden heb stel ik voor dat U UW volgende bericht plaats op het prikbord van Veronica, tussen leeftijdsgenoten…..

    Vraag 1. Wat doet U in godsnaam in Kleve als U een oorlogstrauma heeft…

    Vraag 2. Neemt U überhaupt (dat is Duits…) wel eens de moeite U voor te bereiden voordat U ergens op reageert ? Het schijnt U enorm dwars te zitten dat ik reklame maak voor hetgeen ik kan leveren, heeft U al gelezen waar het om gaat ?

    U zou dan bijvoorbeeld kunnen zien dat ik in een heel ander deel van Duitsland woon maar dat maakt niet uit hè, Duitsers zijn allemaal hetzelfde.

    Mocht u nog niet geemigreerd zijn dan lijkt me het beste dat u dat dan maar ook niet doet. U lijkt mij iemand die in ons fijne Nederland prima op zijn plaat is….

    Mit immer freundliche Grüsse ! Victor

  • Pico Bello

    Kleve heeft niks met oorlogstrauma te maken, de SFEER (zo duitsers dát al kennen) is er 40-45 achtig…

    U bent kennelijk gewend om zo in winkels behandeld te worden (of in uw droomhuis…hhh)…want dáár lees ik nou niks over? Leg mij nou eens uit waarom je bij ons zoiets amper zult meemaken, en ik dáár denk “o, ja, typisch duits”

    Is het gewoon arrogantie van alleen die mensen uit dat dorp.

    De rest van uw insinuaties laat ik voor uw rekening, die zeggen immers meer over Victor als over mij.Misschien dat u voor uw ene fan nu vreselijk het masker hebt laten vallen…hé, jammer nou!

    Hopelijk is nu zo eea wat duidelijker??? En nogmaals, niks ten nadele van duitsland hoor, we hebben in Beieren in een supergroot appartement een ontzettende leuke week gehad en men is er heel gastvrij, dus het kán wel! Maar ik hoef er absoluut geen droomhuis ;0)

  • Pico Bello

    Alice kind, je wás er misschien niet, in 40-45, maar je klinkt wel zo…

    Mag niemand meer een eigen mening hebben ofzo? Ja, ik weet, mensen als Theo v. Gogh worden erom vermoord, maar ook ik schrijf niet alleen maar dingen op om lief en aardig gevonden te worden…

    En over kritiek geven gesproken, neem me ff niet kwalijk, maar als men niet zoals jij denkt is het toch niet goed. Nou dan maar niet.

    Wat je ook dwars zit, succes ermee, en gelukkig nieuwjaar!

  • Alice

    Nee ik was er nog niet in 40/45, maar wat doet dat ertoe?

    Als mensen op deze wereld zich allemaal zo gedragen als jij wat zou de wereld dan vijandig zijn.

    Is het ooit in je opgekomen dat in 40/45 een heleboel Duitsers tegen hun zin in dienst zaten en ook zij geleden hebben?

    Of dat er Nederlanders waren die hun landgenoten aangaven zodat ze vernietigd konden worden?

    Je denkt wel erg zwart wit Duitsers zijn slecht, Nederlanders zijn goed.

    Maar dit is zo lange geleden, waarom moet dat aangehaald worden?

    Dingens als waar is mijn fiets is zooooooo kinderachtig..bijna banaal, heb je je ooit echt in de geschiedenis verdiept?

    Vergeving en waardering van onze medemens, maakt de wereld zo'n stuk vriendelijker.

  • Pico Bello

    Wil je die laatste regel nog eens even herhalen…?

    Pfoe, wat een aanstelster zeg…weet je wat, meld je aan bij victor en begin een wij weten het beter prikbord…echt iets voor jou!

    Ik hoef echt niet bij alles wat ik schrijf door jou aangevallen te worden.Zeg dan gewoon dat je het er niet mee eens bent, punt.

    Maargoed, het is natuurlijk moeilijk de nederlandse arrogantie van je af te werpen, ook in canada…jeetje, arme mensen daar.

    Ja hoor, je hebt gelijk. (stom mens).

  • rene koops

    Ik zie het al pico bello woont nog mooi in nederland en zal waarschijnlijk ook nergens verder komen dan daar en de omliggende landen' Ja pico (niet bello ) je leest het goed ik heb ook komentaar op je stukjes. Ik hou ook niet van duitseland maar ik vind dat je de mensen moet nemen zoals ze zijn. Zelf woon ik in Australie een fijn land alleen ze hebben altijd de gewoonte om No worries te zeggen.

    Wat doe je dan zeg je van “je kan me de rug op met no worries” nee je laat het over je heen komen (ik bedoel maar“ No worries”).

    Kijk eenvoudige emigratie bestaat niet of je moet spreken van een emigratie van een stad naar bv een dorpje in friesland(hebben ze ook een eigen taal), emigratie kost geld Veel geld als je niet op past en de verkeerde volgorde kiest.

    Ik hoop voor een ieder hier dat we elkaar in onze waarde laten en rekening houden met ons taal gebruik(pfffffffff ik weet dat ik komentaar krijg op het onsamenahngend geheel maar “no worries”).We komen hier allemaal om ons wat te verdiepen in emigratie of om anderen te helpen.

    Voor Angelo heb ik ook nog een mededeling hier schijnt de zon ook goed !!!

    groetjes rene

  • Alice

    Hi Rene,

    Oh je krijgt vast en zeker nog commentaar….maar laat hem maar lekker kletsen.

    Ik ben een stomme trut..benieuwd hoe meneer pico jou gaat noemen hihi

    Groetjes Alice

  • rene koops

    Ik hoop dat hij niet in Australie woont…… arme ik