eenvoudige emigratie

  • Victor Janssen

    Hallo Hans,

    Op het gevaar af dat ik hier weer te serieus op inga:

    Even over ´u´ of ´je´: Dit nuanceverschil ligt aan voet van alle problemen die we op dit moment in Nederland hebben. Ik, bijvoorbeeld, heb het nooit op prijs gesteld dat iemand die me niet kent ´je´ tegen me zegt en toch gebeurt dit veelvuldig. Reklame´s, televisie, in winkels etc. etc. En dat heb ik het nog niet eens over de echte tijdbom, het je´en en jou´en tegen de leraren en leraressen op school. Overigens zeggen mijn kinderen geen ´u´ tegen mij, ze noemen mij zelfs bij mijn voornaam. En toch uitgegegroeid tot goed funktionerende volwassenen…. :-)

    Dus: eerst beginnen met U en later, afhankelijk van de ontwikkeling van het contact, overgaan tot ´je´ is zo´n beetje mijn boodschap. Daar komt nog bij dat de boodschap wat serieuzer overkomt….

    Ik houd mij ook al een tijdje bezig met deze materie, heb het zelf allemaal meegemaakt en ben erachter gekomen hoe ingewikkeld een emigratie naar een buurland als is, laat staan als je naar een zonnig eiland wilt zonder er teveel moeite voor te doen.

    Dus: alweer een serieuze reaktie…. ouwehoeren doe ik wel met een pot lekker Duits bier :-)

    Ik leer het nooit…. over fifty… too late… groetjes, Vic

  • Joke.

    Victor Janssen schreef:

    > Ik leer het nooit…. over fifty… too late…

    > groetjes, Vic

    Zou u daarom voor Duitsland gekozen hebben? :)

    Wat officiëlere omgangsvorm(norm).

    Joke.

  • Victor Janssen

    P.S.

    bedankt voor het compliment over mijn website. Is hard aan gewerkt (en nog) om het mensen een stukje makkelijker te maken naar Duitsland te verhuizen. Trouwens, veel van de informatie die er staat geldt voor emigreren in het algemeen, zeker het stuk over sociale zekerheid….

    groetjes, Vic

  • Janneke

    Hoi Victor,

    Er is niks mis mee wanneer je U zegt tegen iemand, het klinkt uiterst beleefd en in Duitsland is men toch wel wat formeler dan in NL.

    Zelf woon ik in New Zealand waar iedereen ‘you’ is en bij de voornaam genoemd word en ook op m'n website gebruik ik je en jou, mensen die naar NZ willen kunnen er maar beter gelijk aan wennen.

    Wanneer iemand U tegen me zegt voel ik me ineens een stukje ouder…..;)

    Janneke

  • alice

    Hi die Victor.

    Wat ik bedoelde….was uw gevatte antwoord….maar ik neem aan dat u dat zelf ook wel begreep.

    Ik bedoelde er niks hatelijks mee, verre van, het is wel zo dat als ik de naam Victor Jansen zie staan direct mijn belangstelling gewekt is.

    En die berichtjes door mij als eerste aangeklikt worden.

    Groetjes Alice.(uw 1e officiele fan?)

  • Joke.

    :D

    Grappig. ;)

    Joke.

    p.s. Ik moet er ook maar eens gaan kijken?

    Misschien wat voor mijn ma die er over denkt om naar DE te verhuizen (richting Oldenburg).

  • Shirley

    Hallo Allemaal,

    Dit hele verhaal begon met een vraag van Angelo.

    In plaats van dat jullie je bezig houden met zijn vraag, gaan jullie op Vicor zijn antwoord lopen afgeven. ????

    Ik ben nieuw hier hoor, maar ik begrijp dit niet.

    groeten,

    Shirley

  • Hans

    Quote /Is inderdaad een optie, maar iets (sub)tropisch klinkt ook erg goed.

    Vandaar mijn vraag. En om daar iets op te starten en op te bouwen zal aardig in de papieren lopen. Daarom is het een beetje tweeledig../ Quote

    Ik zit nog op een antwoord van Angelo te wachten, wat hij bedoelt met tweeledig? Heb het idee dat hij wel wilt, maar niet voldoende financiële middelen heeft om het uit te voeren. En daarom gewoon een balletje opgooit. Zoals we weten is tropisch wel leuk, maar alleen van toepassing als je je vooral de eerste tijd financieel kunt bedruipen.

  • Victor Janssen

    Ik durf de website van mijn fanclub niet meer te noemen :-)

    Natuurlijk weet ik dat het niet hatelijk bedoeld was… laat ik even het idee wegnemen dat mijn reakties niet bedoeld zijn om bijdehand te zijn en de aandacht te trekken. Toch ben ik blij dat het laatste het geval is omdat ik denk dat bij sommige mensen even aan teugels getrokken moet worden zodat de paarden niet op hol slaan….

  • Victor Janssen

    Hallo Shirley,

    als je even terugleest naar boven, naar mijn eerste reaktie op de vraag van Angelo, dan kun je zien dat ik wel degelijk de moeite heb genomen uitgebreid in te gaan op zijn vraag……