eenvoudige emigratie

  • Victor Janssen

    P.S. Het ´afgeven´ op mijn reakties heeft een voorgeschiedenis….

  • Victor Janssen

    Hallo Janneke, hoe is het ´down under´ ?

    Als ´je´ en ´jou´ deel uitmaakt van de gebruikelijke omgangsvormen van het land dan zou ik daar ook helemaal geen moeite mee hebben. Waar ik in Nederland steeds meer moeite meer kreeg is de vanzelfsprekendheid en het totale gebrek aan respect dat ermee gepaard gaat.

    Het gaat er in Duitsland gewoon heel anders aan toe en wij ervaren dat als een bijzonder prettige ervaring.

    Vic

  • Victor Janssen

    Hallo Joke,

    Dat officiele valt best wel mee, zeker op het platteland. Toen ´wij´ in de 70er jaren de zaak in Nederland helemaal uit de hand hebben laten lopen (alles kon, alles moest) zijn ze in Duitsland gewoon zichzelf gebleven. Als ik het heb over de regio waar wij wonen dan heb ik het over prettig omgangsvormen, bijzonder aardige mensen en nog aandacht voor normen en waarden (waar in Nederland alleen nog maar over gedebatterd wordt).

    Misschien komt het daardoor dat wij, toen we met een laatste bus vol rotzooi deze kant opreden, geen seconde maar aan Nederland teruggedacht hebben…..

    Vic

  • Joke.

    Ik heb Angelo antwoord gegeven.

    Maar hij is gelijk niet meer terug gekomen………..of vond onze antwoorden niet goed genoeg ofzo.

    Ik geef niet af op Victor.

    Want ik kan me goed in zijn mening vinden.

    Ookal ben ik nog geen 50+.

    En ik zou het ook leuk vinden als hij nog een keer zijn site zou willen noemen.

    In het kader van eenvoudig emigreren, vind ik het best van toepassing. :)

    Groetjes, Joke.

  • Victor Janssen

    Nu kom ik er niet onderuit, toe dan maar:

    www.droomhuisduitsland.com

  • Pico Bello

    He, ja, nee, lekker he betweterig zijn!

    Ik ben onlangs nog een Kleve gaan shoppen.Sta je netjes bij een bakker op je beurt te wachten, men doet net of je er niet staat, vervolgens word botweg het licht uitgedaan want ZE GAAN SLUITEN.

    Wat een rotmensen zeg, dus wat mij betreft Victor mag je je droomhuis in duitsland houden hoor, ik kan er ook niks aan doen dat ze daar in ‘40-’45 zijn blijven steken.

    Je kunt zeggen wat je wil maar waar ik woon word ten minste niet zo met mensen omgegaan! Thumbs down zouden ze hier zeggen, en terecht.

  • Janneke

    Goh Pico, wat een ongenuanceerde en nare opmerking nou weer!

    Om 1 minder leuke ervaring een heel land af te zeiken is nou ook weer niet nodig.

    Janneke

  • SammyB

    Ik denk dat je in elk land wel een rotervaring kunt opdoen. Laten we eerlijk zijn…. in geen enkel land is iedereen altijd alleen maar leuk en aardig. Alleen ligt de mentaliteit van de mensen in het ene land je beter dan van het andere en dat kan voor iedereen anders zijn. Ik heb zelf een aantal duitse kennissen waar ik goed mee overweg kan en ben zodoende veel in duitsland geweest. Alleen zou ik er niet voor kiezen om hier te wonen. Mij ligt de zweedse mentaliteit beter. (ook daar ben ik heel veel geweest) Ieder voor zich dus. Mijn ex (ja,ja we hebben nog kontact… we hebben tenslotte 2 kinderen) zou wel in Duitsland willen wonen omdat hij een eigen bedrijf heeft en het klimaat voor een eigen bedrijf daar gunstiger is. Geen idee of dat zo is… Dus Victor… ik zal hem jouw site geven. Alleen wil zijn vrouw weer niet naar Duitsland omdat ze geen woord Duits spreekt en het niet zo ziet zitten. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

    Verder kan ik nog even een reactie geven op de vraag van Angelo…. er bestaat niets zoals een eenvoudige emigratie. Een emigratie is per definitie niet eenvoudig. Je dient heel erg goed te weten waarom je weg wilt en wat je hoopt te vinden (behalve zon) en wat belangrijk voor je is. Aan de hand daarvan kun je een keuze maken en je eens flink gaan verdiepen in zo'n land. Elk land heeft wel uitgebreide info-sites waar je op terecht kunt als je een emigratie overweegt. Zelf zijn we al heel erg lang bezig met een emigratie naar Zweden en hebben de knoop na veel wikken, wegen, info opzoeken, gesprekken met ambassade's, mensen die er wonen, arbeidsburo, banken ed doorgehakt. Zodra mijn man daar werk heeft, vertrekken we. We hopen dus maar dat het lukt. Maar ook daarvoor moet je weer heel erg veel doen… Niets gaan vanzelf of gemakkelijk. Mijn vriendin vertrekt over 3 weken naar Nieuw Zeeland en ook zij heeft een hele lange voorbereiding achter de rug. Haar man heeft er al werk.

    Maar mocht je het doorzetten… denk er dan goed over na, lees zoveel mogelijk info en praat met veel mensen. Veel succes.

  • Pico Bello

    Ik zeik het niet af, maar er reclame voor maken is ook overdreven!

    En wat is er mis mee om mensen te waarschuwen ‘we gaan sluiten’ ipv ze in je zaak te laten staan en doen alsof (5 man!) er niet zijn???

    Zo bot maak je echt alleen nog maar in van die elite dorpjes als kleve mee, men verdiend daar kennelijk geld genoeg …dus ach, een klant meer of minder.

    Je maakt dat verder nergens ter wereld mee hoor…

    Maar ga gerust naar kleve…

  • Alice

    Pico bello,

    Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar je schrijfwijze en woordgebruik doet mij sterk vermoeden dat je in de periode 40/45 nog niet eens bestond

    Waarom dan die periode erbij halen? waar slaat dit op?

    Woon je nog in NEdeland had je graag willen emigreren en dat lukte niet en je hebt daar een probleem mee?

    Woon je soms in het buitenland bent daar diepongelukkig en vind het daarom nodig anderen te kwetsen?

    Ben ben je gewoon zelf het probleem?

    Wat het ook is, dat hoef je niet op een ander te botvieren