emigreren naar Portugal

  • Erik

    julla Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo

    >

    > zijn er nog van die huisjes met grond voor zes a

    > zevenduizend euro

    > en waar zijn die te vinden

    > ik zoek iets in portugal

    > met n voorkeur voor de zuidelijke kust

    > wie heeft er tips voor me

    > mvg

    >

    > julla

    Huisjes met grond voor 6000 euro…………met de nadruk op SJES……

  • paul

    hallo

    ben al een tijdje aan het kjiken op internet naar huisje of boerderijen in de regio castello branco, maar heb het idee dat ik bij de verkeerde makelaar aan het kijken ben , want krijg geen reactie van die mensen ?

    hebben jullie misschien een suggestie ? bij welke makelaars ik het beste kan kijken , wil het liefst op het platteland met veel grond eromheen ,en een leuke prijs, ik zag in jullie mails staan € 25.000, en dan heb je al iets leuks

    gr paul K

  • korver62@telfort.nl

    hallo

    ben al een tijdje aan het kjiken op internet naar huisje of boerderijen in de regio castello branco, maar heb het idee dat ik bij de verkeerde makelaar aan het kijken ben , want krijg geen reactie van die mensen ?

    hebben jullie misschien een suggestie ? bij welke makelaars ik het beste kan kijken , wil het liefst op het platteland met veel grond eromheen ,en een leuke prijs, ik zag in jullie mails staan € 25.000, en dan heb je al iets leuks

    gr paul K

  • jipping

    Hallo je moet op de portugeese site van remax en daar neem je de optie castelo branco kijk daar maar vind je echt wel wat voor dat geld.

  • Anton de Vroome

    Hallo allemaal,

    Mijn vrouw en ik denken er over na om na onze pensionering (over twee jaar) te gaan emigreren.

    Daarbij denken wij vooral aan Portugal.

    Omdat onze kennis van het land op dit moment nog onvoldoende is voor zo'n ingrijpende stap willen wij de komende jaren onze vakanties vooral in Portugal gaan doorbrengen.

    Buiten dat duiken er natuurlijk vele en vele vragen bij ons op.

    - Hoe reageert de bevolking op dergelijke immigranten;

    - Wat zijn de valkuilen;

    - Welke streek, omgeving leent zich het best als bestemming;

    - Wat zijn de ervaringen met betrekking tot het aanschaffen van een woning;

    - Hoe zit het met de belasting;

    - Wat zijn de kosten van levensonderhoud;

    - Is er (ivm contacten met het thuisfront) overal een goede internetverbinding te krijgen;

    - Zijn er clubs, verenigingen van Nederlandse immigranten.

    We zouden het op prijs stellen als u ons deels met uw ervaringen in deze.

  • jipping

    De kosten van levens onderhoud zijn in principe het zelfde als in nederland ,behalfe uit eten gaan is goedkoper en een drankje op een terras dat is in bijna heel portugal goedkoper met uitzondering van de algarve.

    Als u een oudere woning koopt onder de 80.000 moet een certificaat aanvragen bij de gemeente en u betaald dan de eerste 6 jaar geen belasting .

    De loonbelasting word gewoon door de uitkerings instantie ingehouden mits u aangeeft te vertrekken .

    Een aanrader voor u is de plaats mira in de buurt van porto en coimbra er is strand en veel natuur in deze omgeving en het ligt dicht aan zee ,in deze streek vind u mooie en goedkope huisen .

    Groetjes Fam Jipping

  • Wies

    Aan mensen zoals jou heeft een prachtig land als Portugal ook geen ene zak aan. Ga maar weer terug naar je rijtjeshuisje en je synthetisch brood van de appie. Dat jij in 2 jaar tijd niet het mooie van Portugal hebt kunnen waarderen is een teken van geen smaak. Succes met je leven.

  • Angelique

    Beste Wilma,

    Ook wij, gezin met 3 schoolgaande kinderen, hebben plannen om naar Portugal te emigreren.

    Het liefst ergens tussen Lissabon, Porto of Coimbra.

    Heb jij al wat meer nuttige informatie over o.a. levensonderhoud, ziektekostenverzekering, geschikte, betaalbare scholen e.d.

    Graag zou ik daar meer over willen weten.

    Bij voorbaat dank!

  • bianca

    hallo allemaal,

    wij hebben steeds meer plannen om te emigreren naar portugal.. een kleine camping!! wij hebben twee kinderen van 4,5 en net 9 jaar waar moet ik goed op letten en waar moet ik allemaal rekening mee houden vindt het zelf moeilijk waar ik mee moet beginnen om een start te maken ik hoor graag jullie reacties!!

    groetjes van bianca

  • bruno

    Dag Jan,

    Wij hebben misschien wel interresse in jullie B & B.

    Kan je me wat meer informatie sturen.

    Bedankt

    Mvg

    B & S