emigreren naar Portugal

  • Tanja

    Wij zijn van plan om te gaan emigreren naar portugal, en daar iets te kopen met veel grond met een quinta op en een paar gastenverblijven + een minicamping.

    Nou hebben we wel een beetje eigen geld maar zullen ook een hypotheek moeten nemen nou is mijn vraag kunnen wij in portugal een hypotheek krijgen, als we bv. 10 % van het aankoopbedrag zelf betalen, of kan dit eventueel met een hypotheek uit Nederland ook al wonen we niet meer in nederland.

    eventueel meer info over emigreren is ook altijd welkom!

  • fam jipping

    Goedendag ik moet zeggen dat het hier in portugal niet mogelijk is omdat je hier eerst een jaar moet hebben gewerkt en na dat jaar alleen met een garant stelling van een portugees die een loon heeft dat even redig is aan de lening.

    Als u bent geemigreerd is het niet meer mogelijk om een lening af te sluiten in Nederland omdat de lonen in portugal veel lager zijn dan in nederland.

  • Tanja

    Hallo fam. Jipping,

    Bedankt voor de reactie, ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind wat jullie hebben gedaan, ik heb gisteren jullie aflevering van,, geen weg terug ''gezien op internet. En jullie hebben ons geinspireerd om hetzelfde te doen.

    Petje af!

    groeten Tanja.

  • fam.jipping

    Hallo nog een reactie van ons ,de goedkoopste plek om een woning te kopen in portugal is hier in vila velha.Mochten jullie kinderen hebben ,die worden hier gratis naar school gebracht en gehaald ook krijgen ze eten op school.

    Je hebt hier nog huisjes van vijf tot zeven duizend euro met land,maar die worden paticulier verkocht maar als je interesse hebt kun je altijd contact opnemen.

    ga niet naar de algarve daar ben je veeeel meer geld kwijt.

    vriendelijke groet van fan jipping

  • Tanja

    Hallo fam.Jipping,

    Wij hebben geen kinderen, wel 2 honden.

    We moeten eerst ons huis nog verkopen en dan hebben we geld om in portugal iets te kopen, leuk om te weten dat jullie daar al goede contacten hebben, als het zover is zoeken wij in ieder geval iets vrijstaand met veel grond het mag een ruine zijn want wij willen het verbouwen zelf doen en eventueel extra huisjes op zetten om te verhuren. Onze prijsklasse is rond de 25000 euro, als het nog opgeknapt moet worden . Als het in betere staat is mag het maximaal 50000 euro kosten.

    Hoe zit het eigenlijk met je auto, wat is het handigste zelf je auto invoeren of daar een auto kopen, zijn auto's daar goedkoper, hoe zit het met wegenbelasting en verzekering.

    Een hoop vragen, en alvast bedankt voor de reactie,

    Groeten Tanja

  • fam.jipping

    Hallo voor dat 25000 heb je hier al een compleet huis met alles er op en eraan er staan hier een paar boerderijen met veel grond.

    punt twee neem je eigen auto mee met een verklaring van de belasting dienst dat je de laatste drie jaar in nederland hebt gewerkt of inkomen hebt gehad.

    Deze verklaring ben je nodig voor de auto op portugees kenteken te zetten dan kost het namelijk maar 200 euro en je hoeft geen import te betalen.

    De eerste drie maand is geen probleem kun je gewoon met nederlands kenteken rijden.De wegenbelasting is ongeveer 50 euro per jaar ja per jaar.zo gauw je je portugeese platen hebt betaal je voor je wa verzekering ongeveer 180 euro per jaar

    het omzetten van rijbewijs kost 22,50 euro maar makkelijker is om een internationaal rijbewijs aan te vragen.

    O ja als je hier wat kopen wilt moet je je inschrijven bij de belastingdienst en je krijgt meteen je belastingnummer mee na betaling van 4,80.

    Groetjes uit Portugal

  • Tanja

    Hallo fam. Jipping,

    Allereerst bedankt voor de snelle reactie en de informatie die wij goed kunnen gebruiken.

    Wij gaan over ongeveer twee weken op vakantie naar midden-portugal om daar al eens rond te kijken.

    Groetjes Tanja

  • Eric

    Ik lees over bedragen van 25000 euro, dat klink te mooi om waar te zijn. We gaan over anderhalf week kijken in Frankrijk voor een huis wat gigantisch duurder is en willen eingelijk Nederland zsm verlaten. Kunt u ons meer info geven over de staat van die huizen.

    Alvast bedankt,

    Eric

  • Eva

    Beste Tanja,

    Ik zag je oproepje op www.prikpagina.nl. Als redacteur van het succesvolle televisieprogramma ‘Ik Vertrek’, ben ik op zoek naar mensen die gaan emigreren en een eigen bedrijf gaan beginnen.

    'Ik vertrek' is een reality-programma waarin mensen die de grote stap hebben gewaagd om te emigreren, gevolgd worden. We zijn inmiddels al aan de zesde serie begonnen en ook voor de emigranten levert het succes hiervan veel op!

    Hopelijk ben je nieuwsgierig en neem je contact met me op. Ik ben benieuwd!

    Vriendelijke groet,

    Eva Hulscher

    Redacteur ‘Ik Vertrek’

    Plein 1945 nr. 27

    Postbus 35 1250 AA Laren (NH)

    T: 036-5241305

    E: eva.hulscher@stokvis625.nl

  • jipping

    deze huizen zijn in zeer goede staat en er zit alles op en aan .

    het is aan de spaanse grens en net buiten de grote stad Castelo branco.

    wij wonen hier inmidels twee jaar en hebben het hier best naar onze zin.