emigreren naar Portugal

  • R.J. Kwakkel

    Hallo,

    Wij gaan deze maand vertrekken naar Algarve om voor ons zelf te beginnen.

    Ik ben nu chef kok in een restaurant in Amsterdam aan de amstel. Zou graag van je horen als je geen geschikte mensen kan vinden.

    Tevens waar het restaurant is?

    Groetjes en veel succes.

    Robert Jan

  • maike

    Beste Fam Kwakkel,

    Wij zijn een hard werkend stel uit Nederland en komen 11 jaar in de Algarve en hebben al

    langere tijd plannen om naar portugal te gaan, we willen graag in contact komen met u.

    Ik zal mijn emailadres geven maike26@live.nl

    Ik hoop dat we wat kunnen betekenen voor elkaar en hoop snel van u te horen,

    Mvg M.Splint

  • felicity

    hallo jan

    ik ben inmiddels 7 x in portugal geweest en nee niet alleen op toeristische plaatsen,mn moeder woont daar,dus ik kom ook op andere plekken dan toeristen

    hier ff iets wat ik duidelijk anders zie: het brood is best te eten,oke smaken verschillen, uit eten? probeer dat maar eens in nederland voor € 8,- p/p en dat is incl wijn,toetje en uiteraard je warme hap.

    huizen kopen duur?pfff zie voor 2 ton in nl maar eens n huis te kopen met 3 slaapkamers en n stuk grond waar vaak nog een zwembad op staat

    het is alom bekend(zie andere pagina's over emigreren naar portugal en kopen van n woning)dat je erg goed moet oppassen wat er op je land staat en wat in je koopcontract.

    medische hulp is best te doen,zolang je extra bent bij verzekerd( ook dat heb ik gezien is niet al te gek duur)en je dan ook zeker goede zorg krijgt.het is ook bekend inderdaad dat de portugezen geen haast hebben.

    de scholen schijnen zo slecht niet te zijn, in buurtscholen heb je ook vaak anders-taligen dan alleen portugezen

    misschien zie ik het te rooskleurig in of jij te zwart/wit,maar ik ben zeker benieuwd hoe het er nu voor staat bij jullie,aangezien wij plannen hebben die kant op te verhuizen.

    dit is zeker niet bedoelt om je af te zeiken,maar mijn visie te laten zien

    gr felicity

  • phansen

    Ik ga al jaren naar Portugal in de winter. In december of januari enkele weken. Ooit mee gestart met in het achterhoof de gaan emigreren.

    Maar ik concludeer dat ik het beter bij vakanties/overwinteren kan laten. Alle hier op het prikbord geventileerde nadelen kloppen!!

    Enb de juichverhalen mag je gerust met een korrel zout nemen. Ik ben teveel mensen tegengekomen die zich achteraf de emigratiebeslissing goed/mooi praten. Met als smoes: je moet initiatief tonen, risico nemen enz. Klinkt leuk, maar is defacto onzin.

    Alles wat te mooi is om waar te zijn, is dat ook, Daarvoor hoef je geen pessimist te zijn.

    Reden voor emigratie voor mij zou alleen het klimaat/weer zijn. Dat is gewoon te weinig reden om inderdaad te vertrekken.

    Het idee dat het door de crisis nu opeens voor emigranten kansen op koopjes biedt is ook achterhaald.

    Conclusie: heb je wat met Portugal, beter gezegd de Portugezen, leer dan vooral de taal eerst en vertrek.

    p.s. waarom zou je dan niet naar Brazilie gaan? Land in opkomst, spreken ze ook Portugees, en biedt denk ik meer kansen op dit moment dan Portugal!!

    Nou mensen, i.i.g. succes met alle voorgenomen plannen. Maar ik blijf voorlopig hier.

  • Kim

    Het is duidelijk dat jullie weinig of niks voorbereidingen getroffen hebben want anders zouden jullie toch al weten hoe Portugal in mekaar zit. Hoe kunnen jullie Portugal nu vergelijken met Nederland?? En als daar dan toch alles beter is kunnen jullie beter terug naar eigen land gaan. Negatieve mensen kunnen we hier wel missen!

    Typische mentaliteit van mensen die beslissen om naar het warme zuiden te gaan maar wel vasthouden aan eigen oude gewoontes…

  • Danielle Petit

    Hallo Herman,

    Nou dat is nog eens info waar je wat aan hebt in duidelijke taal.

    Bedankt voor de genomen tijd en moeite.

    vr gr Danielle