migreren naar colombia

• sjef

hallobeste mensen

ik heb een vriendin in colombia waar ik november naar toe ga voor 7 weken

maar ik heb een vraag ik wil als ik 65 bev en getrouwt ben met haar daar naar toe emigreren

mijn vraag is krijg ik daar dan gewoon mijn aow en mijn pensioen

wie kan mij helpen met deze vraag.

met vriendelijke groet sjef

• sjef

hallobeste mensen

ik heb een vriendin in colombia waar ik november naar toe ga voor 7 weken

maar ik heb een vraag ik wil als ik 65 bev en getrouwt ben met haar daar naar toe emigreren

mijn vraag is krijg ik daar dan gewoon mijn aow en mijn pensioen

wie kan mij helpen met deze vraag.

met vriendelijke groet sjef

• Fred

je aow krijg je voor 50%, althans voor de jaren dat het hebt opgebouwd. Ik neem aan dat je wacht tot je 65e , dus krijg je 50% van de AOW-uitkering van alleenstaanden.

Voor je pensioen moet je dat aan je verzekering vragen. Normaal is dat 100% omdat dat een verzekering is.

Je moet wel trouwen met de Colombiaanse anders liggen de eisen voor een visum anders .

• huug

Hoi .

las het nu pas beetje late reactie

Ik ben ruim 7 jaar geleden deze kant opgegaan met vrouw en hond.voor de hond heb je een internationaal inentingsbewijs nodig kan je dierenarts voor zorgen,bij binnenkomst moest ik 70 dollar betalen was zo geregeld

Neem niet te veel spullen mee want je moet hier invoerrechten betalen.

Verzekeren heb ik niet gedaan alleen de bagage. Je kan hier vrij gemakkelijk een ziekte verzekernig afsluiten

Belasting? de belasting wilde dat ik later wegging zodat zij tijd hadden de papieren in orde te maken heb daarmee ingestemd op voorwaarde dat zij mijn verblijfskosten in Nederland betaalden hier gingen zij niet op in dus maar zo gelaten.

Wel een visum aanvragen bij het consulaat ik kreeg er 1 voor 2 jaar zonder problemen wel binnen 14 dagen je bij de D,A,S melden dan krijg je een identificatie kaart.

Voor de rest geen enkel probleem gehad is makkelijk om aan een huis te komen en ook niet zo duur houd er wel rekening mee dat het hier niet makkelijk is om de kost te verdienen en trek je niet zoveel aan over verhalen over de Farc zoek een rustig gebied uit om te wonen dan heb je geen problemen je moet de ellende niet opzoeken

Succes Huug

• huug

moet me even van het hart.

Wat hij schrijft over het werk krijgen en de kost verdienen is waar.

Maar de rest is wel door een erg sombere bril bekeken waar om naar Panama gaan als je naar Colombia wil ?

Woon hier nu zelf ruim 7 jaar geen enkel probleem en ken zeer veel Nederlanders hier die hier goed wonen en net als ik voor geen goud terug willen om een raar voorbeeld te noemen de vorige ambassadeur van Nederland die vorig jaar vervangen is is in Colombia blijven wonen en dit is de tweede al en hij moet toch wel een beetje veel weten van Colombia en ja over de liefde hoeveel relaties gaan er niet stuk in Nederland is waar niet de eerste de beste nemen en een beetje je verstand gebruiken maar dat moet je in Nederland ook.

Huug

• Eef

Hoi,

Ook een beetje late reactie van me….. Aangezien het inmiddels 2011 is… Na 8 jaar met mijn Colombiaanse man in Europa gewoond te hebben, waarvan 2,5 jaar in NL, hebben we ook besloten om naar Colombia te verhuizen.

Graag wil ik mijn kat meenemen, weet iemand of dat hetzelfde werkt als bovenstaand situatie van Huug? “voor de hond heb je een internationaal inentingsbewijs nodig kan je dierenarts voor zorgen,bij binnenkomst moest ik 70 dollar betalen was zo geregeld” of komt er nog meer bij kijken?

Onzin trouwens alle opmerkingen over niet naar Colombia verhuizen…. In alle landen heb je pro's en cons, en laten we eerlijk zijn, Colombia is nou eenmaal een schitterend land, met een heerlijke cultuur :-)

Groetjes!

• Marcel

Groot gelijk , op de ambassade moeten ze antwoord kunnen geven mbt huisdieren.

Veel succes en plezier.