Hoi .
las het nu pas beetje late reactie
Ik ben ruim 7 jaar geleden deze kant opgegaan met vrouw en hond.voor de hond heb je een internationaal inentingsbewijs nodig kan je dierenarts voor zorgen,bij binnenkomst moest ik 70 dollar betalen was zo geregeld
Neem niet te veel spullen mee want je moet hier invoerrechten betalen.
Verzekeren heb ik niet gedaan alleen de bagage. Je kan hier vrij gemakkelijk een ziekte verzekernig afsluiten
Belasting? de belasting wilde dat ik later wegging zodat zij tijd hadden de papieren in orde te maken heb daarmee ingestemd op voorwaarde dat zij mijn verblijfskosten in Nederland betaalden hier gingen zij niet op in dus maar zo gelaten.
Wel een visum aanvragen bij het consulaat ik kreeg er 1 voor 2 jaar zonder problemen wel binnen 14 dagen je bij de D,A,S melden dan krijg je een identificatie kaart.
Voor de rest geen enkel probleem gehad is makkelijk om aan een huis te komen en ook niet zo duur houd er wel rekening mee dat het hier niet makkelijk is om de kost te verdienen en trek je niet zoveel aan over verhalen over de Farc zoek een rustig gebied uit om te wonen dan heb je geen problemen je moet de ellende niet opzoeken
Succes Huug