migreren naar colombia

• Peter

sorry hoor..maar Colombia is geen “normaal”emigratie land.

Ik vind sommige mensen wel ERG naiev hierzo. Ik twijfel geen moment aand e liefde van deze man voor die colombiaanse dame….echter zet ikw el vraagtekens bij de liefde van haar!!!!!!!!!!!!;-)

In Colombia kun je als gewone nederlander geen werk vinden….om er te slagen moet je vel geld meenemen….en de nodige portie geluk hebben.

Om maar te zwijgen van de Farc…de corruptie…en andere ellende die je daar aantreft.

Ik zou het niet doen Danny!!!!!!!!!!!! je was gewaarschuwd.

groet

Peter.

• Danny

een ieder bedankt voor de reacites, zowel positieve als minder postieve. Ik begrijp ieders reactie ook wel en ben me terdege bewust van de situatie hier in colombia en de mensen alhier. Ik zal niet in al te veel details treden maar deze colombiaanse is dokter en heeft financieel alles voor elkaar, ze is op dit moment bezig om voor mij werk te regelen in de sector waar ik in nederland ook werkzaam was. Uiteraard kan ik me in mensen vergissen maar denk dat dat in dit geval niet ter sprake is, mocht het wel zo zijn dan zal ik peter en ernesto tracteren op een heerlijk kopje koffie en mogen ze me harteljk uitlachen en zeggen told you so….

Maar…. inderdaad graag nog meer informatie over zaken die ik van te voren in nederland moet regelen zijn dus zeer welkom.

Bedankt mark, is inderdaad iets waar ik wel aan gedacht had maar niet wist waar te beginnen. Thanks

danny

• Marjorie

Petertje,jouw bijdragen worden en kunnen niet serieus genomen worden.Wat de meesten dan ook niet zullen doen,jou gegeven reacties zijn puur en alleen voor je eigen gemoedrust,en zelfs dat helpt niet.

• mark

Mijn God, Het is net of ik mijn moeder hoor, toen ik naar Zuid Afrika emigreerde. Pas op de meisjes, want die willen allemaal een europeaan aan de haak slaan om zo het land uit te kunnen.

Trouwens als ik nog alleen zou zijn geweest, zit ik liever in Johannesburg in een huis met een hek ( of zelfs 3 hekken) dan in Nederland.

Maar getrouwd en kids die heerlijk nu op de fiets naar school en sporten gaan, is het gezien de veiligheid beter.

Maar zodra zij het huis uit zijn : Richting Johannesburg met huis met 3 hekken!

Want daar voel ik mij thuis!!!!

• Hans

zozo die colombiana is dokter??? nou..!!

kweenie maar in Colombia kon ik in 1999 al een (legaal!!)amerikaans rijbewijs kopen…en ook al een amerikaanse universiteitstitel voor net 1000 USD….!! Uiteraard ben ik niet op dat aangebod ingegaan omdat ik het toen al zeer verdacht vond De papieren waren echt…en werden gewoon met je eigen naam etc…ingevuld. Ben ervan overtuigd dat dit gebeueren thans nog steeds in zwang is…..alleen denk ik dat de pijs ietsje hoger zal liggen.

dus………..tevens moet je eens de kranten daarzo goed lezen…er worden iedere maand “artsen”uit hun beroep gezet omdat ze met een nep diploma ergens doktertje spelen…!!!! Hoe weet je NU zeker dat ziju wel een echte arts is????????????????????? Of heeft ze je een gephotoshopte foto gestuurd??? lol…

waarom zou een vropuwelijke arts iets met jou willen Danny?? Ben je zelf ook arts???;-) kijk dat bedoel ik dus….en waarom kan ze geen colombiaanse man krijgen??? Zijn zat kerels daar die niet drinken en ook niet vreemd gaan…en een hoop centjes hebben…effe logisch blijven nadenken.

trouwens ook tig vrouwen daar gaan vreemd….dus..

suerte

Hans

• Danny

sorry hoor maar volgens mij is mijn vraag niet goed over gekomen! Ik zal het nog een keer proberen voor de duidelijkheid.

Ik ga emigreren naar colombia, heeft iemand nog INFORMATIE of handige dingen die ik nog moet regelen voor dat ik ga emigreren.

Nog even voor de DUIDELIJKHEID de integriteit van mijn vriendin staat hier even niet ter sprake.

Alvast bedankt voor de INFORMATIE

danny

• frits

beste aspirant emigrant,

Laat al die azijnzeikers in Nederland in hun zure sop gaarkoken!

Ga doen wat je wilt doen en ervaar zelf of het wel of niet de juiste beslissing was.

Denk niet zo bekrompen als al die poldermodel-kaaskoppen.

Ga naar Colombia, geniet van alles (zeker van je vriendin!!) en onderga de Zuid-Amerikaanse gastvrijheid, de levenlust, de vrijheid etc.

En gaat het fout, niet getreurd. Terug naar Nederland kan altijd en moedertje Staat

vangt je wel op.

En als je dan 1 of 2 jaar gekort op je pensioen, mijn god - is dat waar je voor leeft?!

Doe waar je zin in heb en ga het avontuur tegemoet, leef!!!!

Ikzelf heb 10 jaar geleden de polder vaarwel gezegd en iedereen verklaarde me voor gek.

Ben nu 6 jaar getrouwd met een Colombiaanse, we hebben 4 kinderen, en zijn dolgelukkig. Ik bezoek/verblijf in Colombia sinds 8 jaar, zonder enkel probleem, heb er zakelijke belangen opgebouwd (met Colombianen voor alle duidelijkheid!)

en kijk altijd uit naar het volgende bezoek.

Maar als je gewend bent aan je sociale zekerheid in Nederland en aan je 9 tot 5 baantje, blijf dan lekker in de polder. Buiten Nederland zit niemand op je wachten, geloof me.

Succes!

• Eric S'pore

Zit men in Colombia wel op je te wachten, dan?

• Fred

ik ga er zelf over enige tijd ook naar toe. ik neem aan dat je je visum /cedula hebt geregeld in Amsterdam. Overigens mag je volgens mij niet zo maar in Colombia gaan werken. Maar ik neem aan dat je je goed hebt laten informeren bij t consulaat in Amsterdam. Je schrijft niet veel over je eigen ervaringen in Colombia en je kennis van t land. De problemen liggen niet zozeer in Nederland als wel in Colombia. Het is nu zeker veel veiliger dan zeg 6 jaar geleden. Maar t hangt ook sterk af waar je gaat wonen. Medellin is bv nu een relatief heel veilige stad geworden. Colombia is een schitterend land met voor het overgrote deel geweldige mensen. geniet er van en veel succes!

• Jan77

Hi Fred. Als je zonder een concreet plan vertrekt kan het consulaat hier dan wel iets voor je betekenen ?