Danny,
Niet twijfelen en gaan, zoals Mark, Frits en Egge schrijven, als je niet gaat zul je je leven lang afvragen hoe het geweest zou zijn en waarom ???………
Ook die negatieve verhalen over de Farc etc. laat die broekschijters lekker dicht bij het toilet blijven, wie niet waagt die niet wint.
Het kan op een teleurstelling uitlopen, hangt ervan af wat je wilt wil je rijk worden of met je vrouwtje een bestaan opbouwen en leven in een land waar het anders is.
Zelf wil ik over 3 jaar vertrekken omdat ik in de aanloop er naar toe nog het een en ander wil regelen wat het vertrek daar naartoe wat makkelijker maakt.
Over de AOW, als die er nog is en zo ja in welke vorm, dat weet je dus niet en ook niet of je er ooit van zult gebruiken. Hangt ook van je leeftijd op dit moment af, als je nog erg jong bent heb je nog niet zoveel opgebouwd en je kan je ook inkopen, d.w.z. elk jaar je premie betalen zodat je ( als je de leeftijd bereikt ) volledig AOW krijgt uitbetaald. Ik zou daar niet op wachten en ook niet betalen, is toch een behoorlijk bedrag. Je krijgt elk jaar die je niet in Nederland verblijft 2 % minder. Wat betreft ANW ( algemeen nabestaanden wet ) ook niet over nadenken ( denk ik ) dit gaat over je nabestaanden ( je leeft dan in Colombia ).
Werk vinden ja dat zal niet makkelijk zijn, er is grote werkeloosheid en velen die afgestudeerd zijn hebben mindere of geen baantjes, het verhaal over gekochte diploma's etc. als je het nieuws hebt gevolgd weten ze hier ook hoe het moet.
Het is ook een groot land, 27 keer groter dan Nederland het is een kwestie van aanpassen en je weg vinden.
Veel sterkte en doen.
egge schreef:
>
> hey Danny,
>
>
> Ik ga zelf in november weer terug naar Colombia, heb er al
> anderhalf jaar gewoond maar moest door omstandigheden even
> terug naar Nederland Ik kan je
> vertellen dat alles daar inderdaad moeilijker is, verwacht
> geen sociaal vangnet.
>
> Het emigreren op zich is simpel, ik heb toen alleen maar
> betaald voor een visum, en na een bezoekje aan het das kon ik
> er zonder problemen wonen…..werken was een ander verhaal.
> Als je echt van plan bent er te blijven zet dan iets voor je
> zelf op, en dat hoeft echt niet veel te kosten.
>
> En ja negatieve reacties krijg je altijd op dit soort
> berichten, maar 1 ding hebben ze allemaal gelijk in…denk om
> je geld, je bent het kwijt voor je het door hebt, je bent en
> blijft de “rijke”europeaan.
>
> Ik kan je alleen zeggen te gaan, Colombia is een super land
> met nieuwe mogelijk heden, en hier bouw je als gewone jongen
> ook niet echt veel op…
>
> mucha suerte , saludos, egge