Emigreren, maar waarheen???

  • riekie

    hallo twijfelaar.

    moet zeggen veel mensen hebben gelijk.

    je hebt geen vooruitzichten om in een ander land te leven.

    geen geld is het voornaamste wat je nodig hebt.

    geen goede opleiding maakt het nog moeilijker voor jullie.

    en nog jonge kinderen begrijp ik.

    wacht tot je kinderen groot zijn,

    probeer zoveel mogelijk geld te sparen.

    mischien kun je nog een opleiding gaan doen.

    ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie zijn.

    en mischien kunnen jullie dan over enkele jaren.

    jullie dromen waar maken.

    ik heb mijn droom wel waar gemaakt.en ben vertrokken.

    maar had de middelen om het te doen.

  • dimitri123

    ik begrijp jullie gevoelens wij hebben 3 kinderen en zitten met dezelfde denkwijze

    spanje zou jullie goed doen maar wel aan de noordkust vlak bij portugal cedeira is een mooie rustige plaats wij vertrekken als het even meezit in september

    wil je hulp bij werk en een huis bel me maar of mail me dimitriglobalsl@hotmail.com of 0620186797

    veel sucses en weet je hebt gelijk heb lef en doe wat je hart zegt en waar het je heen stuurt

  • Catkin

    Ik ben het ermee eens dat onvrede over Nederland niet de reden moet zijn weg te gaan uit Nederland. Tenminste niet als je niet weet waar je dan heen wilt en hoe alles in dat betreffende land geregeld is.

    Als ik jullie verhaal zo lees kun je het beste een land zoeken in Europa. Buiten Europa is het veel moeilijker aan een visum te komen. Ik las al dat Canada minimaal 2 jaar duurt en zelf ben ik al lang bezig voor een visum voor Australie (werkt ook met een streng puntensysteem). Een visumaanvraag kost dan al snel 2500 euro (als je alles zelf doet) en hier gaat minimaal 2 jaar overheen. Daarnaast is het maar de vraag of je in aanmerking komt voor een visum; afhankelijk van je beroep en ook je leeftijd! Veelal zijn dit beroepen waarbij je een HBO diploma nodig hebt, of beroepen die ze nodig hebben (als timmerman of loodgieter kom je australie bijvoorbeeld wel weer sneller in).

    Ikzelf vnd het belangrijk dat je naar een land gaat waar je je thuis voelt en dus meerdere keren of voor langere tijd geweest bent, want zoals al vaker is gezegd; elk land heeft zijn voor en nadelen en een 3 weekse vakantie is iets anders dan ergens wonen/ werken. Als ik Nederland vergelijk met Australie heeft Nederland qua sociale zekerheid gewoon veel meer te bieden dan Australie, maar ik ben tijdens het reizen nou eenmaal verliefd geworden op dat land. Daarnaast heb ik regelmatig contact met mensen die daar al wonen, om te horen hoe het nu is. Natuurlijk weet ik dat pas zeker als ik er eenmaal zelf woon. Echter na een reis van 7,5 maand (waarbij ik ook in australie heb gewerkt) en nog eens terug gaan om te kijken of het echt is wat ik wil, denk ik dat ik de gok moet gaan nemen.

    Ik denk dat het belangrijk is ook naar de positieve punten van Nederland te kijken en zeker niet de negatieve punten van emigratie en wonen in een ander land uit het oog te verliezen, anders kan het nog wel eens erg gaan tegen vallen.

    Echter als jullie het idee hebben om echt weg te willen, laat je dan niet tegen houden door anderen. Ik denk dat er wel goede adviezen gegeven worden qua financieen endergelijke. Het is belangrijk geld achter de hand te hebben, zeker met kinderen, om je goed voor te bereiden! Ga volgend jaar anders eens naar de emigratiebeurs, google op internet etc. Succes.

  • Noorderzon

    Twijfelaar,

    Als ik tussen de lijnen van je verhaal doorlees, lijkt het of je zegt dat je je niet helemaal (meer) thuisvoelt in Nederland. Klopt dit?

    Als ik verder lees, zie ik staan economische onzekerheid ivm verdubbelde kosten en een land waar je kinderen veilig kunnen opgroeien.

    Niemand op dit forum kan jou adviseren welk land voor je gezin het beste hierop past.

    Je zult voor jezelf een aantal vragen op een rijtje moeten zetten.

    Bijvoorbeeld, wil ik in Europa blijven of niet?

    Moet het op binnen redelijke rijafstand van Nederland zijn (ivm familiebezoek)?

    Zijn we bereid een nieuwe taal te leren?

    Is het ons zoveel waard dat we risico's voor een ander leven durven te nemen?

    Als je daar de antwoorden op hebt, ben je een stuk verder.

    Dan kun je je op de mogelijke landen concentreren en daar zoveel mogelijk op werkgebied, woongebied en politieke klimaat te weten komen.

    Ik hoop dat je wat met deze constructieve kritiek kunt.

    Succes.

    Een emigrante

  • bingeladen

    kom naar mijn land, ik heers daar.

    ik zit gevestigd op een eiland midden in de zee, dus mijn eigen regels hier.

    je man zet ik wel ergens op het eiland aan het werk en je kids vermaken zich hier wel.

    jij krijgt een luxe rondleiding van mij persoonlijk.

    meer info? mail me.

  • traveler

    Twijfelaar Schreef:

    ——————————————————-

    > Goededag allemaal,

    >

    > Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

    >

    > Wij zijn een gezin met twee kinderen die graag uit

    > Nederland weg zouden willen.

    >

    > We hebben het hier gewoon helemaal gehad, alle

    > kosten worden verdubbeld en je inkomen blijft

    > hetzelfde, het gaat hier met veel dingen de

    > verkeerde kant op en wat je ook probeert niemand

    > luistert of wil er iets aan veranderen.

    > We voelen ons hier soms een vreemde en ik wil iets

    > beters voor de kids.

    >

    > We hebben alleen geen idee welk land het best bij

    > ons zal passen.

    > Nu ben ik uiteraard wel aan het zoeken en kwam

    > curacao naar boven, maar dat ziet mijn man niet zo

    > zitten ;)

    >

    > We hebben geen spaargeld, het zou een land moeten

    > zijn waar je redelijk makkelijk iets op zou moeten

    > kunnen bouwen (helemaal opnieuw beginnen)

    > Ook zou het een land moeten zijn die zeer veilig

    > is voor kinderen en waar de criminaliteit ook erg

    > laag is.

    > En voor mij best belangrijk, het weer moet in

    > ieder geval beter zijn als in Nederland.

    > Mijn man heeft alleen een MAVO diploma maar is al

    > ruim 9 jaar bij hetzelfde bedrijf in dienst.

    > Ik heb mijn MBO diploma bijna behaald en helaas

    > weinig werkervaring.

    >

    > Het zou niet vandaag of morgen hoeven maar ben dus

    > echt benieuwd op welk land in mij kan oriënteren.

    >

    > Alvast bedankt!!

    en al iets gevonden naar 6 jaar ?

  • Michael

    er is maar 1 land ter wereld waar je niet alleen gratis kan wonen als buitenlander maar ook nog kan baden in luxe. waar je …. als je de tasl niet spreek alles geregeld word voor je… zelfs alles voor je kinderen word betaald en je huisinrichting… sorry schat…. dat is nederland… de rest van de wereld mket keihard werken om hun lippekes boven water te houden…. maar wens je alle succes van de wereld… je zal het nodig hebben… groetjes mikemans