Emigreren, maar waarheen???

  • Fengzi

    Waarom voel jij je een buitenstaander in NL? Als je in een ander land gaat wonen, dan zal je de eerste maanden en soms zelfs jaren ook een buitenstaander zijn.

  • Pat

    Jullie zijn er al enkele jaren over aan het denken? Maar spaargeld hebben jullie nog niet? Ik stel me zeer de vraag of jullie wel weten aan wat jullie willen beginnen.

    Als op jullie lijstje een paar landen overblijven dan gaan jullie eens een kijkje nemen? En dat gaat allemaal gratis? En de kinderen willen binnen een paar jaar nog steeds mee? Ik gun eenieder hetgeen hij graag wil hebben maar ik heb zeer ernstige bedenkingen met jullie redenen, wensen en manier van voorbereiden…Volgens mij gaan jullie nog aardig opkijken ALS het al ooit zo ver komt. Je kan een droom najagen maar de realiteit haalt je snel in.

    HET land dat aan al jullie eisen voldoet bestaat volgens mij niet. Moest ik mij vergissen, dan hoor ik het heel graag…

    Pat

  • Hans

    effe direct:

    je hebt weinig geld?? geen hoge opleiding..?? en je weet niet precies wat je wilt??

    verder is het zo dat als (volgens mij) de emigratieplannen niet te lang mogen duren…..als je alles binnen 2-3 jaar niet rond krijgt VERGEET het dan en blijf in NL!!

    Niet dat je hals over kop weg moet gaan….maar als het allemaal te lang duurt komt er vaak niks van terrecht. Da's mijn mening.

    Als je geen geld hebt om een eigen bedrijf te starten zul je moeten werken…welnu in de meeste emigratielanden ligt OOK het werk niet voor het oprapen.

    Verder is emigratie zeker een zaak van VOORAF plannen maken…organiseren….en vooruit denken. De tijd dat je met een pungel kleren de wijde wereld in kon trekken en het ergens helemaal kon maken ligt ECHT achter ons..!!

    Zeker binnen de EU landen en de VS/Canada of Australie kun je dat vergeten.

    groetjes

    Hans

  • sacha

    Wat wel mogelijk is, is bijvoorbeeld eerst een camping te runnen als personeel zijnde in Frankrijk, kun je altijd nog terug. Er wordt nog wel eens geregeld gevraagd naar zulke mensen in Frankrijk. Kun je een seizoen proberen en voelen hoe het is om in het buitenland te wonen. Frankrijk is ook niet zo ver, je hebt tegenwoordig geen verblijfsvergunning meer nodig, er is ruimte en voor kinderen een paradijsje!

  • Saska

    Hans wat is een pungel?? leuk woord dat wel haha

  • Hans

    da's een stok met een grote handoek waarin je je kleding gedaan hebt en die knoop je dan vast aan het uiteinde van de stok zodat je die over je schouder kunt dragen…..;-) vroeger zag je dat wel eens bij emigranten en zo….nu hebben we koffers:-)

    trouwens ik weet niet maar mot er niet aan denken ergens in een godvergeten totaal verghrijsd frans dorpje een camping te runnen!!!!!!:-( Is daar wel brood mee te verdienen???? Ik waag het te betwijfelen….ik heb al taloze dramas gezien op TV (ik denk dat je ze ook wel eens gezien hebt)waarin mensen kopje onder gingen in Frankrijk (of Italie) die daar een camping cq. een B & B wilden runnen in een dorpje.

    Misscien leuk voor sommigen..maar zeker niet voor mij. Voor kids lijkt het me sowieso niets…die moeten kunnen interacteren met andere kids…en ie zul je daar weinig zien lijkt me.Bovendien slaat de eenzaamheid gigantisch toe in de winter:-( om maar te zwijgen van bevooradingsproblemen of wegen die onbegaanbaar worden door het slechte weer. Ja weet je…want ook in Frankrijk kan het flink sneeuwen;-)

    Voor zover ik weet vergrijsd het franse platteland in een sneltreintempo waar je U tegen zegt. Lijkt me niet ideaal dus.Zeker niet voor een jong gezin met schoolgaande kids.

    Doe mij dan toch maar een locatoe in de buurt van of in een iets grotere stad….en dan liefst NIET in Frankrijk;-) maar da's mijn mening.

    Hans

  • sacha

    Hans, het gaat hier dus niet om wat JIJ zou willen maar deze twijfelaar. Bovendien blijkt jouw beeld van Frankrijk echt compleet onjuist. Zelf wonen wij al ruim 10 jaar in Frankrijk en het is juist heel goed geregeld voor kinderen en de vergrijzing hangt echt compleet van het gebied af, hier dus allesbehalve aan de orde. Een camping is geen goudmijn, nee, maar er worden wel vaak seizoenskrachten gevraagd en ook als beheerder, dat is al jaren zo, voor veel mensen een leuke bijverdienste op vakantie en zoals ik al zei, een gelegenheid om “tijdelijk” in het buitenland te wonen. Voor een langere vakantieperiode, zonder direct je zekerheden overboord te gooien. Zelf zijn mijn man en ik ook eerst werknemer geweest in o.a. Frankrijk en zijn pas daarna ons eigen bedrijf begonnen. We zijn letterlijk met 0 begonnen. Ons bedrijf draait, in tegenstelling tot wat je op tv soms ziet, als een trein. Als je geen spaargeld hebt en weinig werkervaring, is het gewoon een reële mogelijkheid, jij biedt helemaal géén perspectief geloof ik. Jouw mening is persoonlijk, de mijne ook, en ik heb veel liever de Frase mentaliteit, landschap en alles wat erbij hoort dan die van welk land dan ook.

  • Sophia

    Ik dacht dat een pungel een knapzak heet, maar misschien zijn daar meer woorden voor. Maar dat terzijde…

    Verder ben ik het met bijna iedereen hier wel eens, emgreren om de verkeerde redenen is ALTIJD een teleurstelling. Het gras is elders altijd groener, en je ziet overal dezelfde tendensen die Twijfelaar als belangrijkste reden voor onvrede noemt. Waar is het leven in deze moderne tijd nu niet hectisch? Een hutje in de rimboe bestaat echt niet meer hoor… het is nergens echt ANDERS. Wat dat betreft is de wereld nu toch wel veel kleiner dan vroeger.

    Als jullie ECHT serieus zijn over emigreren, kies dan een land waarvan je de taal al spreekt, ga er eens een maandje of twee naar toe en kijk of het wat is. Kijk ook of het de kinderen aanspreekt, niet in de zin van “zon strand en zee” maar is er voldoende scholing mogelijk, leeftijdgenoten, medische zorg.

    Om dit prikbord te gebruiken als klankbord is wel leuk, maar zie het meer als advies hoe je een emigratie NIET moet aanpakken dan een lijst met volmaakte landen… want DE ideale emigratieplek is er niet. Het is wat je ervan maakt.

  • Marjorie

    Auteur: Pat (—.200-82-88.telecom.net.ar)

    Datum: 07-04-2008 14:29

    Jullie zijn er al enkele jaren over aan het denken? Maar spaargeld hebben jullie nog niet? Ik stel me zeer de vraag of jullie wel weten aan wat jullie willen beginnen.

    Als op jullie lijstje een paar landen overblijven dan gaan jullie eens een kijkje nemen? En dat gaat allemaal gratis? En de kinderen willen binnen een paar jaar nog steeds mee? Ik gun eenieder hetgeen hij graag wil hebben maar ik heb zeer ernstige bedenkingen met jullie redenen, wensen en manier van voorbereiden…Volgens mij gaan jullie nog aardig opkijken ALS het al ooit zo ver komt. Je kan een droom najagen maar de realiteit haalt je snel in.

    HET land dat aan al jullie eisen voldoet bestaat volgens mij niet. Moest ik mij vergissen, dan hoor ik het heel graag…

    Pat

    ________________

    Ik wil graag ook iets zeggen,anderen hebben dat ook al gedaan dus ik ook graag,behalve het feit dat u wel tips heeft,kom je op mij over als een arrogant figuur die werkelijk alles beter weet omdat ie toevalling in the middle of nowhere woont,misschien mag het een onsje minder.Bedankt alvast.

  • ¿

    …ohhh, leuk gezegd meid! Kom maar op met die lekkere gefundeerde kritiek van je! Kind, hoe KOM je erop??? Dapper hoor!!!

    LOL