Emigreren, maar waarheen???

  • Marjorie

    Dank u.

  • Pat

    Beste Marjorie,

    Jij mag van mij gerust je zegje doen hoor. Ik zeg gewoon wat ik denk zonder daarbij na te denken of ik met mijn woorden iemand tegen het zere been schop. Ik ga mijn woorden niet wikken en wegen om ´correct´ te zijn.

    Overigens ben je wel heeeeeel grappig: een Hollander die tegen een Belg zegt dat ie arrogant is. Moest ik echter arrogant zijn, dan zou ik antwoorden in one-liners of in nietszeggende antwoorden zoals jij.

    Ik woon overigens niet in de middle of nowhere en al zeker niet toevallig. Met 20 jaar ervaring in 3 verschillende landen denk ik inderdaad iets te weten over emigreren en vooral over de kosten die het met zich meebrengt.

    Vertel eens wat over jouw ervaringen op gebied van emigreren of behoor jij ook tot de groep dromers.

    Pat

  • Marleen

    Majorie',

    Helemaal met je eens. Die Pat is gewoon een arrogante kwast die het buitengewoon goed met zichzelf getroffen heeft. Hij geeft zelf aan dat hij er gewoon maar alles uitkraamt. Heeft nooit geleerd dat een beetje met stijl te doen. Gewoon schelden is in zijn milieu kennelijk normaal.

    Ik dacht trouwens dat dit prikbord informatief bedoeld was. Helaas van Pat weinig informatie waar mensen om vragen. Zit zich alleen zelf een beetje op de borst te kloppen. Overigens, Pat, ik kom ook uit Belgie.

    En dan zit er op dit prikbord nog zo'n LOLbroek aan wie je gewoon niks hebt.

  • Pat

    Beste Marleen,

    haal jij de scheldwoorden eens uit mijn reacties en zet ze eens bij mekaar.

    En hoezo geen reactie op wat mensen vragen. Ik dacht dat mijn antwoord klaar en duidelijk was. Op de manier dat deze mensen willen emigreren geef ik ze bitter weinig kans op slagen. Geen geld, geen werk en de verkeerde redenen om te migreren. Ik hou overigens niemand tegen om het te proberen. Maar zoals op alle fora horen mensen niet graag de waarheid. Bij de vraagstelling zit meestal het gewenste antwoord reeds in het achterhoofd, o wee diegene die durft iets anders te vertellen.

    Overigens hoezo op de borst kloppen? Met wat? Dat ik in 3 ´vreemde´ landen gewoond heb en nog woon, is gewoon waar. Eén van die drie landen beviel mij overigens absoluut niet.

    Als laatste Marleen, ik kraam niet zomaar iets uit. Jij kan dat vanuit België denken, maar ben je al ooit buiten dat dorp geweest, behalve dan op een All inclusive vakantie?? Zo nu geef ik toch nog de kans om in het vakje ´schelden´ iets te schrijven.

    Op mij komen jij en Marjorie over als stikjaloerse mensen die maar wat graag weg willen maar geen benul hebben waar te beginnen. Op z´n minst heb ik op de vraag geantwoord, zij het misschien niet hetgeen men wilde horen. De enigen die niets te vertellen hebben over dit onderwerp, maar lopen te zeiken(tweede scheldwoord) zijn jullie. Ga ergens anders chatten.

    Pat

  • anne

    Zeg, gaan we dit prikbord vervuilen met armpje drukken? Ieder zijn of haar mening over bepaalde uitspraken, laat het lekker gaan en probeer antwoorden ook eens iets genuanceerder te brengen, is wel zo gezellig.

  • Pat

    Pak in eerste instantie de vervuiler aan. Net zoals je zegt, ieder zijn mening, maar dan wel met recht op antwoord…

    Pat

  • Marjorie

    Vriendelijke vriend,heb zo eens een paar weken zitten meelezen.Ten eerste ben ik niet jaloers,maar meer geinteresseerd,anders zou ik hier niet komen.

    Alleen het feit al dat jij mensen die kritiek hebben op jou antwoorden als “vervuilers van een forum” ziet,geeft mij het voldoende recht om hier de laatste reactie te plaatsen.

  • Marleen

    Zo Pat, ben je een beetje op je pik getrapt. Ik dacht het al. Een minderwaardigheidscomplex van hier tot Tokyo. Even voor jouw informatie. Ik heb de hele wereld afgereisd, heb ook in drie landen gewoond en zit nu al jaren met heel veel plezier in West-Afrika. En zo zullen er wel heel veel mensen zijn die dit prikbord bezoeken. Je denkt zeker dat je de enige bent!!

  • Pat

    Beste Marleen en Marjorie,

    om me ´op mijn pik te trappen´ is veel meer nodig dan een paar woorden van enkele mensen die ik van haar noch pluim ken.

    Ik geef MIJN antwoorden op de vragen die gesteld worden op het forum. Vermits het niet eens een vraag noch van Marleen, noch van Marjorie betrof, tenzij die als ´Twijfelaar´ gepost hebben, stel ik me zeer de vraag waarom dat jullie zich aangesproken voelen door mijn antwoord.

    Mijn minderwaardigheidscomplex … dat valt reuze mee hoor … echt weinig last van.

    Tenslotte nog even meegeven dat ik geen schooljuffrouwachtige opmerkingen nodig heb. Ik geef mijn antwoorden op de vragen die er gesteld worden. Spreekt men mij persoonlijk aan, zal ik ook daar op antwoorden en dat steeds op de manier waarop ik het gepast vind. Bevalt dat niet, ik post steeds onder dezelfde naam, gewoon mijn berichten overslaan…dan slaap je ´s nachts beter.

    Vriendelijke groeten

    Pat

  • Peter

    Ook hier zou ik zeggen dat het absoluut geen zin heeft om mensen naar hun mening te vragen omdat mensen nu eenmaal allemaal andere idealen, vereisten, ambities, waarden en normen hebben.

    Verder is relativeringsvermogen ook belangrijk om een rustpunt in je leven te vinden. Ik vraag me altijd af (na zelfreflectie met eigen emigratie ervaringen) of je nu werkelijk gelukkiger bent. De energie die je in een emigratie steekt kun je ook in eigen land / omgeving investeren en ik denk dat je daar misschien wel meer rendement uit kunt halen.