Wie heeft ervaringen met bevallen in het buitenland?

• BW

Lof voor hen die oceanen en woestijnen overwinnen om ver weg te gaan wonen. Dat alleen al zou ik nooit durven!

En dan ook nog bevallen daar……

Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee. Ik denk wel dat er een onderscheid is tussen de Arabische en Latijns-Amerikaanse landen.

Arabisch zou ik niet doen vanwege te TE grote cultuurverschillen. De manier van doen en denken is in de kern zo anders, dat ik met daar niet prettig bij zou voelen. En ik denk dat je moet doen waar je je het prettigst bij voelt. Durf daarin ook eerlijk tegen jezelf te zijn en volg je gevoel. jij moet straks het werk doen. Zit je op een plek die je eigenlijk tegentaat, dan ga je niet relaxed te klus tegemoet.

Laat in die beslissing alle factoren meewegen.

Ik heb 2 Mexicaanse vriendinnen. Eén is in NL bevallen. Dat viel haar tegen omdat het lang duurde en ze geen pijnbestrijding kreeg. Maar die verhalen hoor je net zo hard van Nederlandse vrouwen die in NL bevallen…… De ander beviel zopas in Mexico. De baby daalde niet genoeg en er was nog een reden waarom de gyn besloot tot keizersnee. Vriendin was kwaad, zij wilde een gewone bevalling. Maar de gyn vond de ingreep echt noodzakelijk. De eerstgenoemde vriendin reageerde daarop juist met ‘waarom heb ik dat niet gehad!???’ Ze informeerde bij een vriendin van haar die gyn is. Die bevestigde dat zowel de gyn in NL als die in Mexico h.i. het juiste had gedaan voor de afzonderlijke gevallen. Met andere woorden: zowel in NL als in Mexico was waarschijnlijk dezelfde beslissing genomen! Afgezien dan van de pijnbestrijding dan misschien, dat weet ik niet precies.

Dit bestrijdt misschien de indruk dat ze in Latijns-Amerika meteen het mes erin zetten, al weet ik natuurlijk niet hoe dat in Argentinië is.

Succes!

BW

(moet over drie weken bevallen in NL)

P.S. Hans for president, dat je toegeeft dat je wat fout zat! Erg gelachen om je medicijnenman.

• NoMother

Ik ben bevallen in de VS en vond het prima.Alleen dat alles op mijn man neerkwam was wat minder, zo sta je na 3 dagen dus weer te redderen want met de mond zegt iedereen van alles toe, in de praktijk komt men pas weken later even naar de baby kijken…voor de rest mag je het zelf uitzoeken.

Het is dus geen feest, dat moet je er zelf maar van maken.Hulp van famillie was er sowieso niet…dat is nou eenmaal zo als je emigreert.

Op de been blijven, is dus het credo, want binnen 1,5 week moet je wel weer de auto in om naar het ziekenhuis te rijden voor na contrôle voor de kleine.

• stippel

Sorry Hans, je hebt gelijk.

Moet ik nog wel effe mailen hoe dat dan was he, op Aruba…

De medische zorg is best goed. Het doet allemaal wat ouderwets (seventies, wow!) aan. Er bestaat een verloskundigenpraktijk die vooral gebruikt wordt door de Nederlandse expats, maar omdat ik een medische indicatie had (eerste was een abruptio, tweede is ingeleid) ben ik voor nummer 3 weer naar de gynacoloog gegaan.

Dit was een heel vakkundige man, maar van menselijke interactie had hij weinig kaas gegeten (oftwel: hij gedroeg zich als een fietsenmaker). Het verwonderde hem ook ten zeerste dat ik geen keizersnee wilde, want de eerste was toch ook een keizersnee? Ja maar de tweede niet! Dus mocht nummer 3 na wat overtuigingskracht ook langs de natuurlijke weg.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. De bevalling ging goed en snel, er werd geen verdoving opgedrongen, hoewel ze daar volgens de verhalen wel veel sneller mee zijn dan in NL. De volgende ochtend kon ik weer naar huis.

Thuis had ik kraamhulp (wordt ook vooral door de expats gebruikt, de lokale kraamvrouwen hebben eigenlijk altijd wel 'n familielid dat bij ze komt kramen).

Verschillen: Baby bij je op de kamer houden in het ziekenhuis is eigenlijk niet gewenst, je moet de eerste 12 uur in je bed blijven liggen, je moet zelf heel duidelijk aangeven dat je borstvoeding wil geven anders gaat er zonder pardon een fles in, en verder allerlei grappige folklore rond kraamvrouwen en babies zoals dat je de eerste weken je haren niet zou mogen wassen, je niet op blote voeten mag lopen anders ‘vat je kou op je baarmoeder’, het hoofd van je baby na zonsondergang altijd bedekt moet zijn als je buiten komt enzovoorts. Daar moet nog maar eens iemand een boek over schrijven!

Verder is het wel mega-relaxed om een baby te zijn in een land waar je nooit meer kleren aan hoeft dan een ‘geklede romper’. En bij voorkeur alleen een luiertje of helemaal in je blootje.

Groetjes,

Stippel.

• Daphne

Wat een toestanden kunnen er ontstaan over een vraag stellen. Hoop maar dat ik het goed doe, voor dat ik voor alles wordt uitgemaakt.

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en woon in Australie. Krijg op korte termijn mijn ‘permanent resident’ visum. Ik krijg dan ook een Medicare verzekering (nationaal van de overheid) en ga hier in Australie bevallen. Mijn man is australisch citizen.

Mijn vraag ik hoe dat zit hier met de nationaliteit van het kindje. Wordt het Australisch, Nederlands of beide?

.

• Judith

Hoi Daphne,

Ik ben sinds 8 maanden geemigreerd en heb voor mijn vertrek bij mijn Nederlandse gemeente nagevraagd over de nationaliteit van mijn kinderen, mocht ik die krijgen in Engeland.

Zij verzekerden mij dat elk kind, die geboren wordt uit een Nederlandse moeder, zal automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen. Het kan, aangezien het in Australie geboren wordt, denk ik ook de Australische nationaliteit krijgen. Het zal dan dus een dubbel nationaliteit kindje worden.

Succes met de bevalling!

Groeten Judith

Daphne schreef:

>

>

> Wat een toestanden kunnen er ontstaan over een vraag stellen.

> Hoop maar dat ik het goed doe, voor dat ik voor alles wordt

> uitgemaakt.

>

> Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en woon in Australie.

> Krijg op korte termijn mijn ‘permanent resident’ visum. Ik

> krijg dan ook een Medicare verzekering (nationaal van de

> overheid) en ga hier in Australie bevallen. Mijn man is

> australisch citizen.

>

> Mijn vraag ik hoe dat zit hier met de nationaliteit van het

> kindje. Wordt het Australisch, Nederlands of beide?

>

> .

• Evelien

Hoi Patricia,

Ik ben ook zwanger, bijna 8 maanden en woon ook in Argentinië. Alhoewel je bericht al wat ouder is, ben erg benieuwd hoe het met je bevalling is gegaan en of je nog steeds in Argentinië woont.

Ik heb hier een verloskundige gezocht, maar word een beetje moedeloos van alle negatieve (Argentijnse) reacties. Jouw ervaringen lijken me erg interesant!

Vriendelijke groet en hoop snel een e-mail van je te mogen ontvangen,

Evelien

• corine

Hoi,

Standaard een tetanusprik tijdens je zwangerschap?

Ik trapte per ongeluk in een spijker toen ik zwanger was en de dokter moest toch wel eerst opzoeken of ik wel een tetanusprik mocht krijgen…

Groetjes Corine

• Patries

Hoi Evelien,

Ben al een poosje niet meer op dit prikbord geweest en dus zie ik je berichtje laat. Mijn ervaring is uiteindelijk positief….en ja ik woon nog steeds in Argentinie.

Stuur me je email adres door en ik stuur je een mailtje.

Ik vind het zowiezo leuk om ervaringen uit te wisselen maar liever buiten het prikbord om.

Groetjes Patries

• Esmeralda

Hoi Patricia,

Allereerst bedankt voor je mening over bevallen in argentinie, erg fijn om te lezen! Ik hoop dat je mijn reactie nog leest en hopelijk tijd hebt voor een korte reply :).

Ik ben Nederlands maar ga in Argentinie bevallen, ik ben nu 9 weken en op zoek naar het juiste ziekenhuis/verzekering en dokter. Je bevestigde mijn vermoeden dat in Argentinie sneller tot een keizersnede wordt overgegaan en ik ben daarom op zoek naar een dokter die een natuurlijk bevalling als prioriteit heeft. Het is lastig om dit bij ziekenhuizen na te gaan want ik krijg het zelfde antwoord “ze zijn allemaal even goed” en niemand doet een aanbeveling over welke arts daadwerkelijk het beste voor heeft met een natuurlijke zwangerschap.

Heb jij tips, adviezen en/of aanbeveling? Hoe kan ik het beste die dokter vinden, welke organisatie heb jij gebruik van gemaakt? Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt voor je reactie :)!!

Mvg,

Esmeralda

• Patries

Hoi Esmeralda,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Tja het is moeilijk iemand te vinden…..we hebben ook gevraagd bij kenissen en toevallig bij de eerste tip al terecht gekomen bij een arts die voor natuurlijke bevallingen is, eveneens het ziekenhuis al op de website stellen ze dat het belangrijk is een zo natuurlijk mogelijke omgeving voor de vrouw en te willen voldoen aan de wensen van de vrouw.

Ik woon in BsAS maar niet in Capital, dus ken eigenlijk geen arts in Capital. Overigens als je bij iemand een afspraak maakt en bij de eerste afspraak heeft hij/zij het al over een keizersnede dan weet je zeker dat het geen “natuurlijke” arts is.

Ik ben eerst bij een arts geweest via mijn ziektekostenverzekering en daarna navraag gedaan bij vrienden. Ik werk dus heb een ziektekostenverzekering via mijn werk. Goede maatschappijen zijn OSDE en Swiss Medical. Probeer in je omgeving te vragen naar ervaring.

Kan je helaas niet echt concreet helpen. Maar ik begrijp heel goed je bezorgdheid.

Succes en als je iets anders of meer wil weten, schrijf dan maar.

Groetjes Patries