Lof voor hen die oceanen en woestijnen overwinnen om ver weg te gaan wonen. Dat alleen al zou ik nooit durven!
En dan ook nog bevallen daar……
Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee. Ik denk wel dat er een onderscheid is tussen de Arabische en Latijns-Amerikaanse landen.
Arabisch zou ik niet doen vanwege te TE grote cultuurverschillen. De manier van doen en denken is in de kern zo anders, dat ik met daar niet prettig bij zou voelen. En ik denk dat je moet doen waar je je het prettigst bij voelt. Durf daarin ook eerlijk tegen jezelf te zijn en volg je gevoel. jij moet straks het werk doen. Zit je op een plek die je eigenlijk tegentaat, dan ga je niet relaxed te klus tegemoet.
Laat in die beslissing alle factoren meewegen.
Ik heb 2 Mexicaanse vriendinnen. Eén is in NL bevallen. Dat viel haar tegen omdat het lang duurde en ze geen pijnbestrijding kreeg. Maar die verhalen hoor je net zo hard van Nederlandse vrouwen die in NL bevallen…… De ander beviel zopas in Mexico. De baby daalde niet genoeg en er was nog een reden waarom de gyn besloot tot keizersnee. Vriendin was kwaad, zij wilde een gewone bevalling. Maar de gyn vond de ingreep echt noodzakelijk. De eerstgenoemde vriendin reageerde daarop juist met ‘waarom heb ik dat niet gehad!???’ Ze informeerde bij een vriendin van haar die gyn is. Die bevestigde dat zowel de gyn in NL als die in Mexico h.i. het juiste had gedaan voor de afzonderlijke gevallen. Met andere woorden: zowel in NL als in Mexico was waarschijnlijk dezelfde beslissing genomen! Afgezien dan van de pijnbestrijding dan misschien, dat weet ik niet precies.
Dit bestrijdt misschien de indruk dat ze in Latijns-Amerika meteen het mes erin zetten, al weet ik natuurlijk niet hoe dat in Argentinië is.
Succes!
BW
(moet over drie weken bevallen in NL)
P.S. Hans for president, dat je toegeeft dat je wat fout zat! Erg gelachen om je medicijnenman.