Wie heeft ervaringen met bevallen in het buitenland?

• patricia

No problem:-)

• Sophia

Lol, zo zie je maar weer, er zijn gelukkig toch nog verschillen tussen de twee sexes :) Ik begrijp sommige mannenzaken ook niet… maar daar gaat deze discussie niet over. :D

• Bianca

Ik heb niet gezegd dat mijn relatie met schoonzussen niet super is: het zijn stuk voor stuk schatjes maar het grote nadeel is dat er een enorm verschil is in de belevingswereld. Dat heeft natuurlijk te maken met het cultuurverschil.

En als het echt moet dan staan zij voor 200% voor mij klaar!

• patricia

sorry, verkeerd begrepen uit je stukje dat je ze vaker ziet dan je lief is……

want als je zo ver weg woont is het wel fijn als je relatie met je schoonfamilie goed is:-)

Patries

• Bianca

Nou ja, ik zie ze elke week en dat vind ik soms meer dan genoeg, heb er ook niet altijd zin in en als dat zo is, ga ik gewoon niet mee.

Groet,

Bianca

• patricia

nou dat is dan weer iets wat hier absoluut niet kan.

Je gaat hier altijd als stelletje ergens naartoe…..geen zin hebben en je partner alleen laten gaan nee dat wordt als heel vreemd ervaren.

Soms zie ik ook stelletjes, en zij is dan bijvoorbeeld heel moe en hij wil nog naar die en naar die en naar die, en dan denk ik waarom gaat zij gewoon niet lekker naar huis, maar ja dat is niet zo netjes…………

een reunie van mijn man met zijn ex-collega's, ik heb zoiets ga lekker alleen maar nee dat kan hier niet.

hihi zo zie je maar cultuurverschillen…….hier is familie mega belangrijk (het italiaanse bloef) dus minstens in het weekend of vaker indien je dichtbij woont, zit je bij elkaar…..en niet gaan zit er niet in. Vele nederlanders die in Argentinie komen wonen met argentijnse partner moeten erg wennen aan dit nieuwe ritme:-)

Patries

• Bianca

Dat is hier ook zo dus wat dat betreft is er geen verschil, hoewel: ik ben Nederlandse (oke, wel een halfbloed maar toch) en dus vind ik dat ze dat moeten respecteren. Ze vragen dan wel de volgende keer waarom ik er niet bij was.

Tja, ik kan moeilijk zeggen dat ik het gewauwel over de prijzen van groenten en fruit mij geen ene bal kan schelen of dat ik me te pletter verveel bij hen (deels vanwege de communicatie, deels omdat ik zo ontiegelijk lang bij hen plak als wij daar eenmaal zitten). Hubbie heeft er geen last van wat die babbelt de hele dag wel door.

Het is hier nl de gewoonte om naar het huis van de familie te gaan, in dit geval van (schoon)vader waar iedereen bij elkaar komt.

Als zij mij echt missen dan kunnen ze ook bij mij langs komen, maar dat gebeurt niet zo snel :D

• stippel

Djiez, Hans wat ben jij een stuk vreten! Ga ergens anders lopen zieken! Trol!

Ik heb ervaring met bevallen in het buitenland Aruba en dat bevalt prima.

• Bianca

Vertel vertel vertel!!!

• Hans

Dit is al verleden tijd, heb mijn excuses al aangeboden. En dan hoef je nog niet te schelden, doe je maar bij je in de straat. En of jouw bijdrage ‘ bevallen in Aruba bevalt prima ’ iets is om wijzer van te worden.