Waar wil jij het liefste naar toe ? ( 55 + reacties >> )

• Hans

ik krijg een beetje de indruk dat sommige mensen het emigreren vergelijken met op vakantie zijn ergens.

skieen in Canada?? leuk…maar er zal toch gewerkt moeten worden…;-) Ik denk dat je per saldo minder vrije tijd zult hebben in Canada dan in NL…!!! Maar daar kom je zelf wel achter.

Lekker uitrusten op je veranda in kenia….leuk…..maar er zal toch gewerkt moeten worden…cq. centjes verdienen.

Verder ligt het er ook aan WAAR je naar toe wilt….en welke persoonlijkheid je zelf hebt. Hoe je het ook went,draait of keert….ER ZAL GEWERKT MOETEN WORDEN!!!!!!!!!!! Niemand zal hier op deze site echt RIJK zijn…en dan bedoel ik een paar miljoen euros hebben….want dan kun je natuurlijk overal leven waar je wilt. Ook het wegtrekken van gepensioneerden is NIET gelijk aan emigeren,omdat zij een vast inkomen krijgen uit NL….dus NIET hoeven na te denken hoe er volgende week geld is voor de huur….voor de school vd kids of voor de telefoonrekening. Want tsja…volgende maand zal de AOW en/of het pensieon er toch weer opstaan op die bankrekening;-)

persoon X vindt een oude boerderij ergens in de middle of nowere geweldig in Frankrijk……ik mot er NIET aan denken!!!

Weer iemand anders voelt zich kiplekker in een flatje 8 hoog ergens in downtown Tokio…..Ik mot er niet aan denken!!!!!vredelijk gewoon. (ja ik ben in 2004 in japan geweest voor mijn werk) Nogmaals: ik vind Jappanners vreselijke mensen….:-( maar das MIJN mening. Verder is er alles mega duur….en tjokvol…en alles super hectisch:-( Als ikd aar zou wonen was ik binnen 6 mnd rijp voor een rusthuis! Het percentage zelfmoorden is dan ook nergens zo hoog als in japan…!!!! Need I say more?

en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

succes verder met het emigreren…zeker iets dat je NIET op een blauwe maandag morgen moet doen. veel mensen zijn er jaren mee bezig eer ze de stap zetten. En dan praat ik niet over effe een jaarte eruit backpacken in Australie of zo….;-) of een half jaartje bartender spelen op Curacoa….;-) Dat is in mijn opinie geen emigratie.

succes.

Hans

• Eric S'pore

Hans,

dit ging over WISHFUL THINKING, zoals Sophia in de eerste posting aangaf.

Je kunt ook gaan skien als je ergens woont, hoeft niet op vakantie te zijn? ;-)

Eric

• Sophia

Hi NoMother, das wel een beetje zwart wit hoor, waar wij wonen (Creston BC) ligt gemiddeld maar één of twee weken sneeuw in de hele winter! En geïsoleerd is het hier niet, ok, grote stad (en dan bedoel ik ter grootte van internationaal vliegveld) is zes uur rijden hiervandaan, maar ons “dorp” van 5000 inwoners heeft twee reuze grote supermarkten waar je meer kan krijgen dan in de Nederlandse en een leuk winkelcentrum…

• Sophie

Hans schreef:

>

> skieen in Canada?? leuk…maar er zal toch gewerkt moeten

> worden…;-) Ik denk dat je per saldo minder vrije tijd zult

> hebben in Canada dan in NL…!!! Maar daar kom je zelf wel

> achter.

>>

> Verder ligt het er ook aan WAAR je naar toe wilt….en welke

> persoonlijkheid je zelf hebt. Hoe je het ook went,draait of

> keert….ER ZAL GEWERKT MOETEN WORDEN!!!!!!!!!!! Niemand zal

> hier op deze site echt RIJK zijn…en dan bedoel ik een paar

> miljoen euros hebben….want dan kun je natuurlijk overal

> leven waar je wilt. Ook het wegtrekken van gepensioneerden is

> NIET gelijk aan emigeren,omdat zij een vast inkomen krijgen

> uit NL….dus NIET hoeven na te denken hoe er volgende week

> geld is voor de huur….voor de school vd kids of voor de

> telefoonrekening. Want tsja…volgende maand zal de AOW en/of

> het pensieon er toch weer opstaan op die bankrekening;-)

>>

> en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

>

> succes verder met het emigreren…zeker iets dat je NIET op

> een blauwe maandag morgen moet doen. veel mensen zijn er

> jaren mee bezig eer ze de stap zetten. En dan praat ik niet

> over effe een jaarte eruit backpacken in Australie of

> zo….;-) of een half jaartje bartender spelen op

> Curacoa….;-) Dat is in mijn opinie geen emigratie.

>

> succes.

>

> Hans

Uiteraard hebben wij goed overdacht hoe emigratie in mekaar zit, Hans. Wat ik met mijn vrije tijd doe, moet ik zelf weten. Werken vind ik toevallig erg leuk en doe ik ook graag: komt goed uit dus! Denk niet dat je mij kent door een reply met dat “maar daar kom je zelf wel achter”.

• Sophie

Precies, daar ging het mij ook om. Skieen kan ook prima in een weekend of op een avond.

• Sophia

Waar wil je naar toe in BC Sophie? Ben je er al geweest?

• Niels

Ik zat in Pretoria, beviel goed (neem aan Joke dat je mij bedoelt, niet Hans).

• Niels

Van lange zomeravonden in NL heb ik de laatste jaren weinig genoten, voelde voortdurend de stress van “dit moet nog, dat moet nog”. Ik kreeg met moeite een vaste baan, heb ook als zelfstandige/freelancer gewerkt, dat was voortdurend werken, naar toekomstig werk zoeken, en administratie waarmee de overheid je opzadelt bolwerken.

Prachtige natuur is er best wel maar had altijd het gevoel dat ook half Nederland op het idee gekomen was die natuur op te zoeken als ik dat deed.

De Randstad is overvol geworden. File´s op de wegen, volle treinen. Dien je in te calculeren ivm werktijd, dus desnoods om 4 uur op om om 9 uur ergens te zijn. Een zaterdag in hartje Amsterdam (Kalverstraat), ik word er halfgek, krijg neigingen om om me heen te slaan “geef me de ruimte alsjeblieft”. Ik trek graag baantjes in het zwembad, vond met moeite een zwembad dat niet altijd overvol is en waar dat rustig kan (Bijlmerzwembad, kwamen weinig mensen)

Steden in NL zijn zeker mooi, geef ik toe.

Oude zekerheden zijn verdwenen, marktwerking is in de plaats gekomen, dit heeft de mensen bot, kil en competitief gemaakt. En er zijn er ook die je op een smerige manier een loer willen draaien als ze dat profijt oplevert, zo heb ik ervaren.

• Joke.

Sorry, ja.

• Mike

wat een kutland Canada….bah..ik wou me hond er nog niet begraven laten!

veel te koud….te eenzaam….en de zorg is er mega duur!!

lekker tot je 72e werken;-)

LOL

Mike.