ik krijg een beetje de indruk dat sommige mensen het emigreren vergelijken met op vakantie zijn ergens.
skieen in Canada?? leuk…maar er zal toch gewerkt moeten worden…;-) Ik denk dat je per saldo minder vrije tijd zult hebben in Canada dan in NL…!!! Maar daar kom je zelf wel achter.
Lekker uitrusten op je veranda in kenia….leuk…..maar er zal toch gewerkt moeten worden…cq. centjes verdienen.
Verder ligt het er ook aan WAAR je naar toe wilt….en welke persoonlijkheid je zelf hebt. Hoe je het ook went,draait of keert….ER ZAL GEWERKT MOETEN WORDEN!!!!!!!!!!! Niemand zal hier op deze site echt RIJK zijn…en dan bedoel ik een paar miljoen euros hebben….want dan kun je natuurlijk overal leven waar je wilt. Ook het wegtrekken van gepensioneerden is NIET gelijk aan emigeren,omdat zij een vast inkomen krijgen uit NL….dus NIET hoeven na te denken hoe er volgende week geld is voor de huur….voor de school vd kids of voor de telefoonrekening. Want tsja…volgende maand zal de AOW en/of het pensieon er toch weer opstaan op die bankrekening;-)
persoon X vindt een oude boerderij ergens in de middle of nowere geweldig in Frankrijk……ik mot er NIET aan denken!!!
Weer iemand anders voelt zich kiplekker in een flatje 8 hoog ergens in downtown Tokio…..Ik mot er niet aan denken!!!!!vredelijk gewoon. (ja ik ben in 2004 in japan geweest voor mijn werk) Nogmaals: ik vind Jappanners vreselijke mensen….:-( maar das MIJN mening. Verder is er alles mega duur….en tjokvol…en alles super hectisch:-( Als ikd aar zou wonen was ik binnen 6 mnd rijp voor een rusthuis! Het percentage zelfmoorden is dan ook nergens zo hoog als in japan…!!!! Need I say more?
en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
succes verder met het emigreren…zeker iets dat je NIET op een blauwe maandag morgen moet doen. veel mensen zijn er jaren mee bezig eer ze de stap zetten. En dan praat ik niet over effe een jaarte eruit backpacken in Australie of zo….;-) of een half jaartje bartender spelen op Curacoa….;-) Dat is in mijn opinie geen emigratie.
succes.
Hans