Engeland, zuid-westen, heerlijk de taal, cultuur, winkels…. gezellig naar de pub met vrienden en dan de mooie kustlijn, met zijn spannende verhalen.
Mijn lijstje:
1) Paraguay
2) Peru
3) Bahamas (maar wel met heel veel geld;-)
4)Panama (als ik echt oud ben….)
5)IJsland (hier ook weer met heel veel geld….)
OOK nog effe wat landen waar ik absoluut NIET zou willen wonen…cq. mijn hond NIET zou willen begraven:
1: de complete arabische wereld
2)USA
3)Frankrijk (vanwege de mensen….)
4)Afrika (minus misschien Zuid-Afrika…)
5) Japan…echt vreselijkeeeeee mensen….:-(
cheers.
Hans.
(voorlopig nog gedoemd om in dit vreselijke Duitsland te moeten blijven maar gelukkig niet meer zo lang:-)
Hans schreef:
>
> OOK nog effe wat landen waar ik absoluut NIET zou willen
> wonen…cq. mijn hond NIET zou willen begraven:
> 1: de complete arabische wereld
> 2)USA
> 3)Frankrijk (vanwege de mensen….)
> 4)Afrika (minus misschien Zuid-Afrika…)
> 5) Japan…echt vreselijkeeeeee mensen….:-(
>
> cheers.
>
> Hans.
>
Ben je weleens in deze landen geweest die op je zwarte lijst staan? Ik vond de mensen in Japan namelijk erg aardig en gastvrij toen ik er op bezoek was. Om nu de hele arabische wereld af te schrijven lijkt me ook rigoreus. Israel en Libanon zijn op zich best mooi, en Egypte met zijn eeuwen oude cultuur kun je toch ook niet zomaar afschrijven? Wat zou je zeggen van een mooie stad als Dubai? Een aantal afrikaanse landen staan ook hoog op mijn lijst van favoriete landen. In de USA heb ik ook nooit te klagen gehad, om eerlijk te zeggen ben ik nog niet echt een land tegengekomen waar ik absoluut niet zou willen wonen.
Hoewel ik het best naar mijn zin het waar ik nu zit, zou ik als ik opnieuw moest emigreren bijvoorbeeld wel mijn oude dag in het Tukuyu gebied in het zuiden van Tanzania willen doorbrengen. Een leuk huisje op de berghelling tussen de theeplantages. Vriendelijke mensen, langzaam tempo, heerlijk.
Ik wil heel graag weer terug naar Nederland. Heerlijke lange zomeravonden, prachtige natuur, heel veel dingen om te doen (musea, pretparken, zwembaden, mooie steden bekijken), er is alles te koop voor een redelijke prijs, gratis en goed onderwijs en last but not least heel erg open mensen die altijd eerlijk tegen je zijn.
Dat ik dit nog eens zou schrijven, had ik een paar jaar geleden nooit geloofd.
Je bent het aardig aan het verromantiseren, zie ik.
Zo dacht ik ook na drie jaar Afrika.
Appie Heijn weer om de hoek, alles in redelijk reis afstand, familie en vrienden weer terug, alles bekend………het benauwde ons allemaal binnen een paar maanden.
Maar als je het niet naar je zin hebt waar je nu zit, dan krijg je dat.
Ik vind het wel grappig om te herkennen.
Joke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?