Emigratie is lef hebben.

• Willie

Dit ben ik helemaal met je eens Sophia. Ook wij geven vaak aan dat Hongarije niet het land van melk en honing is. Dit wordt ons niet in dank afgenomen, want dan zijn wij negatief. Men zegt dan dat de mensen hier zo vriendelijk en gastvrij zijn en deels is dat ook waar. Alleen de meeste mensen hebben hier een tweede huis en vergeten dat ze de taal niet beheerrsen en daardoor ook niet goed begrijpen wat de mensen zeggen. Zodra men hier definitief woont en de hongaar door heeft dat er geen geld meer aan die buitenlander te verdienen valt is de vriendelijkheid ed verdwenen. Bovendien is de mentaliteit hier dat zodra er iets fout gaat altijd een ander schuld heeft en nooit men zelf. Maar ondanks dat willen wij absoluut niet terug naar Nederland. Ook is het hier de gewoonte als je bv in een ziekenhuis belandt om de arts en het verplegend personeel een zogenaamd dankgeld te geven, want anders wordt je aan je lot overgelaten. Dit komt volgens mij vooral voort uit het feit dat de salarissen hier te laag zijn voor deze beroepen.

Willie

• Beloega

Ik heb gehoord dat er nagedacht wordt over een soort centre parcs op de maan (echt waar!),een mega grote koepel van tig vierkante kilometer,dit wordt serieus bekeken en zou over 20-30 jaar realiteit moeten worden,how low (or high in dit geval :D) can you go !

Gehoord op bnr nieuwsradio een week of 7 terug.

Echt ziek.

• pierre

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, Sophia en Willie, ik ben idd niet erg tactisch geloof ik, excuses daarvoor. Ik voel me ook eigenlijk geen nederlander meer….

• Joke.

Wat voel je je dan wel, Pierre? :)

• pierre

Wat dacht je? Fransman natuurlijk! Ik ben er echt trots op als de fransen weer eens acties voeren, dan doe ik ook mee als het in de buurt is. Als er voetbal is tussen nederland-frankrijk (ik hou niet van voetbal hoor) dan ben ik toch voor de Fransen. Haha!

• Sophia

Ziek? Och meer een kwestie van lef hebben :D:D:D:D:D

Sorry, kon het niet laten… maar inderdaad, grappig nieuwsbericht.

Sophia

http://ikwilemigreren.info

• Sophia

Speciaal voor Beloega en anderen die de stap nog gaan maken:

Dit vond ik wel een leuk artikel dat denk ik goed de wat minder bekende aspecten van emigreren beschrijft: http://www.rvi.be/rvi_master/insite/rvi_insite_bewustemigreren_a/index.shtml

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Sophia

http://ikwilemigreren.info

• Beloega

Gelukkig hebben wij allebei zelfvertrouwen,en zijn ook nog flexibel.:D

• Sophia

Goed zo! Dat is de juiste instelling! :D

Mocht je de eerste zijn die zich op de maan vestigt dan kom ik je ZEKER opzoeken! :D

• stippel

Toch nog effe wat he Beloega, het lijkt er op dat je het allemaal prima voor elkaar hebt en ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om veel belasting te betalen, maar reken er maar niet op dat er iets voor je geregeld is als je op dat tropische paradijs iets overkomt. Of een gehandicapt kind krijgt of op een andere manier een loer gedraaid wordt door het leven. Die dingen gebeuren. Kun je daar mee leven?

Om nog maar te zwijgen van uitslag onder je oksels en schimmel tussen je benen van het fijne tropische klimaat? Ja lieve mensen, Sinterklaas is het hele jaar te vinden in het Caribisch gebied ;-)

Ach ik ben niet bitter of zo en ik beschouw mijn emigratie/remigratie echt niet als een mislukking. Maar graag wat realiteitszin. Nederland is helemaal zo slecht nog niet. In heel veel landen is het hebben van keuzes een luxeprobleem.

Beloega, ga er voor!