Emigratie is lef hebben.

• Beloega

Steeds lezende de afwegingen en de twijfel over emigratie,daar is duur,daar is duur,en dat land is nog duurder,het volgende:

In Nederland betaal je als Nederlander in loondienst en zeker in full time dienst een gigantisch bedrag aan loonbelasting,dat zal de komende jaren alleen maar toe gaan nemen,ja de normale loonbelasting van 42% heb ik het over,tuurlijk is alles goed (overdreven?) geregeld in Nederland,werkend leren en andersom,faciliteiten etc etc,begeleiding,noem maar op,maar vergeet niet dat je daar als Nederlander ELKE MAAND voor betaald als je werkt in dit land,indirect betaal je deze faciliteiten dus zelf,via die honderden euro's die je maandelijks automatisch naar de schatkist brengt.

Ik vindt Nederland een bekrompen,hypocriet,beetje zielig landje worden.

• NoMother

Mijn advies; emigreer naar de gaza strook, dáár heb je het vast beter naar je zin jôh.

• pierre

Beloega, ik begrijp niet helemaal waarom je nederland zo erg vindt, maar als je je ergert aan de overheid, dan kun je dat in elk land waarschijnlijk wel, want het is nergens perfect. Het grote belang van emigreren is vooral de mogelijkheid om “vrijer” te wonen, andere mentaliteit en omgeving en klimaat wat ons betreft. Het financiele gedeelte is alleen maar praktische bijzaak en zal geen gezond motief zijn om te emigreren.

• Bianca

Ik ben wel met jouw stelling eens dat je lef moet hebben om te emigreren maar ook doorzettingsvermogen is een groot goed en een zak met geld is ook niet verkeerd.

• Joke.

Voorlopig heb je nog steeds je adres in Nederland. :D

Misschien toch tijd om zelf ook de stoute schoenen aan te trekken?

Joke.

• pierre

Iedereen die in Nederland een huis te verkopen heeft, kan er algauw op vooruitgaan in het buitenland. Maar dan komt de rest!

• Sophia

Woon je in Nederland Beloega? Dan kan ik alleen maar zeggen… dan heb je makkelijk praten.

Als je daadwerkelijk ergens anders woon dan kan ik je garanderen dat je er binnen een jaar anders tegenaan kijkt… Misschien niet VEEL anders, maar wel IETS anders.

Sophia

http://ikwilemigreren.info

• Sophia

En daar wil ik nog aan toevoegen: ja het is lef hebben maar het is ook (meer ngo zelfs) een kwestie van afwegingen. Heb je een gezin? Willen die wel weg? Zoek je avontuur? Of wil je liever wat zekerheid? Heb je een zak geld waar je even op kan teren? Niet elk land zit met smart op je te wachten namelijk.

Sophia

http://ikwilemigreren.info

• Beloega

NoMother: hebben ze in de Gazastrook ook palmbomen :D

Pierre:ik ben het volkomen met je eens,misschien had ik niet zo over geld moeten zeuren,dat is tenslotte nog een bepaald taboe in dit landje.Maar welke rest heb je het over,ieder land heeft zijn eigen dingen,dat het voor sommige mensen tegen is gevallen,dat hele emigreren,betekent niet dat dat in dat andere land ook zo en voor iedereen is.

Joke:wees gerust,dit gaat zeker goedkomen.

Sophia: je klinkt aardig teleurgesteld in jou emigratieverhaal,ik ga je website direct bezoeken,eens kijken wat het probleem is.

En wat wij zoeken is: een andere mentaliteit van leven.Emigreren zullen wij niet doen om rijk te willen worden,ja rijk in de zin van meer kennis van de andere cultuur,en mensen die nog iets voor elkaar over hebben.

Avontuur kan je krijgen,zekerheid is altijd een gok met emigreren.Begrijp alleen niet helemaal waarom ik makkelijk praten heb omdat ik hier woon,hoe bedoel je dit,Sophie ?

• Bianca

Nou dat hadden wij dus niet…