1. De buren mogen best iets zeggen als de hond in de tuin loopt. Ik bied dan netjes m'n verontschuldigingen aan en repareer het hek zsm en zorg dat de hond niet meer weg kan. Maar waarom zou ik niet mogen hopen ooit een huis te kunnen vinden waar zoiets niet kan gebeuren? Ik vind het gewoon vervelend als anderen last van me hebben, dat zoek ik gewoon liever niet op.
2. Waarom zou ik niet iets mogen zeggen als ik elke dag keiharde muziek naast me heb? Ik klaag trouwens niet eens bij m'n buren, maar ga gewoon een eind verderop zitten. Alsof het egoistisch is als je van stilte en het genieten van de natuur houdt zonder Frans Bouwer!
3. Wat betreft thuisscholing en de opvoeding van mijn kinderen. Uw mening is niet alleen achterhaald, maar ook op niets gebaseerd. Uit onderzoek blijkt dat kinderen die thuis geschoold zijn niet alleen academisch, maar ook op sociaal-emotioneel gebied veel verder zijn dan schoolgaande leeftijdsgenootjes. Geisoleerd worden ze absoluut niet! Integendeel, ze zien erg veel andere kinderen, zitten alleen niet dagelijks opgesloten tussen dezelfde 4 muren met hetzelfde groepje kinderen. In plaats daarvan leren ze veel meer, zowel van mij als van anderen en leren ze omgaan met iedereen, mensen en kinderen in alle soorten, vormen, maten, culturen etc. Ze worden niet ergens weggehouden. Misschien dat u beter eerst eens wat onderzoek kunt doen voor u zulke onzin uitkraamt?
4. Ik kan prima omgaan met andere mensen (behalve dan met mensen zoals u die onzin uitkramen en veroordelend zijn terwijl ze absoluut geen kennis van zaken hebben en de plank misslaan). Mijn kinderen zijn heel lief en sociaal. Ze leren namelijk dat iedereen gelijk is (en niet dat er stomme kinderen zijn omdat ze dik, lelijk of van een andere nationaliteit zijn) en dat is iets wat ze op school zeker niet meekrijgen! Als hier kinderen spelen (soms heel veel tegelijk) merk ik juist dat zij groepjes kinderen met elkaar laten spelen die op school lijnrecht tegenover elkaar staan. Ze begrijpen niets van kliekjes e.d. Ik heb zelf veel vrienden/kennissen en heb niets gezegd over de mensen hier, behalve dan over de muziek van de buren (die overigens verder heus wel aardig zijn)! De wereld hoeft niet naar mijn pijpen te dansen en zal dat nooit doen. Maar waarom niet proberen een plaatsje te zoeken waar we ons beter op onze plaats voelen?
Uw reactie slaat kant nog wal en ik verklaar mezelf hier voor gek dat ik vijf minuten van mijn tijd aan u verspild heb, maar goed… Ik heb het nu geschreven, dus ik plaats het maar.