Emigreren naar Panama, HELP!

• Pat

Hoi Astrid,

ik lees dit bericht na het versturen van het onderstaande. Toch nog even een reactie. Ik begrijp enigszins je frustratie. Alles lijkt geregeld in Nederland, tot je zelf een vraag hebt en dan blijk je in een uitzonderingspositie te zitten. Je zal beslist niet de enige zijn, maar dat is uiteraard een magere troost. Wat betreft de leerplicht ben ik voorstander, wat betreft de schoolplicht niet zo zeer. Voor 10% van de kinderen zou thuisonderwijs veel beter zijn, maar goed, het is nu eenmaal niet zo.

Ik hoop voor jullie dat je kan vinden wat je zoekt.

Succes verder

Pat

• Patricia

Ik snap niet waarom je zo grof reageert. Ik geef gewoon eerlijk aan dat ik er niet zo goed over kan oordelen en ik zeg helemaal niet dat ik jouw verhaal in twijfel trek…..

Argentina staat in de top 10 van de beste landen om in te wonen volgens internationliving………want alles is 3 keer zo goedkoop als in Europa. Ja dat klopt mits je met een euro salaris komt. Met een minimumloon van soms minder dan 1000 pesos per maand is het heel anders……..dan is 2 pesos (0.50 eurocent) per liter benzine duur. Of 60 pesos per maand aan kabel tv. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Dus als men prijzen roept dan ben ik altijd voorzichtig omdat je het in verhouding moet zien met het salaris.

En ik gaf eerlijk aan dat ik er slechts 1 dag geweest ben al vanaf mijn eerste berichtje.

In de VS is electronica een stuk goedkoper dan in Nederland en dat dacht ik ook te zien in Panama omdat alles in US dollars was en dat viel me dus tegen…..het was niet zo heel veel goedkoper dan in Argentinie…..

Enne ik ga me hier niet meer laten zien als men zelfs je IP adres gaat na lopen zoeken en dan veroordelen. Lekker triest.

De groeten.

• Hans

beste Patries,

Nou zeg…wat een overtrokken (en overspannen?) reactie geef jij zeg. Volgens mij ben je hard toe aan vakantie of aan een paar weekjes rustoord…Waarom ga je niet eens een week of 2 naar Punta del este….zou je goed doen!! OO nee…sorry ik vergeet….je wil niet al teveel geld uitgeven…..LOL

Waar was ik dan “grof”in mijn posting?? Kun je dat misschien aangeven?? Kreeg niet de indruk dat ik “grof ”was…maar gewoon helder uiteen zette hoe ik erover dacht en met feiten aan kwam die ik zelf ervaren heb tijdens mijn verblijven in Panama.

Tsja….het is een waarheid als een koe….de waarheid komt soms hard aan bij sommige mensen.

Je IP adres natrekken?…maar Patries toch…..het staat gewoon naast je naam bovenaan je posting!!!!!!!!!Net zoals alle andere posters hier op dit forum. Bij dat van mij kun je zien dat ik in Duitsland woon….en dat is ook zo.

Patricia (—.201-253-246.telecom.net.ar)

Ik trek niks na….kom nou…ben geen privee detective!

Verder hebben we de discussie “argentinie is goedkoop”al eens gehad….en sommigen waren het samen met mij eens dat dat land NIET echt goedkoop is. verder vind ik het VERRE van veilig…maar da;'s weer een ander verhaal. BA is hard op weg om de koppositie van RIO over te nemen vwb criminaliteit….;-)

Ik weet dat veel (startende) emigranten de neiging hebben om van een land alleen maar de goeie kanten te zien……echter sluit ik mijn ogen NIET voor de negatieve kanten. Die ook zeker aanwezig zijn in panama,de DR en ook in jouw land Argentina.

Verder zou ik zeggen dat het van enorme kinderachtigheid getuigd om je hier niet meer te laten zien. Als je een mening hebt mag je die best verkondigen. We leven tenslotte in een democratie.

Het is net zoals een klein kind dat een ijsje niet krijgt van zijn moeder en begint te zeuren en te huilen en te stampvoeten.

ZO ben jij nl ook…..net zolang drammen totdat je je zin krijgt.

IK HEB NIEUWS VOOR JE PATRIES…………wake up and smell the coffee!!!!!!!!!!

of “if you can't stand the heath…get out of the kitchen”…!!

Zo nu eerst mijn bratwursten gaan omdraaien alvorens die gaan aanbakken.

suerte

Hans.

• patricia

Dit mailtje van jou zegt meer over jouw karakter dan dat van mij.

Volgens mij volg jij het nieuws niet zo….misschien geven die niet weer wat jij wilt horen. Maar Rio is verre van prettig tegenwoordig met alle rellen tussen de politie en de drugbendes. Dat is hier niet het geval…..maar ja jij weet het toch beter dus waarom zou ik met je in discussie gaan.

Punta del Este mij niet gezien……..ga liever naar Carilo:-) Maar ja volgens mij mankeert er iets aan je ogen of kan je niet lezen………….ik zei dat ik had verwacht dat electronica goedkoper zou zijn in Panama vanwege het feit dat alles in dollars is. Niets meer niets minder, ging niet naar Panama om inkopen te doen……en heb alleen naar prijzen gekeken……..maar ja dat mag blijkbaar niet van jou….en al helemaal niet het verder verkondigen als dat tegen jouw mening ingaat. Wie had het over democratie????

Enne ik denk dat ik meer weet van ¨mijn¨argentinie dan jij van de hele wereld, en helemaal van DR. Enne Argentinie verre van veilig, hahaha die is grappig zeg en dat zegt iemand die naar de DR wilt verhuizen……hahah je hebt wel humor……WAKE UP AND SMELL THE COFFEE!!!! Ben benieuwd hoe snel je huilend teruggaat naar Duitsland (of all places) …..omdat je in DR echt niet krijgt wat je verwacht…..en zeker niet met je betweterige houding van je die het wel effe denkt te maken en voor het zeggen denkt te hebben omdat ie uit het rijke Europa komt. Daarnaast als ¨blanke¨ ben je een makkelijk doelwit en val je op en denkt men dat je per definitie geld hebt. Dus GOOD LUCK!!!.

En over drammen gesproken, ik heb de hele tijd gezegd dat ik maar 1 dag in PC ben geweest, degene die aan het drammen is ben jij, jij bent de hele tijd je mening aan het opleggen aan iedereen. Als iemand je ietsjeietsje tegenspreekt wordt je grof, ook al is die persoon de hele tijd eerlijk geweest. Ja meneer Hans we weten het nu wel JIJ BENT DE ENIGE DIE ALLES WEET.

Veel sterkte in de DR hahahaha…….laat eens weten hoe het met je is als je er zo´n 3 maanden zit….maar ja waarschijnlijk zit je dan al in het vliegtuig of ben je al huilend teruggevlucht het ¨veilige¨ Europa.

Hasta la vista!!!!

Patries

• Arturo Chavez - Panama

If you need help to go Panama, please review the Passports options in:

http://www.panamalegalconsultants.com

Als u hulp om nodig hebt te gaan Panama, te herzien gelieve de opties van Paspoorten in:

http://www.panamalegalconsultants.com