Hoi Pat,
Beetje boos?? lol
Wel ik ga toch op je reageren.
Het is namelijk zo, dat wij juist vertrekken en blij zijn als onze kinderen later ooit voor, al dan niet, rijke mensen mogen opdraven.
Dan hebben ze in ieder geval nog een kans om iets te doen in deze maatschappij.
Nederland is bezig om een land te creeren waar alleen maar plaats is voor de intelligente mensen en ook de beter bedeelden.
Voor mijn kinderen is nu al geen plaats in deze maatschappij, dus hoe moet dat als ze later een baan moeten gaan vinden??
Tja…dan kunnen ze terugvallen op een Wajong regeling, als het meezit en als ze daar nog niet op hebben gekort.
Ooit weleens nagedacht over waar ze ooit naar toe moeten als mijn man en ik het leven laten??? Kom op…dan is er niemand die zich over hen bekommerd.
Je moet ze op hun 14e al op een wachtlijst zetten voor een instituut. Niet vragen, of dat instituut dan geschikt is hoor, nee….gewoon niet zeuren. Zeker als ze dan geplaatst kunnen worden over een jaar of 10. Je mag dan (zegt men) blij zijn dat ze zogenaamd -goed terecht zijn gekomen-.
Maar, over 10 jaar ligt de hele gezondheidszorg op zijn gat.
De regels worden zo gemaakt (en door mensen gemaakt, die er helemaal nix van snappen) dat het onmogelijk wordt!
Pat…even terug naar Panama…
We gaan vlak bij een vulkaan wonen….wie weet komt deze ook nog tot uitbarsting..wie zal het zeggen??? lol
Ik kan alleen maar zeggen, dat wij een hopen een positieve wending aan ons leven te geven, na heel veel Sh**
Ik ga dan maar weer even terug naar mijn vraag over Onderwijs voor kinderen in het buitenland….ER IS GEWOON NIETS GEREGELD voor kinderen met een leerprobleem, speciaal onderwijs, of een autistische stoornis.
De leerplicht verplicht je dus om naar school te gaan. Jawel, zolang je een normaal IQ hebt en mee kan komen op gewoon basis of voortgezet onderwijs, dan kan je gebruik maken van de wereldschool. Maar owee als je IQ niet toereikend is..dan begint (alweer) de ellende.
Wordt er nog gedreigt met de raad van kinderbescherming en al…
Daarnaast is Nederland het enige land waarbij een kind verplicht wordt om naar school te gaan.
Hahahaha, dat is helemaal een lachertje…dat is enkel en alleen als het de Leerplicht wet uitkomt.
Bijna iedere dag (ik heb 6 kinderen) heb ik een kind thuis zitten, ivm studie dag, te veel uren maken (hoe is het mogelijk), een juffrouw ziek en er is geen vervanging en ga zo maar door.
Dan gaan ze verder nog 100x per jaar op een excursie, pretbezoekje aan weet ik veel wat. Knutselprojecten en noem maar op. Feestmiddag(en) want alles moet gevierd worden.
Nee over normaal onderwijs op school kan ik niet spreken. Ik verbeeld mezelf niets, maar ik zou het zelf beter kunnen doen.
Daarnaast heb ik beroepshalve te maken met kinderen die plompverloren van school gestuurd werden, omdat de leerkrachten het niet meer aankonden. En geen andere school meer beschikbaar hehe, waar blijven ze dan met de leerplichtwet??
Vanaf het moment dat ik hier voor het eerst heb gepost, ben ik al bezig om zinnige informatie te krijgen over dit fenomeen. (emigratie met kinderen, of landurig het land uit met kinderen en de leerplichtwet)
Inmiddels heb ik heel wat aan informatie ontvangen, maar niet van de overheid hoor. Van andere ouders, of forums, waar mensen met dit bijltje hebben moeten hakken. Ik zal hier maar niet verder op doorgaan. Maar het is toch werkelijk van de zotte dat we in Nederland op deze manier met kinderen omgaan. Ouders (in de meeste gevallen) hebben echt wel het beste met hun kinderen voor en dat er regels zijn, ook prima. Maar waarom moet Nedeland nu weer het enige land zijn waar bijvoorbeeld thuisonderwijs niet (zomaar) is toegestaan.
Ik ben zo fanatiek geworden in de afgelope dagen, dat ik bijna iedere ouder met nog geen schoolgaande kinderen zou willen oproepen om zelf onderwijs te gaan verstrekken aan hun kind. Maar goed, heb mijn energie even voor wat anders nodig.
Al met al, Hans en Pat…ik vermaak mij kostelijk met onze (jullie) discussies…het heeft mij even de gelegenheid gegeven om wat stoom (frustratie) af te blazen.
En….dit is absoluut niet persoonlijk naar een van jullie bedoeld.
Dit was even een uitspatting van alle leesstof die ik voor mijn ogen heb voorbij zien schuiven. Artikel 5 van de Lpw etc.
Suerte…