Hans,
Bedankt voor je langgerekte antwoord. Geweldig! Fijn dat mensen de moeite nemen om zo ergens op in te gaan!
Om hier een reactie op te geven, Waarom Panama, omdat het een super mooi land is, en naar mijn mening met toch wel ongekende mogelijkheden.
Zowel om daar op je luieren te rusten (wellicht iets voor de gepensioneerden) maar ook voor de mensen die van een uitdaging houden en iets willen gaan opzetten. Uiteraard dien je daar van te voren goed over na te denken.
Wat wij daar willen gaan doen, weten we nog niet.
Het belangrijkste voor ons (blijkt nu) na wat zoek werk, dat het heel lastig ligt voor onze kinderen, om Nederlands te blijven en dan te voldoen aan de leerplicht wet. (Hier kom ik op terug).
Wij zijn niet van plan in hardhout te gaan zitten, of koffieplantages, bedankt voor de waarschuwing!! Men zegt ook altijd, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus ik neem dit ook nog van harte aan.
Ook Nederland kent de Drugsproblematieken, dus of we daarvoor uit de beurt van Panama (David) moeten blijven, weet ik niet. En wij zijn geen kapitaal krachtige Amerikanen, (LOL).
Dan zijn wij niet geinteresseerd in een stek in Panama City (PC), maar in de omgeving van Lake Fortuna, dat is ongeveer een 3 kwartier van David af.
Het vliegveld van David gaat overigens uitgebreid worden, dat betekent dat niet enkel vluchten vanuit PC daar kunnen landen/vertrekken, maar ook rechtstreeks vanuit andere werelddelen. Dit betekent heel veel voor die omgeving daar. Meer (internationale) en nationale vluchten, betere bereikbaarheid, meer mogelijkheden om te investeren in Real Estate!! (leuk!)
Als we daar iets gaan doen, zal het een eigen bedrijf worden. Ik zal daar niet een baan gaan zoeken, want inmiddels heb ik begrepen dat dit ijdele hoop is!
Spaans ben ik nu aan het leren en hoeveel geld we ter beschikking hebben, LOL, dat gaat je inderdaad nix aan, hahahaha!
Verder heb ik al een partner dus ben niet van plan om daar op zoek te gaan naar een partner (rijke ….. haha)
Wat betreft de scholen. Tja dat blijkt nu een probleem. Geen internationale school voorhanden en ik heb kinderen in het speciaal onderwijs.
Als hier dan iemand een oplossing voor heeft??? Of mee wilt denken, hoe we de onderwijsinspecteur tevreden kunnen krijgen met hetgeen ik de kinderen aan onderwijs wil gaan aanbieden, hou ik me aanbevolen.
Want hoe dan ook, in eerste instantie zullen we de Nederlandse Nationaliteit behouden en MOETEN ze voldoen aan de leerplicht wet.
Maar hoe kan ik daar aan voldoen als men vanuit Nederland geen aanbod doen voor kinderen in het speciaal onderwijs????? Tot nu toe heb ik te horen gekregen, waar begint u aan, Nederland is dan HET aangewezen land voor uw kinderen. Wel, ik kan jullie vertellen, DAT DIT nu juist de reden is, dat we vertrekken. Hoera voor Nederland zorgland. Niemand is ergens zeker van en deze gehandicapte kinderen, kunnen het in de toekomst toch echt schudden!! (let op mijn woorden)
Dit is ook weer een lange post geworden en nogmaals, wie heeft er ideeen over de leerplicht?? Hoe kunnen we hieraan voldoen??
Hoor graag weer nader!
Groet,
Astrid