De paradox van vrijheid!

• Goh

Je kan toch gewoon berichten plaatsen?

• Ron

“The brain is wider than the sky”! ….. dus je kunt het voor jezelf zo vermoeiend maken als je zelf wilt….. en als je het zat bent, lees en/of reageer dan niet.

Zoals eerder gezegd ben ik de leugens en het bedrog van de moderne commercie zat. En zoek daarom de authenticiteit in de maatschappij. Ook wel ‘cultural creatives’ genoemd, een term die een groeiend deel van de bevolking omvat dat zich bekommert om het milieu, sociale rechtvaardigheid, persoonlijke groei en creatieve ontplooiing. Kortom, een hang naar het authentieke, die zich uit in het leven waarin je innerlijke zelf past. Een bewuste afwijzing van alles wat nep is, virtueel, hype en massaproductie, globalisering, etc. Daarbij zie ik dat er een groeiende zucht is naar authenticiteit en er steeds meer belangstelling is voor biologisch en zelfgeteeld voedsel, holistische geneeskunst en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Echte authenticitiet is nooit gebaseerd op een dogma, het stoelt op wat voor jou van grote betekenis is. Het komt voort uit intuitie. We weten precies wanneer we verkeerde dingen doen. We weten wanneer we verkeerd voedsel eten, we weten wanneer we het milieu aantasten. Dat zijn de wegwijzers op de reis naar het authentieke. Het is de voortgaande evolutie van de mens!

Er is dus hoop! en er zijn gelukkig steeds minder mensen die bedrijven steunen die mensenrechten schenden of het milieu vervuilen. Ze kiezen steeds meer voor bedrijven die openlijk communiceren dat ze een rol willen spelen in de gezamenlijke strijd voor een mooiere wereld. Er is dan ook een sleutel tot authentieke bedrijfsvoering en een authentiek leven; het inzicht dat sommige dingen belangrijker zijn dan geld. Als je iets doet waarin je intens gelooft en wat aansluit bij je vaardigheden, krijg je steun van anderen en doe je het op de lange termijn altijd beter. Want waar staat geschreven dat zakendoen meedogenloos, keihard concurrerend en corrupt moet zijn? De handel is er om aan de behoeften van de samenleving te voldoen. En dit is echt geen nieuwe benadering. Het is een onderdeel van de fundamentele filosofie van de mensheid. En begint wereldwijd gelukkig wel door te dringen tot de meesten die zich bewust worden van de voordelen.

Bovendien is het de grootste leugen dat er geen geen gratis energie zou kunnen zijn voor iedereen. We kunnen allang op water rijden …(zie mijn eerdere verhaal). Feit is dat de oliemaatschappijen de touwtjes niet uit handen willen geven. Maar hoe meer mensen stilletjes aan beseffen dat er een eind komt aan het olietijdperk, hoe beter voor ons gehele leefmilieu. Maar we moeten wel de verantwoordelijkheid bij onszelf gaan zoeken en ons niet meer afhankelijk opstellen. Kortom, vechten voor je vrijheid is meer van levensbelang dan menig mens denkt.

• Joke.

Vraag niet wat het land voor jou kan doen, maar wat jij voor je land kan doen. :)

Je hebt in veel punten gelijk.

En ja, de mens is gemakzuchtig.

En ja, er is allang eenmethode voor als de oliebronnen leeg zijn.

En make-up zonder dierproeven.

Øcologische tuinbouw.

Alternatieve geneeswijzes, energie opwekking door zon, wind, varkenspoep, enz.

De molen draaidt al redelijk op toeren.

Dat is half micro, half macro.

Maar je geeft geen antwoord………………wat heb jij al aan jezelf veranderd en wanneer maak(te) je van je woord een daad?

En op welke manier.

Want je zit hier nog steeds op een emigratie-prikbord.

En voor zover ik begrepen heb zit je nog steeds in ons kikkerlandje.

Dus hoever zijn je plannen om te vertrekken gevorderd en waarheen gaat straks het avontuur?

Joke.

• Goh

Tja Ron, een reclamebureau gaat negens over. ;-)

Hoelang heb je daar gewerkt en hoe kijk je daar nu op terug? Je zit inhoudelijk wel op de goede weg, maar om nu als de dorpsgek aan iedereen te gaan vertellen hoe het zit (volgens jou) :?

Hoe had jij op zo iemand gereageerd toen je nog in je nepwereld zat?

Je roept veel platgetreden algemeenheden en je kan je niet voorstellen dat er mensen zijn die al bewust leven en eigen keuzes maken.?

Want dan ga je weer die ‘eigenheid’ en die vrijheid ter discussie stellen? In welke mate heb je eigenlijk vertrouwen in mensen die iets zeggen en kan je het dan ook aannemen en geloven?

Je wantrouwd nu iedereen omdat je jezelf niet eens kon vertrouwen achteraf, jij dacht dat je het goed deed en dat bleek niet zo te zijn….dus zal iedereen zichzelf wel voor de gek houden?

Nee Ron, het leven is niet zwart of wit :+

• Pat

Veel geblaat en weinig wol…

Leven en laten leven…

Laat ieder voor zijn eigen deur keren, dan is de hele straat schoon…

Hoog tijd Ron om eindelijk eens concreet te zeggen wat jij doet aan de situatie behalve je auto vervangen door een bus of een taxi die evenzeer olie nodig heeft.

Ik kan me je zo als anti-globalist voorstellen die de wereld wil verbeteren maar tegelijk een veldslag gaat leveren met politie in andermans voortuin.

Als afsluiting : doe niet aan anderen wat je niet wil dat anderen aan jou doen.

Pat

• Ron

Beste Joke,

Zoals eerder gezegd, toen ik me bewust werd van de 24-uurs ratrace na een burn-out, stopte ik onmiddelijk met de verschrikkelijke drang naar carriere en help ik momenteel op vrijwillige basis mensen met psychologische problemen en geef ik daarnaast voedingsadviezen voor zowel mentale als fysieke klachten, allen op het gebied van de natuurgeneeskunde omdat mensen juist ziek worden gemaakt door geneesmiddelen, allemaal vanwege de toxines die in het lichaam achterblijven.

Is weer een heel apart verhaal maar wel gerelateerd aan dezelfde leugens waarmee we leven in deze wereld. Doktoren laten ons doen geloven -omdat ze er zelf ook in geloven- dat mensen beter worden van geneesmiddelen, niet wetende dat ze juist het symptoom onderdrukken i.p.v. deze aan te pakken met alle bijwerkingen van dien.

Even in het kort:

"Binnen de natuurgeneeskunde wordt uitgegaan van het feit dat ons lichaam in principe in staat is om zichzelf te genezen. Een ziek lichaam betekent dan ook dat er in het lichaam een storing is opgetreden of dat het natuurlijk evenwicht uit balans is geraakt. Wij denken dat belasting met toxische stoffen een belangrijke oorzaak is van dit uit balans raken en daarmee de basis vormt voor vele ziekten.

Simpel gezegd ligt bijna aan elke ziekte de grondslag dat er cellen in je lichaam niet goed meer functioneren, zelfs bij psychische aandoeningen (bijv. depressie of angsten) is er sprake van het niet goed functioneren van cellen door bijvoorbeeld een gestoorde aanmaak van boodschapperstoffen, zogenaamde neurotransmitters."

Wat betreft vertrek naar het buitenland, ik denk aan Chili Patagonie of New Zealand, maar moet nog een hoop uitzoeken. Ik orienteer me op een ongerept stukje natuur waar ik me voorlopig kan bezighouden met m'n toekomstige boek om mensen wakker te schudden om op een zelfvoorzienende manier te gaan leven, want dat is de toekomst. Om dit te realiseren verdiep ik me dus vooral in een vrije energiemarkt waarin water als energiedrager fungeert.

Het klinkt misschien allemaal nobel, maar de vraag is meer hoe je dit het beste aan mensen kunt ‘verkopen’ zonder dat het als belerend of betutteld overkomt, tenslotte zijn we verwend en doet niemand graag een stapje terug. Dus het lijkt mij dat er iets anders voor in de plaats moet komen. Zoals eerder gezegd is dit mogelijk als we beginnen met onze eigen energierevolutie met water als brandstof.

De corrupte oliemaatschappijen heersen momenteel over onze aarde en de contradictie is dat wij juist die gevestigde machtsorde voeden, dus alleen wij kunnen die orde ook weer tot stoppen dwingen.

De uitvinding om een huidige auto op water te laten rijden met een simpele aanpassing bestaat allang. Alleen word dit tegengehouden omdat uitvinders telkens op verzet stuitten vanwege de oliemaatschappijen. Lees onderstaande….

Water als brandstof

(Nederlandse vertaling:)

Het is mogelijk geweest om een auto met eenvoudig kraanwater jarenlang van brandstof te voorzien. Stanley Meyer uit Ohio verkreeg 3 octrooien om dit in 1990 te doen. Hij werd vermoord op 21 Maart, 1998. Hij had net een documentaire voor een Britse journalist beëindigd en zijn vinding aan het Pentagoon en de Britse Marine Royal aangeboden. Hij kon 100 miles per gallon rijden door kraanwater als brandstof. Hij was net goedgekeurd voor een $50 miljoen toelage om zijn technologie in productie te zetten.

Daniel Dingle van de Phillippijnen ontwikkelde een andere methode om de zelfde prestatie te verwezenlijken. Maar hij werd tegengehouden door het Internationale Monetaire Fonds die hem de productie van zijn technologie voor openbare consumptie verbiedt. M. Dingle is tenminste nog wel in leven. Het IMF heeft veel holdings in de olievoorraad en verbiedt elk land dat geld van hen leent te concureren met een van hun holdings.

Daniel werd ook bezocht door vertegenwoordigers van Honda en BMW. Blijkbaar vreesden ook zij voor represailles door het IMF, hoewel de technologie ook door hen werd bevestigd hebben zij toch verkozen om het niet zelf te gaan gebruiken.

De corrupte olieindustrie verzameld elke alternatieve technologie op energiegebied die uiteindelijk tot meer consumptie van olie leidt. Maar de ware alternatieven die zijn gevonden door Dingle en Meyer worden tegengehouden.

Bron: http://www.commutefaster.com/TheRealScore.html

Je eigen energie opwekken uit gewoon (regen)water is dus onze verlossing. We moeten alleen beseffen dat het allang is uitgevonden en de draad weer oppakken. We moeten ons niet laten leiden door een gevestigde machtsorde.

We moeten vooral gaan nadenken over de toekomst van “onze” planeet. Het wordt tijd voor de ontwikkeling van onze quality of life!

En daar wil ik me hard voor maken!

• Ron

Beste Pat,

Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet snapt, maar ga niet ineens vanuit je comfortzone de boel bagataliseren, erg kortzichtig hoor! Lees eens verder dan je neus lang is….

Ook voor jou geldt: "we dragen die last samen in de wereld….., ik probeer dus niemand te veranderen en wil ook helemaal niet de last van de wereld dragen, het gaat hier gewoon om uitwisselen van inzichten. Klein begin is het halve werk…..etc, etc…

Elk verhaal, elke waarneming, elke visie is een keuze van een mens. Maar helaas is het zo dat mensen zijn gaan geloven in de slechtere verhalen.

Enne…ik loop niemand voor de voeten. Daarbij probeer ik niet iemand de macht te ontnemen, maar ik probeer mensen juist hun eigen macht terug te laten vinden.

Misschien kun je je eigen inzichten en ervaringen m.b.t een betere samenleving eens vertellen.

• Goh

:+ Psychotisch dus.

• Goh

je kan niet communiceren met jou, omdat: je stelt geen vragen, en je geeft geen antwoorden.

• Ron

Mensen met “enig niveau” die niet eens inhoudelijk kunnen reageren,

of gewoon een dialoog creëeren,

laat staan dat ze zich kunnen manifesteren,

hebben ze wel eens gehoord van anticiperen,

nee, ze zijn zo goed in wijzen met de vinger en manipuleren,

zodat ze iemand op een voetstuk kunnen zetten om ze uiteindelijk te demoniseren,

Let op, ze steken toch weer de kop op en zullen hierop lullig reageren.

Speciaal aan jou opgedragen…