Moeten wij weg??

• Herman

Mee eens, maar de ouders gaan hier over, niet de grootouders.

• stefan

Nou, Nou wat een botte opmerkingen allemaal zeg!!!. Vooral die van Pat. Is toch niet te geloven. Trouwens de naam Pat doet mij altijd denken aan die taarten van of President Nixon of Reagan. Dus ach, zij kan het ook niet helpen.

Trouwens het valt mij wel op dat de algemene mening is dat ( schoon)ouders alles uit de kast willen halen om de (klein) kinderen hier in Nederland te houden. Blijkbaar is andersom : Not Done!!!!.en wordt er vreemd naar gekeken.

Maar wij laten het verhaal over emigratie rustig bezinken zoals een Latijnse gezegde weergeeft :

Guta cavat lapidem non vie set saipe cadendo. ( en Latinisten, als ik het verkeerd gespeld hebt, excuses: Het is ook zo lang geleden dat ik de Bello Galico heb gelezen)

• Jurgen

Teiltje. Wat een vervelende schoonouders heb je toch. Je zo maar ‘dwingen’ om te emigreren. EN ze betalen alles ook nog. En je komt al op zoveel plekken in de wereld. Gutteguttegut.

Mischien dat er hier meer naar je geluisterd wordt:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=116&collapse=1

Gr.

Jurgen

• Herman

Op zich vind ik het niet vreemd dat jullie (schoon-)ouders de mening hebben die ze hebben (ben zelf ook niet meer woonachtig in NL). Maar dat ze die aan jullie willen opleggen gaat m.i. te ver. Zij hebben een mening en daar hebben ze recht op, maar ze hebben die van jullie te respecteren. En dat is dat het jullie prima bevalt in NL, en helemaal niet zo nodig weg hoeven. Lekker blijven dus. Emigratie alleen overwegen als jullie daar *zelf* behoefte aan hebben.

• Joke.

Zou je willen aangeven waar ik bot gereageerd heb? :?

Dat er antwoorden bijstaan die je liever niet dan wel leest, begrijp ik.

Wat voor mij een “no done” zou zijn, is dat mijn ouders met mijn schoonouders over mijn gezin zouden praten zonder dat ik/wij aanwezig waren.

Maar dat is een persoonlijk iets.

Aanmoedigen van (schoon)ouders om te emigreren is helemaal niet “no done” en meer en meer (schoon)ouders begrijpen die stap van hun “volwassen” kinderen.

Maar dan is het over het algemeen toch als eerste de kinderen die het onderwerp op tafel brengen.

Of omdat ze over een gezin horen die vertrekt en ze dan zeggen “nou, als ik nog jong was, wist ik het ook wel”.

Maar de manier die jij hier spiegelde gaf een situatie weer die van beide kanten niet als doorsnee over kwam.

Ik hoop dat je dat ook een beetje kunt inzien. :)

Joke.

• ka

hoi

nou je schoonouders kan ik wel begrijpen hoor wij willen hier ook weg,alleen onze ouders reageren heel kinderachtig die zien dat niet en wij worden ook moe van het verdedigen van waarom,maar ze kunnen jullie niet verplichten want dat werkt averechts veel sucses ermee

• stefan

Bedankt Ka,

Gelukkig zijn er ook zinnige mensen op dit forum, die mij en mijn ( schoon) ouders wel begrijpen.

In iedergeval is het bij ons wel gaan kriebelen natuurlijk. Ik lees dan alle items op dit prikbord van harte. Vooral die met kids. Ze zijn toch 16 en 14 jaar!

Maar zij zijn ook heel enthousiast geworden. Misschien wilden wij niet weg gaan om onze ( schoon) ouders geen verdriet te doen en hebben wij het avontuurlijke steeds verdrongen.

• ka

hoi stefan

bij ons zijn de kids 16 en 13 jaar en staan te popelen om mee te gaan en je moet ook heel open tegen ze zijn anders heb je de poppen aan het dansen en omdat het over jou gezin gaat en de toekomst van hun ook ik wens jou en je gezin veel sterkte toe en geef wat je hart ingeeft als je er nog niet aan toe bent dan moet je het zeker niet doen maar als je denkt voor 80% het zit goed nou dan zou ik de koffers pakken en ervoor gaan want 100% krijg je nooit, en hier ook niet.

dus………….. sucses ermee ka

• Pat

Beste Stefan,

Met onderstaande quotes wordt mijn mening bevestigd. Jullie spelen een spelletje met dit forum of zijn dringend toe aan een sessie bij een psychiater. Op 3 dagen tijd gaan jullie van ´wij willen helemaal niet weg´ naar ´het kriebelt en we zijn helemaal enthousiast´.

Quote 8 mei

Maar wij willen helemaal niet weg.Wij reizen regelmatig naar Amerika, Zuid Afrika, Europa, maar vinden het leuk om weer in Nederland te zijn. De kids hebben hun school, sport en vrienden hier.

Quote 11 mei

In iedergeval is het bij ons wel gaan kriebelen natuurlijk. Ik lees dan alle items op dit prikbord van harte. Vooral die met kids. Ze zijn toch 16 en 14 jaar!

Maar zij zijn ook heel enthousiast geworden. Misschien wilden wij niet weg gaan om onze ( schoon) ouders geen verdriet te doen en hebben wij het avontuurlijke steeds verdrongen.

met vriendelijke groeten

Pat

• Cerise.

Laat mensen toch eens in hun waarde,man,kijk eens naar uw eigen fouten hier,dit wordt erg vervelend,niemand zit op uw toevoegingen te wachten vermoed ik.

Vriendelijk verzoek hier eens mee te stoppen,alvast erg bedankt.