Moeten wij weg??

• stefan

Vorige week kregen wij een dringend telefoontje van mijn ouders en schoonouders.

Zij wilden perse met ons praten. Afgelopen zondag dus een “dringend”gesprek gehad.

In het belang van hun kleinkinderen willen zij dat wij gaan emigreren. Zij zien in Nl absoluut geen toekomst voor hun kleinkinderen. Ook willen zij meebetalen aan emigratie kosten etc.

Maar wij willen helemaal niet weg.Wij reizen regelmatig naar Amerika, Zuid Afrika, Europa, maar vinden het leuk om weer in Nederland te zijn. De kids hebben hun school, sport en vrienden hier.

Wie heeft dit ook meegemaakt???

• Pat

ik heb de indruk dat het op dit forum van kwaad naar erger gaat. Dit is nu eens een niet serieus te nemen bericht ofwel van je ouders en schoonouders ofwel van jezelf. Aan jou de keuze…

Pat

• stefan

?

• Herman

Raar verhaal: jullie zijn de ouders van hun kleinkinderen, en als zodanig beslissen jullie waar ze wonen, en niemand anders. Punt. Natuurlijk moet je niet weg: als jullie dat wel zouden doen, is het gedoemd tot mislukken omdat jullie helemaal niet willen en in NL wel okee zitten, en daar zijn jullie kinderen niet bepaald bij gebaat.

Maar ik kan me de reactie van Pat wel voorstellen: wonderlijk dat jullie schoon-/ouders veronderstellen dat jullie hun voorstel serieus nemen.

• Joke.

stefan schreef:

>

> Vorige week kregen wij een dringend telefoontje van mijn

> ouders en schoonouders.

Als ik het dus goed begrijp praten die lui met elkaar achter jullie rug om.

Dat zou ik mijn ma nou nooit zien doen of zich voor lenen. :D

> Zij wilden perse met ons praten. Afgelopen zondag dus een

> “dringend”gesprek gehad.

Voel je je dan niet als een paar onmondige kinderen op het matje geroepen?

>

> In het belang van hun kleinkinderen willen zij dat wij gaan

> emigreren. Zij zien in Nl absoluut geen toekomst voor hun

> kleinkinderen. Ook willen zij meebetalen aan emigratie kosten

> etc.

Mijn voorstel: laat je schoonouders en ouders beide naar een ander land verhuizen en laat daar je kinderen uit kiezen.

Met als kriteria: veiligheid,goede scholing,schoon millieu en veel ruimte, prettige mentaliteit, goede mogelijkheden in hun toekomst en als belangrijkste….dat de kinderen daar ook echt heen willen.

Hoe oud zijn jullie kinderen eigenlijk?

>

> Maar wij willen helemaal niet weg.Wij reizen regelmatig naar

> Amerika, Zuid Afrika, Europa, maar vinden het leuk om weer in

> Nederland te zijn. De kids hebben hun school, sport en

> vrienden hier.

>

> Wie heeft dit ook meegemaakt???

Nee, wel omgekeerd.

Dat men graag de reis terug betaald, een huis voor ons regelt, een praktijk voor mijn man en dat we dan de rest van ons leven bij hun onder de plak zitten. :D

Gelukkig hebben we daar geen van tweeën zin in en hebben ze eindelijk de boodschap begrepen.

Joke.

• Hiep

hoe oud zijn jullie dat jullie jullie laten commanderen door (groot)ouders?

• Stippel

A: zijn ze knettergek?

B: willen ze heel graag van jullie af ?

C: willen ze jullie de kolen uit 't vuur laten halen omdat ze zelf uit NL wegwillen?

Mijn ouders en schoonouders kregen zowat een rolberoerte toen wij meldden dat we gingen emigreren.. en ze hun kleinkinderen 3 jaar moesten missen.

Hebben ze de penopauze of zo? Kunnen ze niet gewoon een Harley Davidsson kopen of zo?

Te gek voor woorden…

• Roy

En D: Ik ben het hier mee eens.

• nederlands migratie instituut

stefan schreef:

>

> In het belang van hun kleinkinderen willen zij dat wij gaan

> emigreren. Zij zien in Nl absoluut geen toekomst voor hun

> kleinkinderen. Ook willen zij meebetalen aan emigratie kosten

> etc.

>

Ik geef de grootouders van je kinderen volledig gelijk. Als je echt iets om je kinderen geeft dan zorg je er in elk geval voor dat ze een studie of opleiding volgen waarmee ze in Nieuw Zeeland, Australia, Canada of de USA terecht kunnen.

Dat zijn landen waar je kinderen een beter toekomst zullen hebben dan in Nederland.

Als ik de samenleving vandaag de dag zie, dan word ik daar niet vrolijk van. En ik heb er geen vertrouwen in dat het ooit nog beter wordt.

Ik geef toe, ik ben een pessimist. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

• Stippel

Bij Monty Python wisten ze dat jaren geleden al.

And pray there's some intelligent life somewhere out in space, ‘cause there’s bugger all down here on earth.

(Universe song).